"מקום בו צעירים יכולים לרקוד בצורה חופשית"

$(function(){setImageBanner('590af03f-7597-454f-846b-a0493db5933f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אוהבים לרקוד אבל לא רוצים להתחייב למסגרת? להקת המחול "חולית" הקימה את קהילת 'מ_חולית' ומציעה שיעורי מחול פתוחים לאנשים צעירים וסטודנטים מבאר שבע שאוהבים לזוז. "זו הזדמנות לעשות משהו בשביל עצמם, להגיע לרקוד, לזוז ופשוט ליהנות"

"זה התחיל מכמה חברים שלי מהצבא שהגיעו לבאר שבע וחיפשו מקום לרקוד בו לכיף לצעירים ושאלו אותי כי אני רוקדת הרבה שנים בעיר", סיפרה ל'באר שבע נט' יעל ליכט, מרכזת ומנהלת מקצועית של קהילה 'מ_חולית', "הם חיפשו מקום בלי להתחייב להגיע למערכת מסוימת או תשלום חודשי קבוע, אלא מקום שייתן להם את האפשרות פשוט לרקוד, לשמור על כושר ולהוציא מעצמם הכי טוב באמצעות הריקוד. כך החלטנו בלהקת המחול 'חולית' לפתוח קהילה שמיועדת לאנשים צעירים בעיר".

קהילת מ_חולית, קרדיט צילום: יעל ליכט

להקת המחול הבאר שבעית "חולית" הקימה לאחרונה את קהילת 'מ_חולית' המיועדת לאנשים צעירים וסטודנטים בעיר ומציעה שיעורי מחול פתוחים לאנשים שאוהבים לזוז. ב'מ_חולית' מתקיימות שלל סדנאות על ידי מורים מנוסים במגוון סגנונות: ג'אז מודרני, מודרני עכשווי, ג'אז לירי עכשווי, היפ הופ, אימפרוביזציה, תנועה במרחב ועוד. לרגל פתיחת קהילת הריקוד החדשה, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם יעל ליכט, באר שבעית בת 23, רקדנית מנוסה ומורה לריקוד ב'חולית' שעוסקת גם בריכוז וניהול מקצועי של קהילת 'מ_חולית'.

"אני התחלתי לרקוד עוד כשהייתי בתיכון וכבר 10 שנים ב'חולית', בכיתה יב' כבר התחלתי להדריך ולהעביר חזרות בלהקה. אחרי השחרור מהצבא חזרתי לעבוד כמורה לריקוד", סיפרה יעל, "הריקוד הוא חלק ממני וממי שאני". להקת המחול 'חולית' קיימת כבר מעל עשור ומיועדת לתלמידי תיכון מכל באר שבע בה רוקדים במגוון סגנונות עם צוות מורים ייחודי. מנהלת הלהקה היא בת אל מיכאלי, לירן מיכאלי הוא הכוריאוגרף והמנהל האומנותי ונווית אזולאי רכזת ההדרכה. "בלהקה נמצאים רקדנים מכיתות ז' עד יב' ויש לנו גם שלוחות בבתי ספר בעיר ובמועצה אזורית רמת נגב. אנחנו רוקדים ומתאמנים פעמיים בשבוע והלהקה מייצגת את באר שבע בפסטיבלים ברחבי הארץ ומידי שנה מתקיים גם מופע שנתי מיוחד", מוסיפה יעל.

קהילת מ_חולית, קרדיט צילום: יעל ליכט

החלטתם לפתוח לאחרונה את קהילת 'מ_חולית', ספרי למי זה מיועד ומאיפה נולד הרעיון?

"זה התחיל מכמה חברים מהצבא שחיפשו מקום לרקוד בו בלי התחייבות אז פניתי ללירן המנהל האומנותי והחלטנו לפתוח קבוצה שמיועדת לצעירים משוחררים או סטודנטים בעיר. בהתחלה בדקתי עם קבוצת סטודנטיות שאני מכירה, פתחנו קבוצת וואטסאפ ובדקנו אם יש ביקוש. הבנו שיש בעיר אנשים שמגיעים עם רקע מאוד מרשים במחול, בנות שרקדו שנים בסטודיו, במגמות מחול והחלטנו לפתוח את הקבוצה. על פי הקונספט של הקהילה אנחנו מפרסמים מערכת חודשית של סדנאות ריקוד עם מיטב המורים מכל הארץ במגוון סגנונות, ההרשמה והתשלום הוא פר שיעור או סדנא ואין התחייבות לטווח ארוך. אנחנו מבינים שסטודנטים נמצאים תחת עומס ורצינו שיהיה להם מקום שבו יוכלו להתנתק, להשתחרר ולרקוד בצורה חופשית".

ראיתם ביקוש לקהילה כזו? אנשים צעירים מחפשים מקום בעיר בו יוכלו לרקוד בצורה חופשית?

"כן, בשבוע שעבר קיימנו שיעור ראשון והיה מאוד מוצלח, כל מי שהגיע נהנה ואמר תודה שנפתח מקום כזה בעיר. היו לנו 20 סטודנטיות בשיעור הזה, אנחנו גם נמצאים תחת נהלי קורונה אז מקפידים על כמות המשתתפים. יש קבוצות מחול בבאר שבע, יש את להקת "חולית" והמון עשייה בתחום הריקוד בעיר, אבל לאנשים צעירים וסטודנטים שלא בהכרח מחפשים להתחייב ולרקוד באופן מקצועי, אין מקום כזה. נהיתה בעיר חממה של צעירים שאוהבים את האווירה בעיר, כאלה שלומדים כאן ונשארים גם לאחר מכן. אבל לא היה להם מקום שיאפשר להם לרקוד בצורה חופשית, זו הזדמנות לעשות משהו שהם אוהבים עבור עצמם. היה אפשר לראות שהבנות שהגיעו לשיעור ממש שמחו ברגע שלחצנו על פליי, הן נהנו ורצו לנצל כל דקה. זו הזדמנות מדהימה ונרצה בהמשך גם להתפתח ולקדם את הקהילה הזו, כיף לראות את ההיענות וכולם מוזמנים לבוא ולנסות".

 קהילת מ_חולית, קרדיט צילום: יעל ליכט

מעוניינים להצטרף לקהילת 'מ_חולית'? פרטים אצל יעל 052-4414276

 

קהילת מ_חולית, קרדיט צילום: יעל ליכט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f7c38490-dc43-42fc-aaa1-19f42ecbea42','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה