מאבק תנועות הנוער נמשך גם בבאר שבע: "זה הבית השני שלנו"

$(function(){setImageBanner('bd1128b9-85c9-46ec-83ca-0ee11611e148','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

פעילי תנועת הצופים יצאו בימים האחרונים במאבק על עתידן של תנועות הנוער, שנמצאות בסכנת סגירה בעקבות קיצוץ בתקציבים. שוחחנו עם רשג"דית משבט הצופים בבאר שבע ששיתפה בתחושות: "רציתי לבכות כששמעתי על זה, תעזרו לנו במאבק". אמנם הבוקר הממשלה סיכמה על העברת 15 מיליון שקלים לתנועות הנוער אך הם מבהירים כי המאבק נמשך: "אנחנו עדיין רחוקים מההישג הנדרש"

"התחושות מאוד קשות, זה כמו הבית השני שלנו, אני ממש רציתי לבכות כששמעתי על זה. התחושה היא שבשנייה אחת כל מה שעברתי בשנים האלה יכול ללכת לפח. מאז שהייתי קטנה תמיד הלכתי לצופים, זה המקום שתמיד קיבל אותי", כך סיפרה ל'באר שבע נט' לי וקסלר, מדריכה ורשג"דית בשבט ניצני הנגב בבאר שבע. את התחושות של לי חווים חניכים ופעילי הצופים ברחבי הארץ בשל סכנת הסגירה בה נמצאת התנועה.

בעקבות משבר הקורונה והחלטות ממשלה שבאו בעקבותיו, תנועת הצופים נמצאת על סף קריסה כלכלית. עם פרוץ המשבר הוחלט באופן מפתיע וחסר תקדים על קיצוץ תמיכת המדינה בתנועות הנוער בשנת 2020- החלטה שדינה אסון כלכלי. בשל המצב מחנה פסח בוטל, מחנה קיץ שהיה אמור להתקיים במתכונת ייחודית - בוטל והעתיד לגבי שנה הבאה אינו ברור.

"זו המסגרת היחידה שאני וכל החברים שלי באים אליה כי כיף לנו, זה המקום בו אני יכולה לעשות מה שטוב לי ולא ישפטו אותי, מקבלים אותי כמו שאני. בצופים כולם תמיד עוזרים לך ומלמדים אותנו ערכים להמשך, גם אני לימדתי את החניכים שלי ערכים ועברתי איתם תהליך", שיתפה לי, "תקופת הקורונה הייתה מאוד קשה, עשינו לחניכים פעולות דרך הזום כי אסור לנו היה לבוא במגע איתם בהתחלה אבל הם נהנו כי בסופו של דבר הצלחנו לשמור על קשר ולשמח אותם".

צילום לי וקסלר

בשל המצב יצאו בשבוע האחרון פעילי התנועה להפגנות ברחבי הארץ, וגם כאן בבאר שבע, כשאף נפתחה עצומה הקוראת לתמיכה בתנועות הנוער בהמשך המאבק על הישרדותן, בניסיון לקבל סיוע מהממשלה, תחת הכותרת "אנחנו צופים באסון, תנועת הצופים נלחמת על הבית".

הבוקר (חמישי) נרשמה תפנית במאבק כאשר משרד האוצר פרסם כי יעביר, בהנחיית השר ישראל כ״ץ, 15 מיליון שקלים לטובת תנועות הנוער להתמודדות עם ההגבלות בתקופת משבר הקורונה. תקציב זה יאפשר לתנועות להיערך לפעילות מותאמת בקורונה ולמציאת פתרון תקציבי ארוך טווח. יחד עם זאת, מתנועת הצופים הבהירו כי אין זה אומר שהמאבק הסתיים: "הפתרון אמנם אינו דורש מאמץ גדול מממשלת ישראל, אך הוא עדיין לא בוצע. השר זאב אלקין מכיר את האתגרים מקרוב ומלווה אותנו בנושא. אנו שמחים ומעריכים את המעורבות הנרחבת של סיעות רבות ושל ראש הממשלה החליפי, מר בני גנץ ויו"ר ועדת חינוך ח"כ רם שפע. אך מרבית התקציב שסוכם על העברתו, הוא לשם מקדמות ואינו סוגר את הפער התקציבי".

יו"ר תנועת הצופים רז פרל אמר בתגובה לכך:  "ראשית אנחנו רואים שהלחץ עובד, אבל אנחנו עדיין רחוקים מההישג הנדרש. התקציב המדובר כרגע בתקשורת הוא חלק קטן ממקדמות שאמורות היו להגיע לתנועות בכל מקרה. מי שטיפל בהליך הפרוצדורלי שהיה תקוע הם אנשי אגף תקציבים ומדובר בסך הכל בהפשרה חלקית (חשובה אבל רחוקה מלהספיק) אין עדיין הבטחה לביטול הקיצוץ שאמור להתרחש במעבר בין המשרדים ואין כל התייחסות לנזקים הגדולים שהתנועות ספגו, ולכן ממש ברגעים אלה אנחנו עובדים בלהסביר את הטעות גם לפוליטיקאים החוגגים את ההישג וגם לתקשורת המפרסמת את ההישג בהבלטה. אנו מבינים שיש אינטרס להציג לכולם כאילו המאבק הסתיים בהצלחה אך לצערנו המציאות עדיין שונה".

צילום לי וקסלר

לי סיכמה: "אני מקווה שנוכל להמשיך את הפעילות בצופים, אנחנו עושים הרבה הפגנות ונאבקים בשביל זה. אנחנו מאוד עצובים ולא רוצים לחשוב מה יהיה אם לא נפתח, אני מקווה שנצליח. תעזרו לנו ולתנועות הנוער במאבק!".

גם רוביק דנילוביץ', ראש העיר של באר שבע, הביע תמיכה במחאת תנועות הנוער ופירסם השבוע: "נפגשתי בשיחת זום עם מנהיגות ומנהיגי תנועות וארגוני הנוער שפועלים בעיר ומייצגים כ-3,000 נערות ונערים. הנציגים שיתפו אותי על הגעגוע שלהם לשגרת פעילות, הציפייה הגדולה לפגוש את החניכות והחניכים, העשייה המדהימה שלהם שלא עצרה לרגע והפכה להיות ווירטואלית והרצון הגדול להמשיך לעשות את מה שהם יודעים כל כך טוב - לחנך את דור העתיד ולהפיץ את הטוב בעיר שלנו. בשיחה, שיתפתי אותם בחוסר הוודאות שכולנו נמצאים בו ואיתגרתי אותם עם משימה- למצוא דרכים ייחודיות שבהן יוכלו לפעול למען הקהילה ולתת ביטוי למנהיגות שלהם, באופן שונה, בהתאם למצב החדש שנוצר. אני בטוח שהם ייענו לאתגר ויעמדו בו בהצלחה! כולנו נדרשים בשעה זו לדרכים יצירתיות שיעזרו להמשיך ולפעול. אני גאה בכם ומבין כל כך ללבכם, עד כמה התקופה הזו לא פשוטה לכם. יחד מביטים לעתיד, בתקווה ובאמונה".

צילום לי וקסלר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('af1cbbf3-069b-422d-bd25-9cce276f459f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה