מעזים ביחד למצוינות בתעסוקה

$(function(){setImageBanner('41d6ca65-53b3-4b1b-a9f6-064fadad38e1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מיזם "להעז" יחד עם חברת ICL משתפים פעולה בפרויקט 'להעז ביחד' בו מנטורים בעלי ניסיון תעסוקתי מלווים אקדמאים בדרום ומכינים אותם להשתלבות בעולם העבודה. שמענו ב'באר שבע נט' ממשתתפי התכנית על הכלים שקיבלו: "בזכות התכנית עשיתי צעדים משמעותיים בעולם התעסוקתי"

עם סיום הלימודים באקדמיה נתקלים צעירים רבים מהפריפריה בקשיים תעסוקתיים שונים בכניסה לעולם התעסוקה והחיים האזרחיים הבוגרים. כדי לסייע לאותם אקדמאים להשתלב בעולם התעסוקה נולדה התכנית "להעז ביחד" אשר מבקשת לאפשר שילוב תעסוקתי הולם ומיטבי של אקדמאים, וקידום מציאות שבה אוכלוסייה זו מהווה קבוצה בעלת חוסן מקצועי, כלכלי ואישי. מדובר בתכנית בת 10 חודשים בה המשתתפים בתכנית עוברים הרצאות מקצועיות לצד ליווי אישי על ידי מנטור בעל ניסיון. בפרויקט לוקחים חלק בוגרי סיירת מטכ"ל מעמותת 'להעז' לצד עובדי ICL המתנדבים ומלווים את האקדמאים.

גיל אליקים, סמנכ"ל בכיל ויליד אופקים סיפר על פיתוח הקריירה שלו ועל הארגון, מיזם 'להעז ביחד'

כהכנה לשוק התעסוקה מתנדבי ICL לוקחים חלק בפרויקט על ידי התנדבות כמנטורים בתכנית, מלווים אקדמאיים, ומעבירים להם הרצאות כמו איך לגשת לראיון עבודה, מה להכין בקורות החיים, עמידה מול קהל, התנהלות כלכלית נכונה וכדומה. שוחחנו ב'באר שבע נט' עם מתנדבת מטעם ICL, עם האקדמאית אותה היא ליוותה וגם עם מנהל המיזם, כדי לשמוע מהם על חשיבות התכנית עבור הצעירים מהפריפריה ושוק התעסוקה.

"מיזם להעז הוא המיזם החברתי של עמותת "מסדר דורשי טוב" של בוגרי סיירת מטכ"ל והוא הוקם ב-2012 באופקים ובהמשך התרחב ללוד ולחצור הגלילית", מסביר שחר דיין, מנהל מיזם להעז, תושב באר שבע, "במיזם קיימות שתי תכניות: "להעז ביחד" למצוינות בתעסוקה ו"להעז קדימה"- עידוד נוער לשירות משמעותי. במסגרת "להעז ביחד" פועל המיזם בשותפות עם מרכזי הצעירים. באופקים נוצר שיתוף פעולה משמעותי עם ICL, במסגרתו עובדי החברה מתנדבים כמנטורים בתכנית וכמעבירי סדנאות ולוקחים חלק פעיל בתכנון וביישום התכנית".

 מיזם להעז ביחד

"לצעוד בדרך חדשה"

אחת המנדבות מטעםICL  היא רחלי בוהדנה, מנהלת משאבי אנוש ICL גלובלי. רחלי מלווה את אודיה רם, אקדמאית בסיום לימודי מנהל עסקים כדי להעניק לה מהניסיון שלה ולסייע לה. המתנדבים בתכנית העבירו למשתתפים בתכנית הרצאות בנושאים שונים. משך הליווי בתכנית הוא 10 חודשים ומגיעים לתכנית מסיימי ובוגרי תארים ראשונים ואף שניים. "במסגרת התפקיד שלי כמנטורית ב'להעז ביחד' עברתי הכשרה קצרה וליוויתי את אודיה. המטרה המשותפת שלנו הייתה לסייע לה למצוא את דרכה בעולם התעסוקה", סיפרה רחלי בוהדנה ל'באר שבע נט'.

אודיה מספרת שסיימה את התואר וחיפשה עבודה רצינית שמתאימה לכישוריה אך לא הצליחה למצוא את עצמה בעולם התעסוקה. "חיפשתי עבודה, שלחתי קורות חיים אבל זה לא עבד. ככל שהזמן עבר הלכתי לתפקידים שפחות התאימו לי... אם הייתי מגיעה לראיון עבודה זה היה הישג, הייתי כבר מיואשת והרגשתי שאני לא טובה ושאולי אין לי את הכישורים כדי להצליח", סיפרה אודיה ל'באר שבע נט', "ואז הלכתי ליריד תעסוקה באופקים שם פגשתי את נציגי התכנית. לא האמנתי שבזכות התכנית הזו אשיג את כל מה שהשגתי".

איך הליווי האישי בא לידי ביטוי לאורך התכנית? אילו כלים חשוב לך לתת לה שיכינו אותה לשוק התעסוקה?

רחלי: "המטרה הייתה לסייע לה וללוות אותה בתהליך מציאת העבודה, הם קיבלו במסגרת התכנית כלים טכניים החל מיצירת קורות חיים, איך ניגשים לראיון עבודה ועוד. אחרי ההכשרה הזו, לקראת סוף התכנית, אנחנו המנטורים מצטרפים ומסייעים להם. שיתפתי אותה מהניסיון שלי כמנהלת בתעשייה כדי לסייע לה להפוך את הכלים הטכניים ליכולת פרקטית בשטח. נפגשנו אחת לשבועיים למשך מספר חודשים ונוצרה בנינו מערכת יחסים מאוד טובה, נפגשנו אפילו יותר, הרגשתי שיש לי יכולה לכוון אותה, היא בחורה מבריקה והיא הצליחה להבין איך להוציא לפועל את הדרך שלה בתעסוקה בעזרת הכלים שנתתי לה. גם לאורך כל הדרך ראיתי אותה פורחת, לומדת ומיישמת".

איזה כלים קיבלת מהתכנית? כיצד הליווי האישי של רחלי סייע לך בדרכך המקצועית?

אודיה: "הפכתי ממישהי חסרת ביטחון ובלי אומץ, שלא ידעה לדבר, שבקושי הגיעה לראיון, למישהי שבטוחה בעצמה, ששולחת קורות חיים וחוזרים אליי לקבוע ראיונות. קיבלתי כלים מדהימים. לפני התכנית הייתי בתוך בור ולא ידעתי איך לצאת ממנו. התכנית הזו נתנה לנו כלים ממש מהבסיס והשילוב עם המנטורית נתנו לי כלים לצעוד בדרך חדשה. הצלחתי להסתכל על עצמי באור חדש, להבין איזה תפקיד מתאים לי ולכישורים שלי. רחלי גרמה לי להבין שאני צריכה ללכת בכיוון אחר, היא גרמה לי להבין שצריך להתחיל מהבסיס מבחינה אישית, לא הייתי מגיעה למקום בו אני היום בלי התכנית והליווי שלה, אני רואה את התוצאות. אנחנו עדיין שומרות על קשר, היא מקשיבה ותומכת ומאוד התחברנו, היא רואה את הדברים מפרספקטיבה אחרת ונותנת את דעתה מהניסיון שלה".

-

 מיזם להעז ביחד

מצוינות בתעסוקה

מיזם 'להעז' החל בעיר אופקים בדרום ונוסד על ידי יוצאי סיירת מטכ"ל ששאפו להפוך את החברה לטובה יותר, מדובר במיזם חברתי המשותף לעמותת "מסדר דורשי טוב" וליחידה הסדירה. המיזם פועל במיקוד יישובי לחיזוק האוכלוסייה בדגש על נוער וצעירים, והיישוב הראשון שנבחר לפעילות הוא אופקים. "משתתפי המיזם יצרו קשר וחיבור עם מרכז הצעירים בעיר וניסו להבין מה האתגרים המשמעותיים באזור במטרה לסייע. מתוך חשיבה זו נולד הפרויקט 'להעז ביחד'", סיפר ל'באר שבע נט' שחר דיין מנהל המיזם, "גילינו חבר'ה צעירים שהשקיעו ולמדו אבל לא הצליחו להשתלב בשוק התעסוקה, זה יצר המון תסכול ומתוך המקום הזה הבנו שחשוב להקים מרכז מצוינות בתעסוקה באזור. מי שהובילו את התכנית בתחילת הדרך הם אורי פינטו וניב דומני".

התכנית "להעז ביחד" שוכפלה גם לערים נוספות בפריפריה ומתקיימת גם בלוד וחצור הגלילית במרכזי 'להעז' וגם בעמותות נוספות בשישה מרכזים שונים. "התכנית הזו נותנת לאותם אקדמאים את ה"פוש" שהם היו צריכים לקריירה, אנחנו מתאימים את המנטורים בדיוק לצרכים של כל משתתף ומעניקים ליווי צמוד", מסביר שחר, "החיבור עם כיל החל לפני שנתיים והם הצטרפו כצלע שלישית ולוקחים חלק משמעותי בתכנית יחד איתנו ועם מרכז הצעירים של אופקים. ישנה שותפות עמוקה בקבלת ההחלטות, בבחירת המנטורים והליווי האישי לכל משתתף".

מה החשיבות בעיניכן של פרויקט כזה עבור אקדמאים בדרום?

רחלי: "המפגש עם מנהלים מהתעשייה יכול לתת למשתתפים בתכנית ביטחון, לצייר להם את המפה של התעשייה כמו שהיא. כשאתה יוצא ממוסד אקדמאי לפעמים יש חשיבה מסוימת ופנטזיות לגבי עולם התעסוקה אז חשוב לעשות תיאום ציפיות, יש דרך שצריך לעבור ומדובר בתהליך. מעבר לכך, המפגשים עם אודיה תרמו לי לא פחות ממה שזה תרם לה. זה אתגר מחוץ לסביבת העבודה המוכרת, זה העשיר גם אותי ונהניתי מאוד מהמפגשים איתה. אני ממליצה לכל אחד שעובד ונמצא בתעשייה ורוצה לעשות משהו אחר, גם לטובת הנפש וגם לטובת הקהילה, להצטרף לתכנית 'להעז ביחד'".

אודיה: "התכנית הזו נתנה לי אפשרות להסתכל על החלום שלי וגם לדעת איך להגיע אליו, זו מקפצה מדהימה. התאימו לנו אנשים מקצועיים שמכירים את עולם התעסוקה ויכולים לתרום לנו. קיבלו ידע וכלים ואפילו יצרנו קשרים חדשים גם עם שאר משתתפי התכנית שיכולים לסייע בהמשך. אני רוצה להגיד לכל המנטורים ואנשי התכנית תודה, הם לא יודעים כמה הליווי הזה היה משמעותי עבורנו. הייתי כל כך מיואשת וב'להעז ביחד' נתנו לי יד, עזרו לי לעשות את הצעדים המשמעותיים בעולם התעסוקתי. אני כבר בעיצומו של המירוץ להגשמת החלומות והשאיפות המקצועיים שלי והכל זה בזכות התכנית".

 חגית רחמים, מנהלת קשרי קהילה בכיל ומנטורית בתכנית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('62395d5d-b134-45f4-adeb-d06efa370f72','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה