לא נותן לקושי לעצור אותו: סיפורו של היזם הבאר שבעי בן ה-21

$(function(){setImageBanner('cfd3d3f8-d4a8-4085-af24-266076c061a8','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא גדל במשפחה חרדית, השלים שירות צבאי כחייל בודד וכבר בגיל 21 הקים את העסק שלו. הכירו את מנחם בוכריס, יזם צעיר מבאר שבע, שעל אף גילו הצעיר והעבר הלא פשוט, הצליח לפתוח עסק ולשמור על שגרה בעסקיו גם בזמן משבר הקורונה

תקופת הקורונה גרמה לנו לשמוע סיפורים רבים על אנשים שאיבדו את עבודתם ועצמאיים שנאלצו לסגור את עסקיהם ולהיכנס לתקופה של חוסר ודאות. אך מנגד, היו כאלו שהצליחו לראות את התקופה כהזדמנות לצמיחה, אחד מהם הוא מנחם בוכריס בן ה-21 מבאר שבע, יזם צעיר ובעל עסק לאחזקת מבנים, שיפוצים וניקיון. על אף גילו הצעיר, הניסיון המועט והעבר הלא פשוט, הצליח להתמודד ולתפקד בזמן משבר הקורונה, כנגד כל הסיכויים.

יוצא חזק מכל קושי

בוכריס בן ה-21 גדל באזור המרכז האזרחי למשפחה חרדית מבאר שבע, אח חמישי מתוך שמונה ילדים. הוא למד בישיבה של הרב בצרי בעיר והתחנך בחינוך הדתי. כשהגיע לגיל 18 החליט מנחם ללכת לצבא, אך משפחתו לא תמכה בו והוא הוכר בצבא כחייל בודד. "סטיתי מהדרך שהייתה נהוגה במשפחה והם קיבלו את זה ממש קשה. אני כן יכול להבין למה הם קיבלו את זה ככה, בסוף הלכתי בדרך אחרת ואבא שלי נפגע מזה... אבל החלטתי לקחת צעד קדימה וללכת בדרך שלי", סיפר מנחם ל'באר שבע נט', "בצבא התחלתי להבין שאני צריך לדאוג לעצמי כלכלית בדרך כלשהיא. שירתתי כטבח ועשיתי שבוע-שבוע, אז בשבוע בו הייתי בבית התחלתי לעשות עבודות שיפוץ בבתים".

מנחם מספר שאת עולם השיפוצים הכיר עוד כשהיה נער, בן 13, אז עשה עבודות עם אביו שגם עבד בתחום. "בצבא הייתי אחראי משמרת במטבח והכלים שרכשתי בשירות עזרו לי בעסק, למדתי על ניהול וביטחון עצמי. להיות אחראי על אוכל לאלפי חיילים כל יום עזר לי להתפתח, עברתי קשיים בצבא וידעתי שבעתיד אוכל להתקדם קדימה ולצאת מכל קושי", מסביר מנחם.

עם שחרורו מצה"ל, החליט להגשים את חלומו ושאיפותיו ולפתוח עסק לאחזקת מבנים, שיפוצים וניקיון, "פנורמה". תחילה, היה אחראי על תחזוקה של שלושה מבנים בלבד. אך בעזרת קורסים והכוונה מטעם מעוף דרום, הצליח להגדיל את קהל לקוחותיו וכיום, יחד עם עוד שלושה עובדים הוא אחראי על תחזוקה של 18 מבנים. "מעוף נתנו לי גם הרבה כלים לקידום ופיתוח העסק, יש להם קורסים מועילים, מרצים מצוינים שתמיד נתנו מענה ותמכו בי. למרות גילי הצעיר הם דיברו אליי בגובה העיניים ועזרו לי להצליח. מעוף נתנו לי כלים לקדם את העסק שלי", אומר מנחם.

מנחם בוכריס, צילום פרטי

"עושה מהלימון לימונדה"

עם פרוץ משבר הקורונה, גם עסקיו של מנחם בוכריס נפגעו. אך בשונה מאחרים, הוא לא התייאש וניסה למצוא פתרונות חלופיים שיבטיחו את עתיד העסק. מאחר ואנשים סירבו להכניס אדם חיצוני לביתם, הוא השתדל לחשוב מחוץ לקופסא, לקיים פגישות בזום, לבצע עבודות גינון וניקיון, לרכוש כלים שיסייעו לו בהתמודדות עם המצב ובעיקר לעשות את מה שרבים לא הצליחו לעשות גם בזמן משבר. אין ספק שתקופה זו חישלה אותו ולימדה אותו כיצד יש להתנהל. כיום עסקיו חזרו לפעילות מלאה. מנחם נזכר: "היה לי למשל לקוח שהיה בקבוצת סיכון ולא רצה שאגיע אליו הביתה, אז ביקשתי שיראה לי בזום מה העבודה שצריך לבצע והגעתי אליו כשלא היה בבית כדי לבצע את העבודה. ביצענו התאמות בעסק לימי הקורונה".

אתה מרגיש שהעבודה בימי קורונה חישלה אותך? העניקה לך כלים להמשך הדרך העסקית והחיים בכלל?

"כן, הימים של הקורונה חישלו אותי במובן של לא משנה כמה שקשה ולא משנה באיזה מצב אתה נמצא, תמיד אפשר להתאים את עצמנו לסיטואציה, להתאים את עצמנו למצב הקיים ולשרוד, לעשות מהלימון לימונדה. הלקוחות הבאר שבעים תמיד מפרגנים ואוהבים את העבודה, אני בא תמיד עם חיוך, נותן את השירות הכי טוב. הלקוח תמיד רוצה מעל המצופה וזה מה שאני נותן".

כיום אתה בקשר עם המשפחה? מה גרם לך ולאביך לחדש את הקשר?

"כן, עכשיו אני בקשר עם המשפחה, אבא שלי עוזר לי מאוד בעסק, הוא נותן את הנשמה בשבילי ותומך בי. היה לי חשוב לבוא אליו, הלכתי לבקש ממנו סליחה ולהראות לו שכן חזרתי לשורשים, שאני כן עדיין מאמין. אני מקפיד לשמור על המצוות, כל יום מתפלל ומניח תפילין, חשוב לי שגם לאבא שלי ולמשפחה יהיה טוב".

 מנחם בוכריס, צילום פרטי

 

-

משבר הקורונה שפרץ לחיינו, גרם לבעלי עסקים רבים להתמודד עם שאלות בנוגע לעתידם המקצועי. בהתאם לכך, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף מרחב דרום, התאימו את פעילותם למצב החדש ומציעים לבעלי העסקים סיוע בתהליך הגשת הבקשה למימון וכלי סיוע גם מהבית. בין השירותים המוצעים: תכניות ליווי, מגוון קורסים וסדנאות אונליין, מפגשי ייעוץ בווידיאו ועוד.

"מנחם בוכריס הוא חלק מקבוצת אנשים שגם בימים אלו, עושים את דרכם המקצועית והעצמאית בליווי מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. אחת המסקנות החשובות ממשבר הקורונה, היא שהעולם השתנה וזה הזמן להשתנות ביחד אתו ולהתאים את עצמנו אל עולם התעסוקה החדש", מסביר אפי מחלב, מנהל מעוף מרחב דרום, "אנו מציעים מגוון רחב של קורסים והכשרות במחירים מסובסדים ונגישים במגוון נושאים שמאוד רלוונטיים לתקופה הנוכחית. בנוסף, הקצנו מסלול ייעודי עבור עסקים המתמודדים עם משבר נגיף הקורונה, במסגרתו אנו מאפשרים לעסקים סיוע בתהליך הגשת הבקשה למימון".

לצד מערך הקורסים וההכשרות, הליוויים בסניפים השונים ממשיכים. בעלי עסקים מוזמנים לפנות לסניפי מעוף וליהנות מרשת תמיכה, ליווי אישי, חיבור ליועצים מקצועיים והכוונה מקצועית בהתמודדות עם המצב החדש, וכן, סיוע בבקשות הלוואה בערבות המדינה לנפגעי הקורונה.

לפרטים נוספים ורשימת קורסים והכשרות, באתר מעוף https://bit.ly/3cNUevH או במספר הטלפון: 076-8844811

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0fd9b623-7959-43e0-a259-35ea0a87eb9e','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה