ממשיכים ב"מומנטום"

$(function(){setImageBanner('e00e686f-9aa5-412e-a29e-703ab693624e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

למרות הקורונה, תכנית "מומנטום" להגדלת מספר המסיימים בהצלחה את בחינות הבגרות במתמטיקה נמשכת ברהט גם באמצעות למידה מרחוק. תלמידת התכנית משתפת: "בזכות 'מומנטום' אני מרגישה היום שאני מסוגלת להגשים את חלומותיי"

לפני כשנה הושקה "מומנטום", תוכנית המופעלת בכל שבעת תיכוני רהט, אותה פיתחה SOCIAL FINANCE ISRAEL, בשותפות עם משרד החינוך, זאת כדי להביא לשיפור סיכויי ההשתלבות של צעירים בדואים מהעיר רהט בחברה הישראלית ובתעסוקה איכותית בטווח הארוך. למרות הקורונה, נמשכת ברהט התוכנית גם מרחוק. בשל כך, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם תלמידת התכנית פירוז אלקרינאוי, תלמידה בתיכון אלנג'אח ברהט, ששיתפה בתחושות: "התכנית נותנת לי ביטחון בעצמי וביכולת שלי ללמוד".

מטרת תכנית "מומנטום" הינה להגדיל משמעותית את מספר המסיימים בהצלחה את בחינות הבגרות במתמטיקה ברמה של 4 ו-5, וכן לחזק את הידע בשפה העברית – ועל ידי כך לאפשר את השתלבותם המיטבית של בוגריה בחברה הישראלית. התכנית נעשית בשותפות עם משרד החינוך, מופעלת באמצעות "בית יציב" של קרן רש"י ועיריית באר שבע, שנבחר בהליך מכרזי החל ממחצית השנה שעברה בעיר רהט.

כעת בימי הקורונה התכנית נמשכה באמצעות ווצסאפ וזום. רוב מכריע של משתתפי התוכנית, תלמידי כיתות ט' ו-י' לוקח חלק בפעילות כשרובן בנות. "בעקבות הקורונה הפסקנו להגיע ללימודים פרונטליים ועברנו ללמוד בקבוצות קטנות ב"זום". הלימודים מהבית גרמו לי גם לסמוך יותר על עצמי, כי הם דרשו ממני להשקיע יותר זמן בתרגול בבית, וראיתי שאני ממש משתפרת", מספרת פירוז. כמו כן, התקיימו 4 חידוני מתמטיקה שהסתיימו בהצלחה מרובה עם 92% השתתפות. כמו כן, על מנת להמשיך את הרצף הלימודי, גייסו מנהלי התוכנית מחשבים לטובת תלמידים שלא הייתה להם תשתית ללמידה מרחוק וכן ניתן סיוע כספי לנזקקים לכך. "בכל שלב מי שזכה קיבל גם פרסים וזה דרבן אותנו לתרגל ולהמשיך להשתפר מהבית והצלחנו דרך המון השאלות בחידון לחזור ולתרגל את כל החומר שלמדנו", מסבירה פירוז.

פירוז אלקרינאוי משתתפת תכנית מומנטום. צילום פרטי

את מרגישה שתכנית 'מומנטום' מסייעת לך לשפר את יכולותייך במתמטיקה לקראת בחינת הבגרות בעתיד?

"בזכות "מומנטום" אני מרגישה היום שאני מסוגלת להגשים את חלומותיי, לפני כן לא הייתי בטוחה שאצליח להגיע ל-4 או 5 יחידות במתמטיקה לבגרות. התכנית נותנת לי ביטחון בעצמי וביכולת שלי ללמוד. אנחנו לומדים בקבוצות קטנות של עד 8 תלמידים, כך שיש לי במי להעזר, ואני מרגישה שיש עוד תלמידים ותלמידות שכמוני, הלימודים חשובים להם. אני מקבלת מהתכנית עזרה בכל מה שאני צריכה, בין אם זה בשיעורים פרטיים לחיזוק, מרתונים וקבוצות מיקוד לפני בחינות, וגם עזרה מהחברים שהכרתי דרך התכנית. בנוסף, גם העברית שלי משתפרת דרך התכנית, ואני מרגישה שזה יסייע לי גם בשאר בחינות הבגרות".

מה החשיבות בעיניך של סיום בהצלחה של בחינות הבגרות? את מרגישה שההשתתפות בתכנית תסייע לך גם בטווח הרחוק להשתלבות בעולם התעסוקה? 
"החלום שלי הוא לעבוד בחברת "טבע", ואני יודעת שכדי להגשים אותו אני צריכה ללכת ללמוד באוניברסיטה מקצוע מדעי. הלימודים חשובים מאד לי ולמשפחה שלי, ואני בטוחה שאם אני אעשה את כל מה שאני יכולה עכשיו, בוהמשך יהיה לי הרבה יותר קל להתקבל לאקדמיה וללמוד בה".

"תכנית "מומנטום" שיזמנו מיועדת ליצור שינוי משמעותי- בהיקף התלמידים שיסיימו בהצלחה את לימודי 5 ו 4 יח"ל במתמטיקה, ובמקביל להבטיח את אמונת התלמידים ביכולותיהם, היכרות עם האקדמיה ועם תעשיות העילית והבנה שמי שיצליח בלימודיו- יוכל להמשיך לאקדמיה ולעבודה במקצוע נחשק ולהגשים את חלומותיו", אמר אודי ענפי, מנהל אג"ח מומנטום, Social Finance Israel , "בחרנו דווקא בתלמידי רהט, בה עומד שיעור הניגשים ל4-5 יח"ל מתמטיקה על 15%, (פחות ממחצית מהממוצע הארצי) כדי להוכיח שבתוכנית מערכתית, ארוכת טווח, באמצעות יצירת שותפות של עיר, מנהלים וסגל בכל בי"ס, תלמידים וקהילה- ניתן לשנות את המציאות- וגם ליצור מודל הצלחה לשכפול ביישובים נוספים".

 אחת הנערות שזכתה בחידון המתמטיקה של מומנטום. קרדיט: Social Finance Israel

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('900f8a30-31b2-43b1-8e73-d865e49152e5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה