מחאת הקהילה הגאה בבאר שבע: "נמשיך להיאבק לשוויון זכויות מלא"

$(function(){setImageBanner('9dfca6bb-6757-4a53-bcbe-c689db83ecf2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

חברי הקהילה הגאה בבאר שבע קיימו היום עצרת מחאה ברחבת יד לבנים בעיר, במקביל לעצרות דומות בערים הגדולות כחלק מאירועי חודש הגאווה, וקראו לשוויון זכויות מלא: "אנחנו רואים את הכוח שיש לנו בבאר שבע כקהילה לדרוש את מה שמגיע לנו"

היום, יום ראשון ה- 28.6, התקיימה עצרת מחאה של הקהילה הגאה בבאר שבע ברחבת יד לבנים מול בניין העירייה, במקביל למחאות דומות בירושלים, תל אביב וחיפה. ארבעת הבתים הגאים בחרו לקיים את עצרת המחאה, כחלק מאירועי חודש הגאווה, ולציון היום בו פרצו מחאות סטונוול והקהילה הגאה בכל העולם עלתה על מסלול של מאבק לשוויון זכויות.

"התחושות הן טובות מצד אחד וקשות מהצד שני, מצד אחד אנחנו רואים איחוד של המאבקים של הקהילה הגאה בכל הארץ, בבאר שבע, בתל אביב, בחיפה ובירושלים, מתאחדים יחד במאבק לשוויון זכויות", אמר ל'באר שבע נט' אור ארז, דובר בית גאה בבאר שבע ובדרום, "אנחנו רואים את הכוח שיש לנו פה בבאר שבע כקהילה, להראות את מי שאנחנו ולדרוש את מה שמגיע לנו. למרות שהגענו להישגים בשנים האחרונות, למאבק שלנו יש עוד דרך ארוכה אבל אנחנו לא נעצור עד שנראה תוצאות כאן בבאר שבע, בדרום ובכל הארץ".

עצרת מחאה הקהילה הגאה בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

היום לפני 57 שנים ב 28 ליוני 1969 לפנות בוקר, פרצו במנהטן, ניו יורק מהומות שנודעו לימים בשם "מהומות סטונוול". הטריגר למהומות היה פשיטה משטרתית "שגרתית" על בר קהילתי בשם "סטונוול אין" בגריניץ' וילג', אך הפשיטה הייתה הקש האחרון ששבר את גב הגמל, לאחר הצקות חוזרות ונישנות ואלימות משטרתית כלפי להט"ב. בעקבות מהומות סטונוול נולד "מצעד הגאווה", ועם השנים הפך חודש יוני לחודש הגאווה הרשמי ברחבי העולם  בו למעלה מ-200 מדינות מקיימות במהלכו אירועים ומצעדים אשר מסמלים את מאבקה של הקהילה הגאה לשוויון.

בעצרת המחאה שקיימו חברות וחברי הקהילה הגאה בעיר, תחת הכותרת "את.ה לא לבד", הגיעו כמאה תושבות ותושבים לזעוק את זעקתם של מי שקיפחו חייהם במאבק הגאה לשוויון זכויות והכרה, לחגוג את מי שהם ולדרוש שוויון זכויות מלא - בנישואין, בהורות, בקבלה לעבודה, בסיוע רווחתי, בחינוך וברפואה.

עצרת מחאה הקהילה הגאה בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

ח"כ יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד' שנכח בעצרת המחאה אמר ל'באר שבע נט': "המחאה הזו מאוד חשובה, אנחנו נאבקים למען שוויון זכויות לקהילה הגאה בישראל, קהילה שחבריה תורמים ועושים את כל החובות שלהם כלפי המדינה, ובצומת הדרכים שבה הם רוצים להתחתן עם אהבת ליבם, שבה הם הופכים להיות הורים, שבה הם חיים חיים ללא אלימות וללא אפליה בתעסוקה, המדינה מפנה להם את העורף. המדינה אומרת להם עד כאן, בחובות שלכם אתם תעמדו אבל את הזכויות שלכם אתם לא תקבלו. אז המחאה הזו בא לומר שכולנו שווים, כולנו צריכים להיות שווים בפני החוק, אנחנו נאבק עד שזה יקרה, עד שכל אדם ואדם יהיו שווים בפני החוק הישראלי".

"האירוע היום מרגש אותי מאוד העיקר כי אני רואה פה הרבה מקומיים", אמר ח"כ להב הרצנו על העצרת כאן בבאר שבע, "אני חושב שזה תהליך, הבית הגאה פה בבאר שבע עושה פעילות יוצאת דופן, אני מלווה אותו כבר שנתיים ואנחנו נמשיך לתת את כל הרוח הגבית שצריך, גם אני וגם חברי בסיעת 'יש עתיד', ניתן את הגיבוי שצריך כדי שהבית יעשה את העבודה שכל כך דרושה בבאר שבע, ומירושלים אנחנו ניאבק לשוויון זכויות מלא".

עצרת מחאה התקיימה תחת הנחיות משרד הבריאות והמשטרה. בשעה זו יתקיים מצעד הגאווה הווירטואלי של באר שבע בו יתקיימו הופעות, נאומים של נציגי הקהילה וראש העיר מר רוביק דנילוביץ', לצד סרטונים שהקהילה בבאר שבע הכינה. משדר מצעד הגאווה הוירטואלי יועבר גם בעמוד הפייסבוק של עיריית באר שבע, חברת כיוונים והבית הגאה.

עצרת מחאה הקהילה הגאה בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

עצרת מחאה הקהילה הגאה בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

עצרת מחאה הקהילה הגאה בבאר שבע. צילום: יהלי אוזן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6835efad-33c5-4215-85b3-15f7e35133e4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה