צל"ש השבוע: אוונס אלוש

$(function(){setImageBanner('88eae461-fd46-419b-95b1-8a14c37c5c0b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אחרי שעבר תאונת עבודה והפך לנכה עבודה בעצמו, אוונס אלוש לא נתן לזה לעצור אותו והחל להתנדב בארגון נכי תאונות עבודה ואלמנות נפגעי עבודה בישראל כדי לתרום מהניסיון והידע שלו ולעזור לאחרים כמה שרק אפשר

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על הנתינה שלהם והעשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לאוונס אלוש, בן 65, מתנדב שנים רבות בארגון נכי תאונות עבודה ואלמנות נפגעי עבודה בישראל. אוונס הינו נכה עבודה בעצמו וכיום מנהל את מחוז דרום של הארגון ומשמש גם כיו"ר וועדת הכספים בו.

צילום באדיבות המצולם

אוונס עלה לארץ מתוניס והוא גר בבאר שבע כבר שנים רבות. הוא החל להתנדב עוד כשהיה נער כשסייע לנערים בסיכון. אחרי השחרור מהשירות הצבאי היה לו משרד ביטוח בו עבד ושם קרתה לו התאונה. "זה היה בשנת 90', זה קרה ללא כוונה, חבר שלי בא להגיד לי שלום, ובצחוק נתן לי מכה בצוואר מאחורה, רק שהוא היה בחור גדול וזה יצר לי פגיעה בצוואר ובעמוד השדרה. זה היה בלי כוונה, לגמרי חברי אבל בעקבות זאת נאלצתי לעבור ארבעה ניתוחים בצוואר ובעמוד השדרה ומאז אני נכה עבודה", נזכר אוונס. בשנת 96' הצטרף אוונס לארגון נכי תאונות עבודה בישראל ומאז הוא מתנדב שם ונמצא בתפקידי מפתח בארגון.

עוזרים לנכי העבודה מא' ועד ת'

ארגון נכי תאונות עבודה ואלמנות נפגעי עבודה בישראל נוסד כדי לסייע לעובדים שנתנו את מיטב שנותיהם בעבודה ונפגעו בתאונות עבודה והפכו לנכים. אותם אנשים זכאים לתבוע ולקבל מהמוסד לביטוח לאומי את זכויותיהם בעקבות הפגיעה. למרבה הצער, רבים הנפגעים שאינם מכירים את חוק הביטוח הלאומי ועלולים להפסיד את זכויותיהם, שניתנו להם בדין ושיש בהן כדי לתרום משמעותית לאיכות החיים שלהם, אשר נפגמה עקב תאונת העבודה. לאורך השנים אוונס לקח על עצמו לסייע לעשרות נכים כתוצאה מתאונות עבודה להתמודד עם המוסדות הממשלתיים והבירוקרטיה כדי שיוכלו לקבל את שמגיע להם מהמדינה.

צילום באדיבות המצולם

"במסגרת ההתנדבות בארגון אנחנו נותנים שירותים לנכים מא' ועד ת'. מיום הפגיעה ועד להכרה בנכות, עוזרים להם להתמודד עם בירוקרטיה, חוקים שהם לא מכירים, זכויות שמגיעות להם, ובמקביל פועלים מול כל המוסדות הרלוונטיים", מסביר אוונס. הוא מוסיף ואומר כי הם מסייעים לכל מי שזקוק לעזרה, "כל מי שבא וזקוק לעזרה נקבל אותו בברכה, העיקר לעזור למי שצריך. אנחנו עם הפנים לקהילה. תחום ההתנדבות לא זר לי וזה מאוד חשוב בעיני", משתף אוונס.

אתה מרגיש שאתה, בתור נכה מתאונת עבודה, יכול לתרום מהניסיון שלך לאחרים?

"כן, אנחנו תורמים ועוזרים מהניסיון שלנו. מנסים לעזור לאחרים עם האמצעים והידע שיש לנו. אנחנו עוזרים להם והם מקבלים עזרה שהם לא היו מקבלים במקום אחר. הארגון הוא עבורם. במקום לשלם לעורכי דין אלפי שקלים על שירות ומלחמות בבירוקרטיה, אנחנו כאן עבורם, מסייעים להם בכל שלב בדרך. אנחנו תורמים מהניסיון שלנו, וגם יש לנו קשר רציף עם ביטוח לאומי והגופים הרלוונטיים, עובדים בשיתוף פעולה איתם למען הנכה. יותר קל לבוא בתור גוף מסודר מאשר בתור בן אדם פרטי שצריך להיאבק במוסד ממשלתי".

צילום באדיבות המצולם

מלבד פעילותו בארגון, אוונס גם עוזר לאנשים בשיקום שהם נפגעי פעולות איבה וגם מגיע פעם בשבועיים למוסד לביטוח לאומי להתנדב בייעוץ לנכה בקבלת קהל. מעבר לכך, ישנם גם מקרים פרטניים של אנשים שנגעו לו בלב להם הוא מנסה לסייע כמה שאפשר. "בזמנו סיפרו לי על בחור בן 18, שהוא נכה והיה בשיקום, בחור יתום בלי אף אחד בעולם, שהיום הוא עם תואר שני ומצליח. הבחור הזה נכנס לי ללב, נוצר בנינו חיבור ואני בקשר רציף איתו עד היום. אימצתי אותו אליי והוא כמו משפחה מבחינתי. אני שמח לעזור לו ועושה מה שאני יכול", משתף אותו אוונס.

מהי חשיבות הנתינה בעיניך?

"אני אוהב את זה, נהנה ממה שאני עושה, עושה את זה באהבה ומכל הלב. זו תחושת סיפוק גדולה, לעזור לאנשים שעוברים את מה שאני בעצמי עברתי, לתרום מהידע והניסיון שלי לאחרים. אני רוצה להתנדב ולתת כמה שאני יכול, זו דרך חיים מבחינתי, זה חלק ממני, זה מה שאני עושה במרבית זמני. זה מפעל החיים שלי. כל אחד צריך לתרום את חלקו, אם כל אחד יעזור לאחר כולנו נחיה בחברה טובה יותר, חברה יותר סובלנית וסבלנית. לא לחיות כאילו אדם לאדם זאב, אני לא מאמין בזה. לפעמים בן אדם צריך לא רק לחשוב על עצמו אלא על הסביבה בה הוא חי. אם כל אחד יסתכל מידי פעם על השכן שלו, על החבר, על מישהו אחר, יהיה לכולנו טוב יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('06eaf93e-50b8-47a3-935c-f24fcf22e81a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה