נקודת האור של ילדים על הספקטרום

$(function(){setImageBanner('765d5010-a823-4286-a1df-07c40c823f85','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מתוך רצון להסתכל על נקודת האור הקיימת בכל אחד מאיתנו, נוסדה עמותת 'גינת גשם' הפועלת למען התפתחותם של ילדים על הספקטרום האוטיסטי באמצעות איתור תכונות עוצמתיות בכל ילד בדרך למסע פיתוח עצמי. השנה העמותה תחל לפעול גם בבאר שבע לטובת ילדי האיזור: "הרעיון הוא לא להתמקד במקום הטיפולי ובקשיים, אלא לראות את הפוטנציאל בכל ילד ולחזק את תחושת המסוגלות שלו"

"הסיפור של גינת גשם התחיל ממה שאני חוויתי אצלי במשפחה. יש לי בן דוד על הספקטרום האוטיסטי, הוא ילד מאוד מיוחד וכשרוני. באחד המפגשים המשפחתיים ראיתי אותו משחק בקוביות מגנטיות ומרכיב מבנה מיוחד מאוד מורכב שהראה את היצירתיות שלו", סיפר ל'באר שבע נט' אלון וובר-צביק, מקים עמותת 'גינת גשם', "אז חשבתי לעצמי איך אף אחד לא שם לב ליכולות שיש לו, שכל הזמן מתעסקים בקשיים ובאתגרים, במה לא ולא במה כן. אני מאמין שאף אחד לא מושלם, לא משנה אם אתה על הספקטרום או לא, אבל צריך בכללי להניח בצד את הרע ואת הקושי, להתמקד במה אנחנו כן טובים ויכולים לתרום, במה שאנחנו אוהבים, זה בסוף טעם החיים".

החוויה האישית של אלון הובילה אותו להקים את העמותה 'גינת גשם' לפני כשנה וחצי, תחילה בכפר יונה, וכעת היא מתרחבת לשמונה ערים נוספות בארץ, גם כאן בבאר שבע. מדובר בעצם בעמותה בהקמה הפועלת באופן ייחודי למען התפחותם והגשמתם של ילדים על הספקטרום האוטיסטי על ידי איתור ופיתוח של "נקודת אור" החבויה בהם: כישרון מיוחד, תחביב משמעותי או תכונה חיובית. במקום לנסות לרדוף אחרי סטנדרט חברתי בלתי אפשרי, בגינת הגשם רוצים להפוך את הילדים לסטנדרט החברתי ולהחצין את האיכות והייחודיות הפרטית של כל ילד ומשתתף.

באדיבות גינת גשם

"בשנה שעברה התחלתי פיילוט בכפר יונה בין הסגרים של הקורונה וראיתי שבאמת כשנוצר רצף מפגשים עם הילדים זה עזר להם ויש באמת פוטנציאל אדיר לפעילות שלנו", הוסיף אלון, "הילדים פתאום יזמו תקשורת ומפגשים חברתיים עם ילדים אחרים שהם לא מכירים. למשל ילד בגן שנקודת האור שלו זה משחקי כדור, אז הוא יזם משחק כדורגל עם ילדים אחרים. זה אולי נשמע רגיל ויומיומי אבל לילד עם קשיי תקשורת זה התמודדות עם אתגר וזה לא מובן מאליו".

פעילות 'גינת גשם' מיועדת לילדים מיגלאי גן 4-5 ועד סוף היסודי, גילאי 13. מדובר בליווי ומנטורינג אישי עבור כל ילד ובשני מפגשים בשבוע. "לכל ילד יש חממה אישית שמלווה אותו לפיתוח והגשמת נקודת האור שלו, מדובר בנער או נערה בתיכון, סטודנט או סטודנטית וגם מומחה מקצועי בתחום הספציפי של כל ילד. זו מעטפת שמלווה אותם כדי לעזור להם להגיע להעצמה והגשמה ובהמשך יש גם מפגשים חברתיים בין הילדים", מוסיף אלון.

באדיבות גינת גשם

מה מייחד דווקא אתכם ביחס לעמותת אחרות שפועלות למען ילדים על הספקטרום האוטיסטי?

"יש הרבה עמותות וזה חשוב וטוב מאוד, יש הרבה עשייה עבור כל האוכלוסייה הזו. אבל בעיני היופי בגינת גשם זה שהיא לא מגיעה ממקום טיפולי שמתמקד בקושי ובמה רע, אלא באה להגיד שיש הרבה פוטנציאל בילדים האלה. אנחנו שמים בצד את הטיפול כמו שמכירים היום ומוצאים איפה הכוחות של הילדים, איפה היכולות שלהם, במה הם יותר טובים ומיוחדים. כשאנחנו מגלים במה אנחנו טובים ומתפתחים בחוזקות שלנו, אנחנו מפתחים את הביטחון העצמי והמסוגלות. כשיש לילדים את הכוחות האלה באופן טבעי הם גם מאתגרים את עצמם ומצליחים לגבור בצורה יותר מוצלחת על קשיים. גינת גשם באה לראות את הטוב בילדים ולא באה להיות עוד טיפול. המטרה גם דרך העוצמות ונקודת האור ליצור חיבורים אותנטיים עם החברה שסביבם".

פעילות העמותה מגיעה גם לבאר שבע- ההרשמה עדיין פתוחה? זקוקים לעוד מתנדבים?

"כן בהחלט, ההרשמה פתוחה להורים לילדים על הספקטרום שמעוניינם להצטרף ואפשר להירשם באתר שלנו. הביקוש גבוה בכל הארץ, פתחנו הרשמה לפני כמה ימים ורק בלילה אחד נרשמו 80 בכל הארץ. המפגשים כאן בבאר שבע יתקיימו כמובן במבנה מסודר, אנחנו עדיין לא יודעים איפה ואנחנו פועלים מול העירייה לגבי זה. אנחנו כן מחפשים עוד מתנדבים בני נוער בתיכון שהיו רוצים לקחת חלק במסע המיוחד והמרגש הזה, זה גם נחשב כמעורבות חברתית עבורם והם מוזמנים להצטרף".

ספר על משמעות השם גינת גשם

"זה מגיע מלשון הגשמה, ג.ש.מ הוא שורש המילה הגשמה. יש גם משמעות נוספת והיא שהגשם שמגיע בחורף מצמיח צמחייה ובעצם מוציא את היופי החוצה. אז אנחנו רוצים להיות הגשם עבור הילדים ולעזור להוציא מתוכם את כל מה שטוב בהם".

 

רוצים להירשם ולקבל פרטים נוספים? צרו קשר במספר 054-7840086 או בדף הפייסבוק.

באדיבות גינת גשם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0749748a-3bb7-4446-a1ae-84ad78aec4da','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה