מלכת הדראג של ישראל כועסת על נציגי הממשלה: "אנחנו קהילה שנמצאת בכל מקום כולל בבתי כנסת וישיבות, גם אם הם בהכחשה"

$(function(){setImageBanner('0d1704cf-da43-4549-a433-e1b883ba0e52','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מלכת הדראג של ישראל, קיי לונג, שמופיעה בכל העולם ומייצגת את הקהילה הגאה, שנולדה וחיה בעברה בבאר שבע וכיום מתגוררת בתל אביב, העלתה לפני יומיים סטורי עצוב ונוקב ברשתות, שבו סיפרה בדמעות על כך שהיא בהלם שעדיין לא קמה ממשלה חדשה וכבר יש נציגים שמדברים על טיפולי המרה וביטול מצעד הגאווה כפגיעה בקהילה הלהט"ב, וגרפה אלפי לייקים, תגובות ושיתופים של סלבס. ראיון כועס

צילום: אלי בוחבוט

זה היה בהחלט השבוע של קיי לונג, בעלת התואר הסמכותי כ'מלכת הדראג של ישראל', שהעלתה שלשום סטורי נוקב ומקומם באינסטגרם על העלאת נושא הייחוס לקהילת הלהט"ב בכל הנוגע למצעדי גאווה וטיפולי המרה מצד נציגי הממשלה שעוד לא קמה, בייחוד מהנציגות הדתית, עורר סערה אצל הקהילה ואצל קיי עצמה. זו הסיבה שהיא החליטה לשתף את אלפי העוקבים שלה בדמעות וקול רועד את דעתה בסוגיה הבוערת וגרפה בזכות כך אלפי לייקים, תגובות ושיתופים מסלבס ואושיות נכבדות.

קיי לונג היא בעלת סטודיו לעיצוב תלבושות, שעיצבה למפורסמות כמו נטע ברזילי, ליהיא גרינר, שפיטה, נטלי דדון, שיר אלמליח, ליטל שוורץ ועוד, כוהנת מסיבות רווקות וזו שנבחרה להיות שגרירת ישראל על ידי משרד התיירות להופיע בכל מצעדי הגאווה בבירות העולם ואף מנחה את מופע 'one night only' (ליין שמביא מלכות מתוכנית הטלוויזיה רו פול דראג רייס - מכל העולם), בעלת ליין הדראג "גלמזון", מפעילת ילדים עם "שעת סיפור" להעצמה וקבלת השונה ומרצה עם סיפור חייה בהרצאה 'כיצד הפכתי דפקט לאפקט'.

צילום: מרטין סול

לא נראה לי שהיית מרוצה מתוצאות הבחירות. "למען האמת, לא הייתי מרוצה מתוצאות הבחירות כשמפלגות קיצוניות קיבלו כל כך הרבה מנדטים, אבל אני לא אדם פוליטי והנחתי לזה, כי זה היה רצון הבוחר".

מה ערער אותך? "יום אחרי שהכריזו על הממשלה, הזדעזעתי שנציגי המפלגות בחרו להתעסק בתקשורת עם קהילת הלהט״ב במקום להתעסק בבעיות האמיתיות של המדינה כמו יוקר המחייה, עוני, הסתה, מלחמה, והדבר הראשון שמסיתים נגדו היה נגד הקהילה שלי".

מה גרם לך לעלות סטורי עם דמעות? "התחלתי לקבל הודעות מנערים ונערות שחוששים וזה פשוט גרם לי לצלם את הסרטון. אני משתפת באותנטיות המון בסטורי של האינסטגרם ובטיק טוק שלי, והיה חשוב להראות שלא הכל נוצץ וורוד. שיש רגעים של עצב ותסכול וזה מה שעבר בסטורי שלי, הייתי על סף בכי".

צילום: מרטין סולמה מכעיס אותך בעיקר?

"השנאה, ההסתה. תראי, אני אדם בוגר ומלא ביטחון, חיה במרכז תל אביב ודיי מבוססת בחיים שלי, אבל נער שגר בפרפריה יצטרך להתמודד עם אימרות קשות שלהיות הומו או לסבית או טרנסית זו סטייה. זה אסור ואני לא יכולה לשמוע את זה. חוששת לגורל אנשים צעירים שיהיו אובדניים, כי הם חלשים".

עוד הוסיפה: "קשה לי לחשוב שיש הורים שאולי יצדיקו את האמירות הלא נכונות והמרגיזות האלו. להיות עם נטייה מינית כזו או אחרת זה מולד, אבל לחיות בחופש ולא בארון היא בחירה של כל אחד לחיות באור ולא בחושך. שלא נדבר על טיפולי המרה איומים שאני לא מאחלת לאף אחד. זה לא קל למול משפחה והסביבה כשיש בורות, אבל אני גם מכירה משפחות מכילות ואוהבות וזה מרגש אותי מאוד".

אילו תגובות קיבלת בעקבות הפוסט? "את הסרטון שיתפו מאות של אנשים שחשו כמוני, הוא נחשף בעשרות אלפי צפיות ומאות תגובות. הופתעי, אבל גם קיוויתי לזה כמו כוכבי רשת, סלבס ועוקבים שפשוט החליטו לשתף ולהביע תמיכה".

את באמת מאמינה שיכולים לבטל את מסיבות הגאווה ולדרוש טיפולי המרה? 

"אני חוששת מהגבלות ומהסתה. אני מקווה שלא יהיה להם את הכוח להגביל בצורה כזו, אבל מספיק שיחליטו לא לאבטח אירוע כזה גדול, מה שיגרום לביטול או לחשש של הקהל לא להגיע ולהראות תמיכה לקהילה שלי. למצעד הראשון שהופעתי הגיעו 2000 איש והיום מגיעים רבע מיליון איש. רבע מיליון אנשים רוצים לחיות חיים ליברלים - חיה ותן לחיות. גם לגבי טיפולי המרה, זה פשוט הזוי שזה בכלל קיים - לשנות נטייה של אדם על ידי פעולות הזויות ואפשר להגיד על זה פסיכיות. לא אפשרי לשנות נטייה מינית ודי עם הטיפול האלים הזה".

צילום: מרטין סול

האם את תהי חלק מהמלחמה באם יחליטו לבטל את מצעדי הגאווה? "ללא צל של ספקגם פוסט כזה הוא חלק מהמלחמה ועדיף להקדים תרופה למכה. אני הולכת להילחם בזה בכל כוחי."

ביבי נתניהו אמר שלא יפגעו בקיום מצעדי הגאווה ולהט"בים, את מאמינה לו? "אני מאמינה שלביבי עצמו אין שום עניין לבטל או להגביל והוא אפילו אדם שחושב שכל אחד צריך לחיות לפי רצונו, אבל הוא יהיה חייב גם לרצות את המפלגות שיהיו חלק מהממשלה שלו ושם הבעיה האמיתית. עצוב לחשוב שמפלגות השנאה שולטות ברוב החופשי. האם בני נוער פנו אליך בחשש? "כן, ולא רק נוער, גם הורים, ילדים וכל מי שנכנס לחרדה קיומית. אנחנו לא נוותר על החופש להיות מי שאנחנו. לא ניתן לשום מפלגה קיצונית או מלאת שנאה ובורות להכניס אותנו לארון חשוך".

מה החזון שלך?

"חייה ותן לחיות, אני לא מתערבת להם בתפילות ופולחן דתי, שהם לא יתערבו לנו בחגיגות גאווה והחופש שלנו. אנחנו כבר לא קהילה קטנה וחוששת, אנחנו קהילה שנמצאת בכל מקום כולל בתי כנסת וישיבה (גם אם בהכחשה) אנחנו חזקים ונילחם בכל מקום שרק נוכל. אל תנסו אותנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('03b1cd90-6205-4cf9-9a08-d58fc8f5490b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה