מי את שכונה א'?

$(function(){setImageBanner('6c0abd98-3bfd-40b6-b4d6-8afe0fd9ad77','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא השכונה הראשונה שהוקמה בעיר, יש בה אווירה שקטה ונעימה, מבנים ייחודיים בנוף הבאר שבעי ומגוון מוסדות לימוד אקדמיים: הכירו את שכונה א', השכונה שהיא גם הלב הגיאוגרפי של העיר, וגם יש בה תושבים עם לב ענק.

שכונה א'. צילום: שרון טל

יש משהו אחר בסיבוב השכונתי שלנו בשכונה א'. על רקע רעש המכוניות, שומעים גם את ציוץ הציפורים, המרואיינים מדברים בשקט ובנועם- אולי כי אין צורך לצעוק כשגרים בשכונה כל כך רגועה. שכונה א' היא הלב הגיאוגרפי של העיר, השכונה המתוכננת הראשונה בעיר באר שבע. השכונה הוקמה כשיכון בשנות החמישים לעולים חדשים, ובתחילת שנות התשעים קלטה עולים רבים מברית המועצות לשעבר. גם שכונה א' בדומה לשכונות נוספות בעיר תוכננה על פי מודל "עיר גנים", אך בהמשך תוכננה מחדש בהתאם לצרכים החדשים של התושבים והוקמו בה מכללות ומוסדות ממשלתיים.

אז מה יש בשכונה?

בשכונה מגוון רחב של מוסדות חינוך, ביניהם שני בתי ספר יסודיים- ממלכתי ודתי, בית ספר על תיכוני ממלכתי, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון והמכללה הטכנולוגית באר שבע. תוכלו למצוא בשכונה גם מרכז קניות, בית חב"ד, מתנ"ס ומגן דוד אדום. בשכונה נמצא בית כנסת העיראקי הגדול- המכונה בית כנסת הפירמידה, והוא אחד מסמליה הבולטים של העיר באר שבע.

מצטיינים בפלורליזם דתי, בית הכנסת לעולי בבל, צילום: נועה גבאי

נדל"ן בשכונה א'

על פי נתוני אתר מדלן מחיר ממוצע לדירה עומד על ‏810,000 ₪, מחיר ממוצע לשכירות עומד על 2650₪. תושבי השכונה מעידים כי מחירי הארנונה תואמים את התמורה, ומשקיעי דירות ייהנו מ-3.60% תשואה ממוצעת.

כשמגיעים לשכונה א' , קשה להתעלם מהבניין הייחודי בנוף: "אוקספורד טאוור", פרויקט דיור שיתופי חדשני הבנוי מ-17 קומות ו-180 יחידות דיור. המגורים במגדל מיועדים לסטודנטים וחברי סגל אקדמי בלבד. במגדל חדרי קונספט רבים ביניהם: חדר כושר, כיתות לימוד קומתיות, קפיטריה ושירותי כביסה. מחיר שכירות בבניין יהיה גבוה יותר מהממוצע בשכונה וינוע בין 2,800 ₪ - 3,200 ₪.

איפה מבלים בשכונה?

משיחות עם תושבי המקום עלה כי בשכונה עצמה אין מגוון של מקומות לבילוי, אך בזכות המיקום שלה תושביה יכולים להנות מהגעה מהירה למרכזי בילוי בשכונות אחרות. בגבול השכונה עם המרכז האזרחי נמצא הסיטי פארק, המכונה "חוף הים של באר שבע", שם תוכלו למצוא מזרקות בהן ניתן אפילו להתרחץ בימי קיץ חמים. מדרום לסיטי פארק נמצא "גן הראשונים", פארק ירוק ונעים שנותן קונטרה לרחוב רגר ההומה והסמוך לו. על אף המחסור במקומות הבילוי, התושבים מעידים על בית חב"ד השכונתי כמוקד חברתי מרכזי שמלכד את השכונה.

גן הראשונים, צילום: סתיו ליבנה

בסיור במרכז הקניות בקפלן, הופתענו לגלות כי רוב החנויות נטושות. "המרכז סגור כי העירייה רכשה שני שליש מהחנויות שבו, כדי לבנות פה בניינים בבוא הזמן. יש כבר פינוי בינוי בתהליך, אבל בגלל הפינוי בינוי אי אפשר להשכיר את החנויות ליותר משנתיים. אף עסק לא יכול להגיע למקום לשנתיים, שנתיים ייקח לו רק לעמוד על הרגליים. אנשים רוצים להשכיר ושיהיו עסקים, אבל הם לא רוצים להסתכן" מספר תושב המקום למערכת באר שבע נט.

מה התושבים אומרים על השכונה?

כאשר נשאלו התושבים על שביעות הרצון שלהם מהשכונה, התשובות היו אוהדות במיוחד. "זאת שכונה במלוא מובן המילה. כולם מכירים אחד את השני. יש פה את הבית חב"ד שהוא מרכז חברתי, השכונה אמנם קצת מכוערת אבל האנשים בה טובים. לא חסר לנו כלום, אנחנו בלב באר שבע, יש הכל מהכל. היו תקופות שהייתי עושה קניות ברגל". מספר תושב השכונה שפגשנו במהלך הסיור.

"השכונה מאוד טובה ואיכותית. התושבים וותיקים, זו השכונה הראשונה שהוקמה פה בבאר שבע. אני גדלתי כאן והיה פגז לגדול כאן". מספר קובי ממיני שני " אני פה עם העסק משנת 87, אבא שלי התחיל את זה. כייף להיות פה. לא תראו אנשים בעייתיים, מאוד שקט פה והאווירה כייפית. הרבה סטודנטים גרים בשכונה וזה מרים אותה".

סמי שמעון, צילום: סתיו ליבנה

ובכל זאת, כשניסינו לוודא האם אכן המציאות אכן וורודה כפי שמתארים, עלו מספר בעיות. "הבעיה היחידה פה בשכונה זה החנייה. הדוגמא הכי קלאסית ממש כאן (מרכז קניות), יש כאן את הגן משחקים הזה, אבל אין פה ילדים שמשחקים בכלל. הגשנו ודיברנו על זה במשך שנים מול העירייה וזה לא עזר". מספר תושב השכונה שעבר במקום.

"אין מקומות בילוי כאן בתוך השכונה, יש יותר אופציות בשכונה ב' איפה שהסטודנטים. פעם, לפני שהייתה פה המכללה, היה פארק והיה יותר מה לעשות עם ילדים.  צריך לחדש את המדרכות, להוסיף ספסלים, שאנשים יוכלו לשבת- צריך לזכור שיש הרבה מבוגרים בשכונה. יש הרבה מה לסדר ולשפר, והרחובות הפנימיים יותר זקוקים לשיפוץ" מספר קובי ולוקח אותנו לסיור קצר בסביבת החנות שלו: "כשפונים שמאלה מהכיכר של המכללה – רואים שיש הרבה מה לשפר. פה לדוגמא, זה רחוב ראשי, וסללו את הכביש. אבל הניקוז של המים בכביש בעייתי, יש הצפות של מים ומבוגרים לא יכולים לעבור, הרבה פעמים בגלל השיפוע אני רואה את המבוגרים מתקשים לעבור ואני מגיע לעזור".

בנוגע לסוגיית חוסר הביטחון האישי בעיר, השיבו התושבים: "שקט פה. בטוח להסתובב פה גם בלילה". "מאוד בטוח בשכונה".

מדד שכונה א' לפי תחקיר באר שבע נט:

ביטחון אישי- 5\5

מחירי הדיור אל מול התמורה- 5\5

רמת השירותים הציבוריים- 4\5

איכות תרבות הפנאי- 1\5

ניקיון ונראות- 4\5

שכונתיות וקהילתיות- 5\4

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e4fa11d6-2236-46c3-906a-3921362ebaed','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה