יוזמה ברשתות החברתיות: קהילת הייטק של באר שבע והסביבה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('82201cdd-f033-4370-ba4b-362bf4e6795d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('82201cdd-f033-4370-ba4b-362bf4e6795d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

ארבע נשים מהדרום החליטו לפתוח קבוצת פייסבוק לקהילת ההייטק של באר שבע והסביבה עבור תושבי הדרום שמחפשים משרות איכותיות באזור מגוריהם. שמענו מתמר מוסטוביץ', אחת מיוזמות הקבוצה, על חשיבותה: "יש הון אנושי מיוחד בדרום ויש לבאר שבע הרבה מה להציע לחברות הייטק"

"לפני כמה חודשים כשהתחלתי לחפש עבודה עוד לפני הקורונה נסעתי לראיונות עבודה בתל אביב. ראיתי שגם אם אני מוכנה לעשות את הנסיעה המגייסים חששו מהמרחק והבנתי שאין ברירה וחייבים לייצר עוד מקומות עבודה בבאר שבע, ויצאתי ל"מסע" כדי לקדם את הנושא", כך סיפרה ל'באר שבע נט' תמר מוסטוביץ', אחת מיוזמות הקבוצה 'קהילת הייטק באר שבע והסביבה', "פגישה הובילה לפגישה, ובזמן שחיפשתי לעצמי עבודה גיליתי משהו שחוזר על עצמו. ראיתי שיש  הרבה חברות שלא מצליחות לאייש משרות ובמקביל אנשים שמחפשים עבודה ולא יודעים איפה ולאן לפנות. הבנתי שצריך לעשות חיבורים ושצריך שיהיה מקום מרכזי לכולם, גם למחפשי עבודה וגם למחפשי עובדים".

תמר מוסטוביץ', באר שבעית במקור וכיום גרה במיתר, עבדה כדאטה אנליסטית בשנים האחרונות. היא הכירה את שרון צרפתי בפארק ההייטק בבאר שבע לפני שש שנים והן החליטו בעקבות הקורונה להרים את הכפפה. "שרון היא אשת מכירות ופיתוח עסקי, אלופה בניהול פרוייקטים. היא מאוד מוכוונת משימות ובעיקר מוכוונת אנשים. גם היא הייתה בתהליכי חיפוש עבודה ודיברנו יחד על הצורך ועל הפתרונות שאנחנו יכולות ליצור", סיפרה תמר, "ואז הגיעה הקורונה אחרי כמה חודשים של הדממה, כשהשוק רק התחיל להתעורר, פתחנו קבוצת ווטסאפ שתשתף את מעט המשרות שעדיין כן מגייסים אליהן ונעביר אותן בין חברים".

אחרי שנפתחה הקבוצה פנתה תמר אל לידור סגרון, מפתחת תוכנה ילידת באר שבע שגרה בעומר והייתה בתהליכי חיפוש עבודה בפארק ההייטק: "אחרי כמה שיחות טלפון איתה, הבנתי שיש לה את האנרגיות המתאימות לקחת חלק. כשהחלטנו שאנחנו פותחות פלטפורמה דיגיטלית נוספת, ועוברות גם לפייסבוק, גיבשתי לנו צוות שכלל את שרון, לידור ועמית". עמית גרבלי היא תושבת באר שבע, אשת שיווק, דיגיטל ופיתוח עסקי, אותה פגשה תמר בקורס מקצועי משותף. "בקורס פגשתי בחורה מוכשרת ומדויקת, בעלת ראיה רחבה עם יכולת להוביל תהליכים משלב הרעיון, דרך בניית תכנית פעולה ועד הביצוע בפועל", משתפת תמר.  

צילום: זאב דיקמן

כוחה של הקהילה

כך קרה שארבע נשים עם זיקה לעולם ההייטק יצאו ביוזמה חברתית והחליטו לפתוח את קבוצת הפייסבוק 'קהילת הייטק באר שבע והסביבה', קהילה שהוקמה עבור תושבי הדרום, אנשי מקצוע איכותיים בתחומי ההייטק אשר מחפשים משרות איכותיות בתחומם ובקרבת מקום מגוריהם-בדרום. בקבוצה תמצאו הזדמנויות קריירה, משרות רלוונטיות, נטוורקינג עסקי ותמיכה בתהליכי חיפוש המשרה הבאה. הקבוצה מיועדת לכל מי שמחפש עבודה בהייטק בבאר שבע והסביבה, בשלל התפקידים האפשריים או למי שיש משרות פתוחות שהוא מגייס אליהם. הקבוצה נפתחה לפני יומיים וכבר הצטרפו אליה מאות אנשים תושבי הדרום, נשים וגברים, אנשי מקצוע איכותיים בתחומי: פיתוח, דאטה, שיווק, אופרציה, משאבי אנוש, פיתוח עסקי, יזמות ועוד, בדרגות ותק שונות: ג'וניורים, סיניורים, וסטודנטים אשר עובדים או מחפשים משרות.  

"בשנים האחרונות, גופים רבים מתגייסים במטרה לעודד את הגעת חברות ההייטק לדרום. עיריית באר שבע אוניברסיטת בן גוריון, פארק ההייטק גב ים, מנהל המעבר דרומה, מערך הסייבר בדרום ועמותות נוספות עושות עבודה מאומצת למטרה זו", מסבירות יוזמות הקבוצה, "יחד עם המאמצים המרובים מצד הגופים, נשתמש בכוח של הקהילה לעודד ולמשוך חברות לפתוח מרכזי פיתוח ומחלקות מטה בדרום". תמר מסבירה כי בעיניה הקורונה היוותה גורם מדרבן לפתיחת הקבוצה: "רוב המשרות דורשות מחשב ואמצעי תקשורת כלשהו והרבה מקומות עבודה גילו שלא חייבים להגיע למשרד כל יום. לתושבי הפריפריה זה יכול לפתוח עוד הזדמנויות תעסוקה שלא היו קיימות קודם. חשוב לנו להעביר מסר של תקווה, להסתכל קדימה אל הימים שאחרי".

גרפיקה Amit Grabli

בעינייך הרבה צעירים מהעיר מעדיפים לעבור למרכז בשל החשש שלא ימצאו עבודה בתחום כאן? זה חשש שחשוב לכן להפיג באמצעות הקהילה הזו?

"כל אחד עושה את הבחירות שלו ואני מאוד מכבדת את זה. אבל אני רוצה שלתושבי הדרום תהיה אפשרות בחירה. הנתונים מלפני ימי הקורונה, מראים שיש אלפי משרות לא מאויישות בהייטק, אז אני קוראת לחברות ואומרת, בואו לדרום. תפתחו כאן מרכזי פיתוח ומשרות מטה. יש כאן הון אנושי איכותי ומקצועי. יש כבר כמה חברות שעשו את זה ולמיטב ידיעתי, הן מאוד מרוצות. בנוסף, אני יכולה להגיד שתעסוקה הוא שיקול מרכזי לבחירת מקום מגורים ואני יודעת שמאז שפארק ההייטק גב ים הוקם, יש יותר משרות בתחום והרבה אנשים שהיו נוסעים יום יום למרכז, חזרו לעבוד בבאר שבע אבל זה עדיין לא מספיק".

בינתיים הצטרפו מאות אנשים לקבוצה, איך הפידבקים מהמצטרפים? 

"רוב האנשים מאוד מפרגנים, הגענו ממקום של צורך אמיתי. תוך עשרים וארבע שעות הגענו לשלוש מאות חברים. לפני ההצטרפות אנחנו שואלים מספר שאלות כדי לוודא שרק מי שרלוונטי יצטרף. יש קצת חוסר אונים כללי וזה מובן, כי בשורה התחתונה, אין מספיק משרות. אנחנו לא יכולות להבטיח הבטחות. אנחנו מאמינות ומאוד משתדלות במסגרת היכולות שלנו, לעזור למי שאפשר. יש כאן דרך ארוכה. אני לא חושבת שמחר בבוקר שלוש ענקיות הייטק ייפתחו כאן משרדים. אבל אני מאמינה שזה יקרה יותר מהר ממה שחושבים. יש הון אנושי מאוד מיוחד בדרום ויש לבאר שבע הרבה מה להציע לחברות הייטק".

כיצד הקהילה הוירטואלית הזו יכולה בעיניך לחזק את עולם ההייטק בבאר שבע ובנגב?

"אני מאמינה גדולה ב WIN WIN, שזה אומר שכל הצדדים יוצאים מנצחים. כשאנחנו יחד, יש לנו כח גדול וחזק. היוזמה היא יוזמה חברתית, כולנו מקדישות שעות רבות בהתנדבות ולכן הכוח האמיתי הוא בשיתופי הפעולה ובביחד. אגיד משהו למחפשי העבודה, מציאת עבודה יכולה להיות תהליך ארוך, צריך ממש לעבוד בזה. אל תתביישו להגיד לחברים שאתם מחפשים עבודה, אנשים אוהבים לעזור. הרבה משרות נמצאות ברשתות החברתיות ואם אתם שולחים קורות חיים ואף אחד לא מגיב, כנראה שמשהו בקורות חיים צריך תיקון. תתייעצו עם חבר, יש הרבה אנשים טובים בדרך שיעזרו בשמחה. אל תהיו לבד בתהליך הזה. אז אנחנו מזמינות את כל מי שגר בדרום ועובד או רוצה לעבוד בהייטק בשלל התחומים שיש להייטק להציע, להצטרף לקבוצה. יחד נפעל לאחד ולחזק את קהילת ההייטק בבאר שבע ובסביבה הקרובה".

קבוצת הפייסבוק קהילת הייטק באר שבע והסביבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('47bf1988-7bcb-4cef-b0e4-4f01d74715b5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה