כאן גרים בכיף: המדריך למניעת סכסוכי שכנים

$(function(){setImageBanner('6f64b54e-c48c-4670-9b02-56812fc13b19','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

במיוחד בימי הקורונה בהם אנחנו נמצאים בבתים, חשוב לשמור על יחסי שכנות טובים. לכן האגודה לתרבות הדיור מביאה לכם את המדריך למניעת סכסוכי שכנים

במיוחד בימי הקורונה, כאשר רוב הזמן אנחנו נמצאים בבתים, שכנות טובה היא אחד המפתחות החשובים לחיים רגועים, אבל לא תמיד זה פשוט: התופים של הילד מלמטה משגעים אתכם, מסיבת גיוס של החייל ממול נמשכת עד הבוקר, והשכן מלמעלה משפץ בדיוק באמצע שנת הצהריים שלכם. עו"ד סמי ישראל, יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור, מסביר מה הם החוקים בנושא, איך לפתור בעיות נפוצות בבניין וכיצד למנוע סכסוך שכנים שיכול להגיע לבית משפט.

שמרו על שקט: מרפסות בבתים משותפים הן חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי, שגם בחורף משופע בימי שמש. מרפסות משמשות לפנאי, אבל כדאי להקפיד שהן לא יהפכו לסלע מחלוקת. המרפסת פונה בדרך כלל לחזית ולרחוב הראשי, היא פתוחה, ללא קירות והקולות הבוקעים ממנה נשמעים למרחק. אין חוק בנושא, אך חשוב להקפיד לנהל שיחות שקטות, לא להדליק בה טלוויזיה או מכשיר רדיו בווליום גבוה.

סיבה למסיבה: הילד מתגייס ומתכנן מסיבת גיוס עד אמצע הלילה? גם במקרה הזה חשוב לדעת שתקנות הרעש קובעות חד משמעית שבין השעות 14:00 עד 16:00 ומהשעה 23:00 חל איסור לגרום רעש המפריע לדייר אחר. לכן צריך להפסיק את החגיגה בשעה 23:00 או לעבור לווליום נמוך מאוד, שאינו חורג מכמות הרעש המותרת- מקסימום 45 דציבלים. לשם שמירה על היחסים הטובים, כדאי שהשכנים יגיעו להסכמה כי לפני אירוע חד פעמי באחת הדירות, יש לנסח מראש מכתב מתריע ולהחתים את הדיירים על הסכמתם שבוע מראש.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

מנגל במרפסת- לא בכל מחיר: התחביב הישראלי הנפוץ בקיץ וגם הבעייתי הוא מנגל במרפסת. המנגל מפיץ עשן וריח לכל עבר, כלומר לכל דיירי הבית המשותף. אין חוק האוסר על מנגל במרפסות, אבל רצוי לעשות הכל כדי להתחשב בדיירים האחרים, על מנת למנוע מהם מטרדי עשן, רעש וזיהום אויר:

  • השתדלו לרכוש מנגל גז, שמפזר הרבה פחות עשן וריח לעומת מנגל על הגחלים. הטעם, לעומת זאת, יישאר אותו טעם.
  • עדכנו את השכנים כי בכוונתכם לערוך מנגל, בקשו מהם לסגור את החלונות ונסו להגיע איתם לפשרה שתהיה מקובלת על כולם.
  • הניחו את המנגל בפינת המרפסת והתקינו מאוורר שיפזר את העשן החוצה באופן ממוקד, למקום שלא פוגע בשכנים.
  • הקפידו לעשות את המנגל בשעות שלא מפריעות למנוחת השכנים. ניתן גם להוסיף בתקנון הבית כללים בדבר תדירות ושעות שימוש במנגל.

עישון במרפסת: עשן סיגריות עלול להוות מטרד לא פחות מעשן המנגל. רבים מדיירי הבניין המשותף הופכים את המרפסות לחדרי עישון, בעיקר כאשר אינם מעשנים בתוך הבית בגלל הילדים. עישון במרפסת גורם לעיתים לסיוט מתמשך לדיירים בבניין, כאשר העשן חודר היישר לדירה של השכן מעל ומתחת. הדבר חמור יותר כאשר מדובר בשכן חולה או בדיירים קשישים שנחים במרפסת. נציין כי על פי חוק מותר לאדם לעשן בביתו, אך אסור שעישון זה יגרום נזק או ימנע הנאה מאחר.

קידוח בראש: השכן מלמעלה מבצע עבודות שיפוץ בביתו גם באמצע שנת היופי שלכם? כדאי לדעת שעל פי התיקונים החדשים לחוק למניעת מפגעי רעש, מותר לשכן לעבוד בין 07:00 ל- 19:00, למעט בין 14:00 ל- 16:00- בשעות אלה הוא רשאי לבצע רק עבודות שקטות ללא קידוח או ניסור, וכמובן למעט ימי המנוחה כפי שקובע החוק: שבת, חגים וכו'. אבל לפני שמסתמכים על החוק, מומלץ לגשת לשכן, להסביר לו שזה מפריע ולבקש ממנו שקט בשעות המנוחה. ברוב המקרים, גישה חיובית תעשה את העבודה.

מוכרחים להמשיך לנגן? אתם עובדים במשמרת לילה, ישנים בבוקר, אבל הבן של השכן התחיל להתאמן בגיטרה בדיוק כשאתם זקוקים נואשות למנוחה, בשעות שלא מהוות שום בעיה מבחינת החוק. מה עושים? גם במקרה הזה מומלץ להסביר את המצב לשכן ברוח טובה ולהגיע איתו להסכמה שישתדל להתאמן בעיקר בשעות שאתם בעבודה. אם הבן שלכם גילה את נפלאות התופים, כואב לכם הראש אבל אתם לא רוצים למנוע מהכישרון להתפרץ. השכנים, לעומת זאת, הרבה פחות סבלניים, בלשון המעטה. במקרה כזה מומלץ לעבור, ככל האפשר, לנגינה חשמלית (עם אפשרות לחיבור אוזניות) ובנוף לאטום את קירות החדר באופן אקוסטי, למשל על ידי הדבקת קופסאות ביצים או צמר סלעים על גבי הקירות. באגודה לתרבות הדיור ייעצו לכם כיצד לבצע את האיטום בהתאם למקרה הספציפי וצרכי הבניין.

המזגן- הכרחי אבל מרעיש: אחד ממטרדי הרעש הנפוצים בבניין משותף קשור להתקנת מזגנים, בעיקר שהמזגן לא מורכב כיאות או לא מוחזק כהלכה ולכן גורם לרעש ולרעידות בבניין. לפעמים דייר מתקין מזגן בקיר הגובל בקיר של השכן. השכן סובל, בעוד הוא נהנה משקט יחסי. לכן הקפידו להתקין את המזגן בקיר החיצוני שלכם, ולא בקירות משותפים. הדבר ימנע הרבה עוגמת נפש. דיירים המתגוררים בקומות העליונות מניחים לעיתים את מנוע המזגן על גג הבית המשותף. הדבר עלול לפגוע לעיתים באיטום הגג, שכן חיבור המזגן נעשה באמצעות חורים וברגים. כמו כן, הנחה מסיבית של מזגנים על גג בניין המשותף מונעת לעיתים מדיירים אחרים להניח על הגג דודי שמש. צריך להביא את כל אלה בחשבון כדי למנוע סכסוכים מיותרים.

שכנות בעידן הדיגיטלי : על אף כי נהיה נהוג לנהל את חיי היומיום שלנו דרך הוואטסאפ, ואף לעבוד דרכו, יש להמשיך ולקיים אסיפות כלליות במתכונת הישנה, אין לקיים אסיפות כלליות בווטסאפ, יש להעדיף שימוש במייל ופקס, או אסמס, כמו כן, יש להיזהר לא לעשות שיימניג לדיירים בוואטסאפ של ועד הבית.

 

לפרטים נוספים ולהצטרפות לאגודה לתרבות הדיור ניתן להתקשר למוקד שירות הלקוחות הארצי בטלפון  *8484

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('78553a25-967e-4358-b934-d553c0a8e15c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה