נויה שטרן מבאר שבע היא הסלב של המעשים הטובים

$(function(){setImageBanner('682f7b57-0c5c-482e-92e9-c3d6326593c6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})


כבשה את באר שבע: כולם דיברו השבוע על הילדה נויה שטרן (9.5) מבאר שבע, שהעמידה דוכן למכירת תכשיטים בפארק הילדים, שאותם היא יצרה בכשרון רב עם מטרה אחת ברורה: למכור לכמה שיותר תושבים כדי שכל ההכנסות יועברו לילדים חולי סרטן בבית החולים. עד היום היא כבר גייסה 2000 שקל ובקרוב תגיע לכל פארק בעיר.

צילום: פרטי

זהו מעשה כל כך נעלה ונפלא של ילדה עם לב זהב, שעולה לכיתה ה' בבית ספר "מענית", אחות גדולה לשתי אחיות קטנות שמתגוררות עם אימא שירה (34) ובעלה, שזיהו מגיל צעיר את הנתינה של הילדה למען האחר. אין זה פלא שהשבוע היא הפכה, כפי שנויה מכנה את עצמה - סלבס של מעשים טובים, רק כי רצתה לעזור לילדים חולי סרטן. הצליח לה.

שירה, ספרי לי על נויה

"נויה היא ילדה רגישה, חכמה, חרוצה בלימודים, משקיענית, מאוד אוהבת חברים, יצירות, לשיר ולרקוד. יש לב גדול ורחב, רגישה, אחת שפותרת מחלוקות בין חברים, רגישה שבוכה גם מסרטים מצוירים, ילדה מקסימה. מאוד מסורה בטיפול לאחיות הקטנות שלה, ממש אימא קטנה, אבל היא בעיקר משקיעה בלימודים כדי שיהיה לה יותר אופציות טובות לעתיד לבחור מה היא רוצה".

מאיפה זה מגיע, כל הערכים והנתינה בגילה?

"נויה נולדה מנישואיי הראשונים ולאחר שהתגרשנו היא הייתה בעיקר ילדה יחידה ללא אחים ולכן כל הפוקוס היה עליה תמיד בכל מצב ומקום. היא הייתה באה איתי לכל מקום, מטיילת איתי, תמיד יושבת איתה בכל השיעורים, ולכן עם כל ההנאה הזו החיים עצמם הפכו אותה למאוד בוגרת, כי היא למדה להתנהל בתוך הסביבה הבוגרת ולהבין מה היא אוהבת. בעיקר מה היא בוחרת שיעשה לה טוב ונכון לה".

צילום: פרטילאחרונה אושפזה האחות הקטנה של נויה בבית החולים ולשם היא הגיעה כדי לבקר את אחותה. באותה המחלקה נתקלו נויה ושירה באם ובת שהגיעו למחלקה כדי לחלק לילדים מאושפזים צבעים ודפים כדי להנעים את זמנם, וזה מאוד מצא חן בעיני נויה שרצתה מיד להיות חלק מהתרומה "נויה באה אליי ואמרה לי 'אימא, תראי איזה מעשה מקסים הן עושות' מספרת אימא שירה "היא התחילה לצייר איתם וכשהגיעה הביתה והרגישה שמשעמם לה - הלכה לחברתה השכנה גאיה, שסייעה לה עם הפרויקט היפהפייה הזה. שתיהן התחילו לחרוז חרוזים, ליצור תכשיטים, קניתי להן עוד חרוזים וכל מה שחסר. נויה הציעה למכור לחברות, אבל אני אמרתי לה שכסף לא חסר לה וכדאי שתחשוב בכיוון אחר של לתרום לילדים חולי סרטן בבית חולים "סורוקה", והן ממש התלהבו".

איך התחיל כל הפרויקט?

"פרסמתי בפייסבוק שנויה פותחת דוכן תכשיטים משלה בפארק הילדים בנחל עשן ושכל ההכנסות יועברו לילדים חולי סרטן. הגיעו לשם אנשים רבים לקנות ולראות. קיבלנו חשיפה גדולה ולכן חזרנו פעם נוספת ביום רביעי אחרון ולאחריו נעשה סיבוב בין הפארקים בעיר ברמות, מרמלדה, פארק האגדות בנווה זאב ועוד. לבסוף נגיע לכל הקצוות בעיר".

הגיעו הרבה תושבים לקנות?

"באו אנשים בזכות החשיפה בפייסבוק שהתרשמו מהפרויקט ושיבחו את נויה על המעשה. גייסנו כמעט 2000 שקל ושואפים להגיע לסכומים יותר גדולים. יש בקרוב פרויקט של  חברת "כיוונים" בפארק הילדים (יתקיים ב1.8) שנקרא 'מצפה כוכבים" וגם שם נפתח דוכן. נשמח שתבואו להתרשם. אפילו יש נשים שמביאו לנויה חרוזים שאספו מפעם או מתכשיטים קיימים. התושבים מחממים את הלב וזה מסייע הרבה לתרומה".

מה השאיפה של נויה?

"השאפה להגדיל רווחים למען הילדים החולים וגם לתת דוגמא לילדים אחרים שיראו את החשיפה ויגדילו לעשות פרויקטים דומים, אפילו דוכן למשקה קר בפארק, שבזכות ההכנסות יוכלו לתרום לארגון שהם מזדהים איתו. זה מה שיפה בישראלים, הערבות ההדדית והנכונות לעזור".

 ומה נויה אומרת על כל החשיפה?

"היא מאוד מתרגשת ואמרה לי אתמול 'אמא, אני סלבס של מעשים טובים'. זו לא חשיפה בעקבות הופעה בטלוויזיה וכדומה, אלא מהדברים הטובים שעשתה. שמחה שאומרים עליה דברים טובים ולא דברים רעים וכיף לה לקרוא את התגובות. זה מדרבן אותה ליצור עוד. מכל תכשיט שהיא עושה היא מתלהבת שבטח יאהבו ולכן רוצה להמשיך בפרויקט".

 צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a40b7d01-00a9-4e56-8161-124756698b8e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה