סיפורו המדהים של יוסי ג'יבלי מבאר שבע שחייו ניצלו בנס: "הפגיעה האמיתית היא בנפש"

$(function(){setImageBanner('c523a620-5aff-4f0e-85a8-5e06ac128eed','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שחל בתחילת השבוע,
ראיון מיוחד עם איש המשק של הפועל באר שבע, יוסי ג'יבלי, על הערב בו חייו השתנו וההתמודדות היומיומית



יוסי ג'יבלי. קרדיט - הפועל באר שבעיום שבת, 20.8.11, הוא היום ששינה ליוסי ג'יבלי את החיים. "היינו אצל ההורים שלי בבאר שבע לאורך השבת" מספר יוסי וממשיך: "הייתה אזעקה. לא היה מרחב מוגן, אז נכנסו לחדר הכי פנימי שיש. שמענו יירוטים של כיפת ברזל, הבנו שהסכנה חלפה ויצאנו משם. לאחר 2 דקות, הייתה אזעקה נוספת".

"שמענו את השריקה והיה פיצוץ עצום. השתרר חושך מוחלט. דוד החימום התפוצץ והייתה הצפת מים. כאוס מוחלט", הוא משחזר את האירועים וקולו רועד: "נפלתי מההדף וקיבלתי מכה ברגל. הייתה שריפה גדולה, באותו אירוע נהרג השוער יוסי שושן ז"ל, שעבד בעברו בהפועל באר שבע. בנוסף, היו במקום מספר פצועים. זו הייתה זירת מלחמה".
 

יוסי שהה במקום יחד עם אשתו וילדיו, כאשר לאחר הפגיעה הישירה הם עברו לשהות בבית אחד השכנים, בו היה מרחב מוגן. "שם השתנו לי החיים" קובע יוסי ומספר: "התמוטטתי זמן קצר לאחר האירוע והתעוררתי כאשר פינו אותי באמבולנס לבית החולים 'סורוקה'. לאחר שהגעתי לשם, איבדתי את ההכרה בפעם השנייה. התעוררתי שוב במיון, במרחב מוגן. מבחינת הפציעה הפיזית, הייתה מכה יבשה בלבד ברגל שעברה תוך חודש, אבל הפגיעה האמיתית הייתה בנפש".
 
יוסי ומשפחתו היו אמורים לנסוע ביום שלאחר הפגיעה לשבוע חופשה בטבריה, רגע לפני סיום הקיץ. "כמובן שהנסיעה בוטלה" ממשיך יוסי "לאחר כשבוע חזרתי לעבודה וההרגשה לא הייתה טובה. היו לי כאבים בחזה ובאופן כללי, היה לי קשה לתפקד. הלכתי לבצע כמה בדיקות, אך אמרו לי שהכול תקין. כך היה במשך כמה חודשים – כאבים בחזה ובמקומות נוספים, בדיקות שיוצאות תקינות וחוזר חלילה. במיון כבר הכירו אותי ושיחררו אותי לבית אחרי בדיקות, יום אחד הגעתי לרופאה שוב עם אותם סימפטומים, ואז היא החליטה לשאול אם קרה משהו בתקופה האחרונה. סיפרתי לה על פגיעת הטיל".
יוסי שושן ז"ל. קרדיט - צילום פרטי (אתר לעד)
 
מהעיתון בסורוקה ועד למסיבת העיתונאים בוסרמיל 
 
רופאת המשפחה של יוסי בישרה לו שהוא ככל הנראה חווה התקפי חרדה. "בזמן שבאופן אישי, גם התנהגותי השתנתה וכתוצאה מכך המצב בבית לא היה בשיאו, הרופאה עדכנה אותי שמדובר בהתקפי חרדה כתוצאה מהאירוע שחוויתי" אמר והוסיף "הרופאה אף טענה שמכיוון שלא אובחנתי בזמן, חלק מהסימפטומים הוחרפו".
 
יוסי החל בתהליך טיפולי, שכלל שיקום ומגוון טיפולים שונים. כחלק מאותו הליך, ניתנה בפניו האפשרות ללמוד תואר מעשיר. יוסי בחר בגרפיקה והחל ללמוד במכללה הטכנולוגית בבאר שבע. "2013 הייתה שנה טובה מבחינתי, אך לצערי בקיץ 2014 החל מבצע צוק איתן ו"חזרתי אחורה" מהרבה בחינות. כך גם הוחזרתי לבית החולים 'סורוקה' וטופלתי במסגרת אשפוז יום, לתקופה ארוכה".
 
הקשר עם הפועל באר שבע החל בזמן השהות בבית החולים. "במחלקה הוציאו עיתון מחלקתי, וזה היה בחצי השני של 2015 – אז נחנך אצטדיון "טוטו טרנר". אני החלטתי שאני מעוניין לעשות כתבה בעיתון של המחלקה על חניכת האצטדיון. יצרנו קשר עם מנהל אצטדיון "טוטו טרנר" ואגף הספורט בחברת "כיוונים", מאיר אלפסי ועם הפועל באר שבע" יוסי נזכר.
 
יוסי: "מאיר ערך לי סיור באצטדיון וגם הזמין אותי למשחק באצטדיון. באותו זמן, לא הייתה לי אפשרות פיזית להיות נוכח "כמו כולם" במשחק, בגלל כל הרעש וההמולה, אז מאיר דאג שאהיה בתא מבודד ובו אצפה במשחק. בימים האלה, גיל לבנוני, ששימש דאז כדובר המועדון, יצר איתי קשר גם כן. גיל הציע לי להיות נוכח במסיבת עיתונאים של הקבוצה באצטדיון "וסרמיל". העובדת הסוציאלית שהייתה צמודה אליי התנגדה בתחילה, אך גיל הסביר לה שמדובר באירוע קטן, שבו בין 3 ל-5 עיתונאים ישאלו שאלו את המאמן והשחקן, ולא יותר מכך".
 
"אני זוכר שזה היה ביום שישי" נזכר יוסי בהתרגשות "לפני שהחלה מסיבת העיתונאים, דיברתי באופן פרטי עם מאמן הקבוצה דאז, ברק בכר ועם מאור מליקסון. הם עשו לי היכרות עם השחקנים ושם, לפחות כך חשבתי, נגמר הפרק עם הפועל באר שבע".
 
"קיבלו אותי בצורה מדהימה"
 
לאחר מספר חודשים, הגורמים המטפלים החליטו לשחרר את יוסי מאשפוז היום, אך לא רצו להשאיר אותו ללא מסגרת קבועה. כך נוצר שוב קשר עם המועדון: "בדקו האם אני יכול להתנדב בהפועל באר שבע, דבר שיהווה לי מסגרת. גיל לבנוני בדק עם הגורמים במועדון ואכן התקבל אישור. גיל אמר לי, בצחוק, כי אני הולך להיות עם פנחס אוחנה, איש המשק הקשוח (צוחק). הגעתי למועדון וגיליתי כמה פנחס בן אדם מדהים. גם השחקנים, אנשי הצוות המקצועי ואנשי ההנהלה קיבלו אותי בצורה מדהימה".
 
יוסי מסכם: "הגעתי בעונת האליפות הראשונה, ומאז צברתי 3 אליפויות, 2 גביעי מדינה, 3 גביעי אלוף האלופים וגביע הטוטו אחד. הייתי שותף במסעות האירופאים המרגשים שחווינו וצברתי זיכרונות לכל החיים. כיום, אני גם בצמוד לראש מחלקת המסחר, רן מתתיהו, ואני לוקח חלק בעיצוב והפקת מוצרי המועדון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8a06cb90-dc19-45de-8e83-3b8a27c8f4e0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה