כוחה של קהילה- תושבת מיתר פרסמה פוסט, אנשי היישוב מיד התגייסו ותרמו: "אני רק השליחה, הנכונות של אנשים לתת מעצמם מרגשת"

$(function(){setImageBanner('9aa969ee-23ca-41f3-92de-4f3c5a7dad3e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הרצון לעזור לזולת תמיד היה חלק מחייה של גל פדלון, חיילת משוחררת תושבת מיתר, ובעזרת פוסט אחד בפייסבוק הצליחה לגייס את כל היישוב כאשר אנשים רבים תרמו ציוד למקלט לנשים מוכות בבאר שבע וילדיהן: "אנשים עדיין פונים אליי ורוצים לתרום, מדהים לראות איך אנשים נותנים מכל הלב"

"שבוע שעבר כתבתי פוסט בתקווה להצליח לגייס כמה פריטים למקלט לנשים מוכות לא רחוק מכאן, הייתי חייבת לעדכן כי ההיענות של תושבי היישוב לעזור הייתה לא פחות ממרגשת. בזכות הכמות האדירה שהגיעה מהישוב, הייתה לנו את היכולת לחלק ציוד לא רק למקלט, אלא גם למשפחות נזקקים ומעונות רווחה באזור הדרום.אומנם אין לי את היכולת לצרף תמונות של הילדים והמשפחות מסיבות ברורות, אבל אני יכולה להבטיח לכל מי שתרם שהעליתם אינספור חיוכים".

את הפוסט המרגש הזה כתבה לפני מספר ימים גל פדלון, שנולדה בבאר שבע וגרה ביישוב מיתר, חיילת משוחררת בת 21 שחיפשה לתרום ולתת. גם היא לא האמינה שפוסט אחד בפייסבוק יצליח להוביל להיקף כזה של נתינה. כעת, ישנן תרומות רבות של בגדים וציוד ביתי שרק מחכה להגיע לעמותות וארגונים נוספים.

"בתור בן אדם תמיד ידעתי שאני רוצה לעזור לאחרים ולתרום לקהילה. ערבות הדדית ונתינה אלה ערכים שגדלתי עליהם", סיפרה גל ל'באר שבע נט', "לפני הצבא הייתה לי הזדמנות להתנדב במקלט לנשים מוכות במשך חודש. ברגע שהשתחררתי ידעתי שאני רוצה לעזור להן ולהחזיר טיפה למקום בו הייתי, כי ראיתי את המצב שלהן".

"עלתה לי מחשבה לכתוב פוסט כדי לנסות ולאסוף כמה פריטים ולהביא להן במקלט. הייתה היענות אדירה! יומיים אחרי היו עשרות שקיות מחוץ לבית ברמה שהיה לנו קשה להיכנס הביתה. זה היה מרגש"

גל פדלון, צילום פרטי

ראית היענות מצד תושבי מיתר ברגע שפרסמת את הפוסט?

"זה הגיע לרמה שאנשים יצרו איתי קשר מבאר שבע וערד, עד עכשיו יוצרים איתי קשר, אנשים פונים אליי ורוצים לתרום. אז בנתיים מנסה לרכז בצורה מסודרת את כל הציוד והבגדים, אני רק השליחה, מדהים לראות איך אנשים נותנים מכל הלב".

איך את הרגשת עם ההיענות וההירתמות?

"זה באמת היה מפתיע, גם לראות כמה ציוד יש לאנשים שלא צריכים וכמה אנשים מוכנים לתת מעצמם. אנשים יצרו קשר לגבי התנדבות אפילו... מבחינתי היה מדהים לראות כמה אנשים מוכנים לתת מאדיבות הלב שלהם. הנכונות של אנשים לתת לקהילה ולתרום מעצמם ממש מרגשת".

איך היו התגובות של הנשים במקלט בו תרמת?

"הן היו מופתעות שיצרתי איתן קשר מחדש ומופתעות לראות כמה אנשים היו מוכנים לעזור. הרבה אנשים רוצים לתרום וקשה לתרום למקלט כזה בגלל שהוא צריך להישאר בעילום שם. אז הן ממש שמחו, כשהייתי שם ראיתי את הילדים מתווכחים על מי לוקח את הפוף לחדר שלו והכל היה באווירה טובה. את רואה את הפנים שלהם ומבינה כמה זה יעזור להם".

אז כרגע נוצר מצב שיש לך המון בגדים וציוד שאנשים תרמו ובמקלט כבר לא זקוקים עוד לתרומות?

"כן, כי הבאנו להם כמה נגלות של בגדים וציוד והם אמרו שהם כבר מלאים עד אפס מקום. זה כמובן משמח כי זה מה שרציתי לעשות מההתחלה. אז יצרתי קשר עם עוד עובדות סוציאליות ומעונות רווחה והצלחנו להביא עוד ציוד גם למשפחות נזקקות. אני ממשיכה לחפש עוד מקומות לתרום אליהם כי אנשים ממשיכים להביא בגדים וציוד".

מה החשיבות בעיניך של תרומה לקהילה ומתן לאחר?

"אני והמשפחה שלי גרנו לתקופה בארצות הברית. אז זה נתן לי פרספקטיבה איך אנשים מישראל מתנהלים עם הסביבה, איך יש לנו נכונות מדהימה לעזור אחד לשני גם אם לא מחויב מאיתנו. הנכונות לתרום ולתת מעצמנו גם אם אין לנו הרבה, גם אם זמן או ציוד... זה הופך אותנו לעם ולקהילה, ולא לסתם קבוצה של אנשים שגרים באותו מקום. אסכם ואומר משפט שאבא שלי תמיד אומר- החיבוק של מי שנותן הוא גדול מזה שמקבל".

 

מכירים עמותות או ארגונים שזקוקים לתרומות בגדים וציוד ביתי? צרו קשר עם גל פדלון במייל: [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c085825b-8dd1-4877-95d9-5efcf8972df2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה