סופר אימא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f1768c58-2098-4b82-870a-6c50a8159cdd','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f1768c58-2098-4b82-870a-6c50a8159cdd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

הכירו את הנשים שמשלבות לימודי תואר אינטנסיביים, עבודה וגידול ילדים! לכבוד יום האישה הבינלאומי, שתי נשים באר שבעיות סיפרו ל'באר שבע נט' על האימהות באקדמיה

מיכל אבירם בהרצאה. קרדיט שיר כרמיאלי

הן יספרו לכן שהטייטל הכי חשוב בחייהן הוא התואר "אימא", אבל אנחנו קוראים להן "סופר אימא". לכבוד יום האישה הבינלאומי, הכירו את הנשים הבאר שבעיות שמשלבות לימודי תואר אינטנסיביים, עבודה וגידול ילדים. מיכל אבירם והילה ויצמן, אשר חברות בקהילת 'אמהות באקדמיה' סיפרו ל'באר שבע נט' על שגרת היום יום, הרצון להגשים והטיפים להתמודד עם העומס.

מיכל אבירם, בת 32 מבאר שבע, נשואה באושר ואמא של גפן בן 3 ונגה בת חצי שנה. היא עובדת במשרה מלאה בעיריית באר שבע ובימים אלו מסיימת תואר שני במנהל עסקים בתכנית המנהלים של אוניברסיטת בן גוריון. הילה ויצמן בן דוד מבאר שבע, היא אמא להודיה חביבה בת 7 וצופיה שרה בת שנה וחצי, היא גם רעיה, מדריכת טיולים, מורה ובדרך לדוקטורט. סיימה לאחרונה תואר שני בהצטיינות יתרה במינהל מדינות בחינוך. "הספקתי השנה להגיש שני מאמרים לכתבי עת בינלאומיים ולהגיש מועמדות להצגת המחקר שלי בכנס באנגליה", סיפרה ל'באר שבע נט' הילה, "יחד עם זאת, הכי חשוב בעניי זה שאני אמא לשתי בנות".

הילה ויצמן. קרדיט לירם פרץ

גם מיכל וגם הילה, כמו גם עוד 5,000 נשים אחרות מכל הארץ, חברות בקהילת 'אמהות באקדמיה', קהילה אשר נוסדה בשנת 2013 על ידי רלי בריל ומונה מעל אלפי נשים מתארים שונים ושלבים שונים באקדמיה ובהורות. מטרת הקהילה היא לתת תמיכה, אוזן קשבת ומקום להתייעץ בו בכל מה שקשור בשילוב הורות ולימודים. במקביל פועלת רלי, מייסדת הקהילה, להנגיש את האקדמיה לאמהות ברמה אישית, מוסדית ולאומית, כשהיא מלווה נשים בדרכן אל התואר, מעבירה סדנאות והרצאות במוסדות הלימוד ויוזמת פרוייקטים שיאפשרו שילוב של הורות ולימודים.

איך משלבים בין אימהות, עבודה ולימודים?

מיכל: "בעזרת כוח רצון ואמונה שהכל אפשרי, ואם יש תמיכה מהמשפחה- בכלל השמיים הם הגבול".

הילה: "אני לומדת באוניברסיטה הפתוחה ובחרתי בה בגלל שיותר קל לשלב זאת עם אימהות. אני עובדת, מטפלת בבנות שלי אחר הצהרים ובלילה משלימה את חובות התואר".

מה הטיפ שלך לאימהות מתחילות כדי להצליח לעמוד בעומס?

הילה: "עם התואר השני למדתי לתעדף משימות, לנהל רשימות, להסתייע לעיתים בתשלום במטלות בבית שאני יכולה להעביר הלאה, לקנות אוכל מוכן והרבה לילות ללא שינה. בנוסף זכיתי להרבה עזרה מהמשפחה שלי, בעיקר מאימא שלי, שבלעדיה לדעתי זה היה בלתי אפשרי".

מיכל: "קודם כל לתכנן קדימה ולהתארגן מראש. בתחילת כל סמסטר להסתכל במבט מאקרו ולהבין מהסילבוסים מה הדרישות של כל קורס, מתי צריך להגיש מטלות ומתי המבחנים. להגיש הכל במועד הראשון האפשרי ולקדם דברים כדי לא לגלות בסוף סמסטר שהכל הצטבר. כדאי גם לנסות לזהות את נקודות העומס הפוטנציאליות ולנסות להיערך אליהם מבעוד מועד. בנוסף תכנון והתארגנות מראש בכל מוצ"ש לקראת השבוע שיהיה עד לפרטים הקטנים- לתכנן מי לוקח ומי מחזיר את הילדים, מה קורה בשעות אחר הצהריים, לתכנן בלו"ז זמני למידה, ולא פחות חשוב בכל משבצת למידה להגדיר לעצמי מה אני רוצה להספיק. בנוסף, להבין שכדי להמשיך לג'נגל צריך לשמור על כל הכדורים באוויר ולא לתת לאף כדור ליפול. להבין עם עצמי מה יותר חשוב ושם להקדיש את עצמי יותר, ולהוציא למיקור חוץ כל מה שיכול להקל עלייך כמו גיהוץ, מנקה, מטלות שהבעל לוקח על עצמו. טיפ נוסף שלי זה להנות מהדרך ולמצוא את המקום שבו נוח לך לשתף, להתייעץ, ולקבל כוחות כמו הקהילה הנהדרת של אמהות באקדמיה".

קרדיט שגיא מלכה

את מרגישה שהמוסד האקדמי בו את לומדת ומקום העבודה מתחשבים בהיותך אימא? מסייעים לך בסיטואציות מסוימות?

מיכל: "באוניברסיטת בן גוריון ישנה רכזת התאמות לנשים בהריון ואחרי לידה שעזרה לי מאוד. בנוסף מזכירות המחלקה מסייעות רבות. יחד עם זאת, אני לא מכירה הקלות או סיוע לאמהות שאינן בהריון/אחרי לידה ויתכן שיש מקום ליצור כאלו. במקום העבודה שלי גם תומכים מאוד, החל מהאישור ליציאתי ללימודים כאשר אני יוצאת מוקדם יום בשבוע, אישור ימי חופשה בימי מבחנים ותמיכה מוראלית שלא פחות חשובה בעיני".

הילה: "אני חלק מהקהילה המדהימה של "אמהות באקדמיה" ואני גם קוראת הרבה סיפורים על מרצים טובי לב שמאפשרים כניסת תינוקות ומאפשרים גמישות במטלות. מול זאת אני קוראת קושי אובייקטיבי של אמהות לאחר לידה או סביב ההריון לעמוד בדרישת השונות. למזלי בשלב ההפריה ושמירת ההריון הייתי לקראת סיום התזה והמנחה שלי, ד״ר יצחק ברקוביץ המדהים, במהלך כל המחקר תמך בי, הבין, התחשב ואף דחה לי מטלות בהתאם ללו"ז השונה".

קרדיט שגיא מלכה

יש נשים רבות שבוחרות לעיתים להתמקד דווקא באימהות ונשארות בבית. את מרגישה שבשנים האחרונות זה משתנה ונשים מבינות שאפשר להצליח גם להיות אימא וגם להתקדם מבחינה מקצועית ותעסוקתית בחיים?

הילה: "זה מאתגר אך לא בלתי אפשרי. צריך לדעת לתעדף, להבין שאת עושה זאת גם עבור הילדות שלך על מנת להוות להן מודל לחיקוי. להזיז את רגשות האשם הצידה או לדעת לחיות איתם וכמה שרק ניתן לנצל כל זמן פנוי לזמן איכות משפחתי איכותי."

מיכל: "אפשרי בטוח, אבל זה לא קל. לדעתי ולצערי עדיין לא מספיק אמהות מרגישות ביטחון שזה אפשרי. בנוסף שוק התעסוקה וגם האקדמיה לצערי עדיין לא מספיק ערוכים לתמיכה באמהות שרוצות לשלב את העולמות. הדרך עוד ארוכה אבל אני אופטימית."

אימא או אימא בדרך? מוזמנת להצטרף לקהילת 'אימהות באקדמיה'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fbb6c5bf-9e36-42a3-a46c-81ca55fc9f0a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה