לכבוד יום האהבה: הכירו את הזוגות שעובדים יחד בעסק

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('59ad377b-2a60-45f7-b573-c80188aa11c5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('59ad377b-2a60-45f7-b573-c80188aa11c5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

לכבוד הוולנטיינס דיי, יום האהבה שאנו חוגגים היום, הכירו את הזוגות הבאר שבעים שמנהלים את העסק יחדיו ומצליחים להתגבר על כל קושי תוך כדי שמירה על זוגיות ואהבה

היום, 14 בפברואר, אנו חוגגים את ה-Valentine's Day חג האהבה! הזדמנות מצוינת להכיר את בני הזוג מבאר שבע שגם עובדים יחד בעסק המשותף. הם מתחזקים זוגיות ארוכת שנים לצד עבודה משותפת בעסק שלהם, מתגברים על משברים ואתגרים יחד ומגלים לנו מה הסוד שלהם לזוגיות מנצחת ואיך הם יחגגו הערב את חג האהבה שלהם.

 

ניקול וסידני פרץ, בעלי העסק "קונדיטוריה פרץ"

ניקול וסידני, בני 60, הכירו בפריז כשסידני נסע לטיול בצרפת, הם יחד משנת 83' ועלו ארצה ב-2011. סידני הוא קונדיטור והם פתחו בבאר שבע את הקונדיטוריה שלהם 'קונדיטוריה פרץ' בעיר העתיקה לפני שנתיים.

מתי החלטתם לפתוח עסק משותף כבני זוג?

סידני: "הייתה לי קונדיטוריה בצרפת, אני קונדיטור משנת 85' וכשעלינו לארץ רצינו לפתוח קונדיטוריה גם כאן. בהתחלה גרנו באשדוד ואז עברנו לבאר שבע".

איך עברה תקופת הקורונה כעסק מקומי?

סידני: "קשה כי זו לא אותה כמות עבודה כמו לפני, אבל לפחות אנחנו פתוחים ועובדים, אנחנו מכינים עוגות וקינוחים עבודת יד, ממש כמו קונדיטוריה בפריז".

ניקול: "לנו מותר היה להיות פתוחים אבל יש הרבה פחות אנשים, פותחים בעשר וסוגרים כבר בשתיים שלוש בצהריים לפעמים כי היו הרבה פחות אנשים. אנחנו לא כמו מאפייה שמכינים בורקסים ולחמים, אנחנו קונדיטוריה. ביום שישי יש כמות גדולה של אנשים".

כבני זוג שגם עובדים יחד אתם נמצאים רוב הזמן אחד עם השני, איך מצליחים לשמור על הזוגיות? איך מתמודדים עם המשברים?

סידני: "ברוך השם אני מאחל לכולם מה שיש לנו, בערב יש לנו זמן פנוי לעצמנו".

ניקול: "אנשים אומרים שהם לא יכולים להיות כל היום עם הבעל או האישה ואז גם בערב יחד אבל אצלנו עבודה זה עבודה והבית זה הבית, יש לנו חוקים ואנחנו יודעים להפריד בין הדברים".

מה הטיפ שלכם לזוגיות מנצחת?

סידני: "אף פעם לא לריב, תמיד לכבד אחד את השני, לא להוריד אחד את השני או להרים את הראש כאילו אחד יותר טוב מהשני. אנחנו עובדים יחד ואנחנו זוג ואני מאחל לכולם זוגיות כמו שלנו".

ניקול: "להתנהג בכבוד ולשמור אחד על השני, גם אם לא מסכימים לא להתעצבן או לדבר לא יפה. אנשים הרבה פעמים מתעצבנים מהר ועל כל דבר קטן מדברים לא יפה אחד לשני, צריך שתהיה סבלנות בזוגיות ובכלל בחיים".

איך אתם חוגגים את וולנטיינס דיי?

סידני: "אני חוגג כל יום עם אשתי, לא מחכה ליום האהבה".

ניקול: "אנחנו חוגגים כל יום ואוהבים אחד את השני, התחתנו ב-12 בפברואר אז זו סיבה לחגיגה".

ניקול וסידני פרץ, צילום פרטי 

קטי ומשהו אליהו, בעלי העסק "מאפה בחלת"

קטי (33) ומשה (34) הכירו באמצעות חברים משותפים בגיל 17 ומאז הם ביחד. אחרי הצבא הם עברו לגור יחד ויש להם שלושה ילדים. בתקופת הקורונה הקימו את העסק הביתי 'מאפה בחלת'.

מתי החלטתם לפתוח עסק משותף כבני זוג?

קטי: "בעלי הוא שף והקורונה הביאה אותנו למצב שלא הייתה עבודה, אז החלטנו להרים עסק עצמאי מהבית בכוחות עצמנו 'מאפה בחלת'. משה יצר תפריט מיוחד של בצק ובשרים ומאז אנחנו עובדים יחד מהבית ועושים משלוחים של מארזי אוכל. הוא השף כמובן ואני הסו שף, עוזרת במשלוחים ובמה שצריך. אנחנו עובדים יחד אחד עם השני".

איך עברה תקופת הקורונה כעסק מקומי?

משה: "אין ספק שקשה לעבוד מהבית כי אין עוד עובדים וזה 24/7 במקביל גם עם ילדים, כאן אנחנו גם לא יודעים אם מחר תהיה עבודה או לא אם יהיו הזמנות, לפעמים גם יש רק משלוח אחד ביום, זו תקופה לא פשוטה".

קטי: "אנחנו כרגע עובדים כדי שתהיה לנו תעסוקה, לא כדי להרוויח, אולי אחרי הקורונה גם נוכל לצמוח ולפתוח את העסק במקום מסודר, במצב ככה מהבית זה קשה במיוחד בתקופה הזו".

כבני זוג שגם עובדים יחד אתם נמצאים רוב הזמן אחד עם השני, איך מצליחים לשמור על הזוגיות? איך מתמודדים עם המשברים?

קטי: "אנחנו מוצאים זמן איכות לעצמנו, מבקשים מחברים או שכנים שישמרו על הילדים ויוצאים לפיקניק, לקניות. יש ריבים אין זוג שלא רב, אבל תמיד אומרים כשרבים אוהבים. אנחנו מוצאים את הזמן, לפעמים בשישי בבוקר או בערב באמצע שבוע, מוצאים את הדרך לתמרן בין העבודה לזוגיות לילדים".

מה הטיפ שלכם לזוגיות מנצחת?

קטי: "לפני הקורונה היינו כל כמה חודשים הולכים לסוף שבוע במלון באזור, משאירים את הילדים אצל הסבא והסבתא ומוצאים לעצמנו זמן של שקט, זמן לזוגיות אז זה הטיפ שלי".

משה: "הטיפ שלי לזוגיות זה להקשיב תמיד לאישה".

איך אתם חוגגים את וולנטיינס דיי?

קטי: "אנחנו נהיה בעבודה עסוקים בהזמנות כי אנחנו מכינים מארזים זוגיים מיוחדים. אז אחרי שהעבודה תיגמר נפתח בקבוק יין ונבלה את הזמן יחד".

 קטי ומשה אליהו, צילום פרטי

 

ישראל ומיכל בוקובזה, בעלי חנות הבגדים "אקזיט"

ישראל ומיכל, בני 53, הכירו בשנת 87' כשהיו בשירות הצבאי. כיום יש להם חמישה ילדים ושני נכדים ובבעלותם חנות הבגדים 'אקזיט' בעיר העתיקה.

מתי החלטתם לפתוח עסק משותף כבני זוג?

ישראל: "העסק בתחילת הדרך היה שלי ובמשך השנים כשהוא התפתח וצמח, כשהילדים גדלו היא הצטרפה לחנות. שנינו נמצאים בעסק ומוכרים, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא ועושים יחד הכל".

מיכל: "אני הצטרפתי לעסק לפני עשר שנים וזה ממש כיף לעבוד יחד".

איך עברה תקופת הקורונה כעסק מקומי?

ישראל: "במדינה העצמאים בעיקר נפגעו, השכירים לא ניזוקו בצורה קיצונית, העסקים העצמאיים הפרטיים באמת נפגעו. אני חושב שקודם כל הכי חשוב הבריאות של כולנו ואחרי זה נתעסק בפרנסה, אין מה לעשות. אין לי ביקורת על הממשלה כי היא כן פתחה עבורנו ערוצים לקבלת פיצויים, זה אמנם לא בסדר גודל של היקף העבודה שהיינו יכולים לעשות, יש הפסדים גדולים. בסוף אנחנו צריכים לפרנס גם את הבית וגם להמשיך לשלם על העסק, צריך לשלם ארנונה, שכירות, חשמל, גם בבית וגם בעסק. בעיני ההפסד העיקרי הוא גם במלאי המצטבר של הסחורה, הזמנו סחורה לחורף ואז פתאום היה סגר והיא כבר לא רלוונטית, אז מנסים לעשות מצעים ואז סוגרים שוב וגם אנשים גילו את אתרי האינטרנט שגם פוגעים בנו, המצב לא פשוט".

מיכל: "קשה לנו מאוד לא לעבוד, קשה שיצאנו מהשגרה שהיינו מכירים, שפתאום בבת אחת הכל סגור. אמנם נולדו לנו נכדים בתקופה הזו אבל ברמת העבודה זה לא היה קל".

כבני זוג שגם עובדים יחד אתם נמצאים רוב הזמן אחד עם השני, איך מצליחים לשמור על הזוגיות? איך מתמודדים עם המשברים?

ישראל: "אנחנו מסתדרים טוב יחד כמו שהסתדרנו בחיים עם השנים כבני זוג, אנחנו לומדים להכיר אחד את השני יותר טוב בכל יום. אז כשיש משברים לפעמים אני מוותר ולפעמים היא מוותרת, צריך לדעת לוותר ולהסתדר, זה לא משנה מי צודק בוויכוח כזה או אחר".

מיכל: "לפעמים יש וויכוחים אבל האמת שגם לא הרבה, אז כמו שהוא אמר פעם אני מוותרת פעם הוא מוותר ואנחנו מסתדרים מעולה יחד".

מה הטיפ שלכם לזוגיות מנצחת?

ישראל: "קודם כל אהבה. וגם הערכה וחופש, לדעת לתת חופש אחד לשני".

מיכל: "בעיני צריך לדעת להקשיב, לאהוב אחד את השני ולעזור, להבין אחד את שני".

איך אתם חוגגים את וולנטיינס דיי?

ישראל: "בגלל כל המצב והקורונה אין מה לחגוג בחוץ, אנחנו נחגוג במסגרת משפחתית עם הילדים והנכדים. אני ממליץ לכולם להתחסן כדי שכולנו נוכל לצאת מהמצב הזה ולחזור לבלות וליהנות. מאחל לכולם לאהוב ולכבד אחד את השני, להראות סובלנות ודרך ארץ. בריאות ואהבה לכולם".

 ישראל ומיכל בוקובזה, צילום פרטי

-

קונדיטוריה פרץ, הפלמ"ח 56 באר שבע, 0585235485

מאפה בחלת, 052-5758410

אקזיט, הסתדרות 73 העיר העתיקה באר שבע, 08-6100490

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('db7aa44a-0170-47c2-836a-ad3b2c34daf5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה