ילדי בית ספר מאיר מלמדים אותנו על שילוב אנשים עם מוגבלויות

$(function(){setImageBanner('61635148-9259-4aa0-854e-02bda692ed06','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

התורים הארוכים מחוץ לחנויות במרכזי הקניות הובילה את הצוות החינוכי ותלמידי בית ספר מאיר מבאר שבע להכין סרטון מרגש שמעלה למודעות את כרטיס 'פטור מתור' וחשיבות הרגישות כלפי אנשים עם מוגבלויות. מנהלת בית הספר: "הרציונל שלנו הוא שכולם יהיו מודעים לשוני בין בני אדם וידעו להכיל ולקבל את האחר", צפו בסרטון >>>

"בעקבות הקורונה נוצרו תורים ארוכים מחוץ לחנויות, הרבה מורות מצוות בית הספר היו עדות למצבים לא נעימים שנוצרו בתורים ואנשים עם מוגבלות שמבקשים לעקוף את התור כפי שמגיע להם", סיפרה ל'באר שבע נט' אתי שמש אלטמן, רכזת שילוב בבית ספר מאיר בבאר שבע, "בישיבת צוות ניסינו לחשוב איך נוכל לעזור ברמה העירונית ולחולל שינוי בנושא 'פטור מתור' וכך כל מחנכת בחרה לעסוק בנושא בהתאם לתכנים שמתאימים לקבוצת הגיל שלה, כתוצאה מכך גם נולד הסרטון".

אנשים רבים לא מכירים את כרטיס 'פטור מתור', מדובר בכרטיס שנוצר מתוקף תקנות הנגישות לשירות המקנה לאנשים עם מוגבלות מקבוצות מוגדרות לקבל שירות ללא המתנה בתור למקומות ציבוריים מסוימים. כך, אנשים אשר עקב מוגבלותם מתקשים להמתין בתור, זכאים לקבל את השירות ללא המתנה, בהצגת תעודה המעידה על זכאותם לכך.

לכן, אחרי שבשבועות האחרונים שלפני הסגר נפתחו מרכזי הקניות והחנויות, הצוות החינוכי בבית ספר מאיר, בהובלת המנהלת אינה קוזינץ, החליט להעלות את המודעות לנושא החשוב באמצעות סרטון מיוחד ומעורר השראה שנוצר בשיתוף פעולה עם פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' בסורוקה. בסרטון משתתפים ילדי כיתות ד'-ו' בבית הספר ומסבירים על חשיבות 'פטור מתור' מהזווית שלהם.

באדיבות בית ספר מאיר באר שבע

"בית ספר מאיר חרט על דגלו את נושא השילוב, גם בקרב המורים והצוותים החינוכיים וגם בקרב התלמידים. זה בא מתוך התפיסה של אינה קוזינץ מנהלת בית הספר הדוגלת בערכים של הכלה סבלנות וקבלת השונה", מסבירה אתי, "כך למשל הקמנו תערוכה בה כל תלמיד הציג את הנגישות מנקודת המבט שלו באמצעות ציורים וחשבנו גם על הסרטון. פנינו להורים איתם אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד ושמענו את דעתם, הייתה היענות ורצון גם מצד הורי התלמידים וכך יצאנו לדרך".

ספרו על הכנת הסרטון עצמו, הכנתם יחד עם התלמידים תסריט וערכתם חזרות לצילומים?

אתי: "אחרי שלימדנו את הילדים על כרטיס 'פטור מתור', הצוות המקצועי כתב טקסט מעולם הילדים במטרה לגרום לכל תושב בעיר להכיר את הכרטיס, לדעת מי זכאי לו ואיך כולנו יכולים לכבד אנשים אחרים. הילדים עשו חזרות, למדו את התפקיד ואיך להציג את הטקסט, הם עברו תהליך שלם. בסרטון מופיע גם פרופ' שיינר, הוא מאוד מחובר לבית הספר ומסייע לנו בכל הזדמנות, זה חלק משיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם בית החולים סורוקה. כשהראנו לילדים את הסרטון והתוצר הסופי הם כל כך התרגשו, גם התגובות של ההורים היו חמות".

היה לכם חשוב לעורר עם הסרטון מודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים? לחנך את הדור הצעיר לקבלת השונה?

אתי: "בוודאי, חשוב לנו לחנך לכך גם את הילדים כמובן וגם את המבוגרים. בשטח היו הרבה אנשים שלא הכירו את הכרטיס והנושא, חשוב שכולם יכירו את כרטיס 'פטור מתור' ויכבדו אותו, אנחנו רוצים להמשיך לפעול בנושא, להכין עם הילדים שלטים שיסבירו את הנושא וקוראים למתחמי הקניות לתלות שלט כזה מחוץ לדלתות החנויות כך שמי שעומד בתור יבין שחשוב להיות סבלני. המטרה שלנו הייתה להראות שאפשר לעשות שינוי ואנחנו יכולים מתוך הכוח שיש לנו כמוסד חינוכי גם לתרום לקהילה. הכל מתחיל ממנהלת בית הספר שמאמינה בנושא ומאפשר לנו כצוות לעשות שינוי ולקחת חלק פעיל בעשייה".

אינה: "המטרה שלנו היא להביא כמה שיותר אנשים למודעות לאנשים עם מוגבלויות, יש המון אנשים שבכלל לא מודעים לכרטיס כזה וזה מה שרצינו לשנות. הרציונל שלנו שיבוא היום ולא נצטרך לשתף בנושא הזה, שכולם יהיו מודעים לשוני בין בני אדם וידעו להכיל ולקבל את האחר".

ילדי בית ספר מאיר בבאר שבע

באדיבות בית ספר מאיר באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('51279050-c20f-41d1-801b-0e5cbc60bfa8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה