הרב יוסף חיים בצרי בראיון מיוחד: ''ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

$(function(){setImageBanner('618e4f62-9c0b-4263-9f08-5658c7594226','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רגע לפני יום כיפור הרב יוסף חיים בצרי בראיון מיוחד ל'באר שבע נט' מדבר על התפילות בימי קורונה, על "הכותל הדרומי" וחשיבות האחדות דווקא בימים אלו

בעוד יומיים נציין את יום הכיפורים תחת סגר ובסיטואציה מורכבת בה מעולם לא היינו, כאשר דווקא בימים בהם אנו רגילים להתאסף יחד אנו נדרשים לריחוק, כל אחד בחוג המשפחתי המצומצם שלו. בראיון מיוחד יספר הרב יוסף חיים בצרי איך הוא רואה את המציאות החדשה איתה אנו מתמודדים והשיעור לחיים שאנו למדים בתקופה זו. 

"מה זו התמודדות בעצם? התמודדות זה לראות את המציאות כפי שהיא ולהבין איך אני יכול לעשות את המקסימום שתלוי בי על מנת להשיג את הדבר שאני רוצה, על כן עלינו להבין מתוך המציאות העכשווית איך בדיוק הקב''ה רוצה שנעבוד אותו?" מסביר הרב. 

ובכל זאת איפה אפשר להרגיש את השינוי המהותי ביותר? "הדבר היחיד שנשאר ללא שינוי הוא נוסח התפילה, כל שאר הדברים השתנו מן הקצה אל הקצה. כשאין מגפה, ה' רוצה שנתפלל כולנו יחד ברוב עם בבית הכנסת, צפופים ושרים ובזמן שהוא מביא עלינו מגיפה הוא רוצה שנתפלל ונדבר איתו יותר ביחידות, בקבוצות קטנות ובמרחק אחד מן השני ונשמור על עצמינו". 

הקורונה מבטלת לנו פעם אחר פעם מנהגים של שנים ותפילות משותפות, כמו שהיינו רגילים באצטדיון, איך אתה חווה את התקופה? "נכון. בדרך כלל בימים אלו הסמוכים ליום הכיפורים, כולנו בעיצומה של ההיערכות וההכנות למעמד התפילה המרגש והמיוחד של תפילת הסליחות באיצטדיון, אנחנו מתפללים לבורא עולם שהאיצטדיון יהיה מלא עד אפס מקום והכל יהיה מוצלח ומרגש, התלמידים מזמינים את התושבים ומזכירים להם להגיע, כל התקשורת המקומית מדברת על זה כולל ברשתות החברתית, רכבים מסתובבים בעיר ומכריזים על המעמד, כל הלוגיסטיקה עובדת כל הלילה לקראת המעמד וכל ההפקה עומדת על הרגליים, איך אני מרגיש עם המצב? אמת, לא פשוט בכלל לעכל שהשנה לא יהיה סליחות באיצטדיון ואפילו לא בסדר גודל קטן יותר, זה מאוד מוזר לי אך כמו כולנו, אני מתמודד ומבין שה' רוצה אותנו אחרת השנה ורצונו הוא כבודו בעולם והדבר הטוב ביותר עבורנו". 

על אופן התפילה השונה אומר הרב באופן חד משמעי ונחרץ: "כל הנחייה שתרד אל הציבור אנו נכבד ונזכה יחד לקיים את מצוות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ". 

הרב יוסף חיים בצרי

מה המסר שלדעתך יכול לחזק את הציבור בימים המורכבים, המדאיגים והמבלבלים שעוברים עלינו? "כולנו שמענו השבוע על ה-7,000 נדבקים ביום, וכולנו מאוד נבהלנו הרגשנו שזה ממש מתקרב, נוגע בנו אישית ותהינו מה יהיו ההשלכות וכיצד ישפיעו על שגרת החיים שלנו? וודאי שכולנו היינו שמחים לקום בבוקר ולשמוע שאין כלל נדבקים ואין כלל חולים, היינו שמחים, מאושרים ומבינים שמכאן נחזור לשגרה. אבל לא כך המצב. ולכן לא צריך להמתין שמשהו יגיע אלינו, עלינו תמיד להגיב בהבנה כשאנו שומעים על אחרים שהם חולים, במצוקה או חווים קושי מסויים בחיים וכשהם בעצבות ובדאגה על אף שאיננו מכירים אותם. עלינו להרגיש שכל קושי שהאחר עובר כאילו הוא נוגע אלינו אישית וכל שכן אם מדובר על המון אנשים שחווים קושי יש לגלות חמלה. הקורונה מעבירה אותנו שיעור ומזכירה לנו איך עלינו להגיב כשהאחר נמצא בצרה גם אם אין לנו קשר אישי אליו או קרבה משפחתית". 

"ולא רק הבנה ואכפתיות, גם אחדות היא חשובה בימים אלו. בגל הראשון נחשבנו למדינה שהתנהלה בצורה הטובה ביותר ואילו בגל השני לצערנו קורה בדיוק הפוך, ניסיתי למצוא את ההבדל וגיליתי שבגל הראשון ניסינו להתמודד עם המשבר שפקד אותנו על ידי כמה שיותר אחדות, נתינה והירתמות. ואילו בגל השני הכל מתנהל בוויכוחים ולא בדרכי שלום, אחדות ואחידות. בגל הראשון הצלחנו להביא לידי ביטוי את הריחוק רק מן הצד החיצוני והפיזי, אך בפנימיות היינו מאוחדים וקרובים זה לזה כעם אחד ואילו עכשיו האווירה מאוד מתוחה ומלאה בכעסים והאשמות. עלינו לחזור למוטב, לאהבה, לאחדות ולפיוס כמה שיותר מהר ואת המרחק בין אחד לשני לבטא רק מן הצד הפיזי תחת ההנחיות. שנזכה בע''ה". 

בתקווה שנעבור את התקופה המורכבת הזו במהרה, מתי נזכה לתפילה ראשונה בפרויקט אליו עיני כל העיר נשואות "הכותל הדרומי"? "בע''ה נעבור יחד את התקופה הזו ונזכה כולנו לראות בבניינו אל מול עיננו. זה בהחלט אחד מהרגעים המיוחדים שייחרטו בעיר האבות שלנו באר שבע בה נזכה ל''בית לה' שיהיה הבית של כולם''. הבניין נמצא בשלבי סיום שלד ובעזרת ה' מיד לאחר סיומו נעבור אל השלב הבא של הפרוייקט ונתקדם צעד נוסף אל הבית. מי שעבד ועובד עד היום הוא מור אבי ועטרת ראשי הרב בנימין בצרי זצ''ל יחד עם אימי עליה השלום, חלמו עליו יחד, פעלו לשם כך ועד היום בשמיים מתפללים שנראה כולנו בבניינו. וכמובן יש את כאן בארץ את צוות האנשים המסורים שפועלים במסירות ובמקצועיות להקמת הבית". 

כשאנחנו מנסים להבין מהיכן הכוחות לדאוג להתקדמות הפרויקט החשוב "הכותל הדרומי" ובו-זמנית לסייע לרבים מתושבי העיר בתחומים מגוונים, מסביר הרב בצניעות מדהימה כי הקרדיט כולו למורשת אביו ולסביבתו: "בראש הדברים אומר שהכל מתרחש ועומד על הרגליים בזכות הסיוע משמיים שאני זוכה לחוות יום יום דקה דקה מבורא עולם, בורא עולם זיכה אותי בסביבה מדהימה, באנשים שעושים באמת את כל העבודה המשמעותית שמסייעת לכל כך הרבה תושבים. אני מדבר על מעטפת מדהימה של אנשים שתורמים ומסייעים במאור פנים ככל הניתן ובצוות אנשים מתוך המוסדות שעושים לילות כימים למען כל הפעילויות עבור כלל התושבים הנפלאים בעיר, אני בסך הכל זה שדואג להמשיך את מורשתו ומפעל החיים של מור אבי ולא לזוז ממנה". 

"בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לכל האנשים המיוחדים שתרמו לארגון המיוחד ''נאיר'' בראשות ידידי היקר יאיר שושן כדי שיהיה למשפחות מה לאכול בחגים ובכל ימות השנה. כל כך שמחתי לדעת שיותר מ-200 משפחות מעוטי יכולת זכו לקבל סיוע שהעניק להם אוכל על שולחן החג, אין לי באמת את המילים להודות ואין לי המילים לתאר את עוצמת המעשה הטוב שעשיתם ואת עוצמת הברכה שזה מביא על כולנו כאיש אחד בלב אחד, שנזכה כולנו להיות מן הנותנים והמסייעים תמיד בע''ה".  

אם נעזור נאיר! הרב יוסף חיים בצרי ושותפו לדרך יאיר שושן

מה תאחל לעם ישראל בכלל ולתושבי באר שבע בפרט לקראת כיפור ולכבוד השנה החדשה?

"ראשית, אני רוצה להביע את אהבתי והערכתי לתושבי באר שבע וכמובן לכל עם ישראל. שנית, לאחל מעומק הלב שתהיה לכולנו שנה טובה, שנה של בריאות, שנה של ברכה והצלחה, שנה של יותר אהבת אחים ושנה שבה נהיה יותר שמחים בחלקנו ונתמקד בעשייה שעושה לנו טוב ונחת להקב''ה". 

"לסיום אני רוצה לבקש מכל תושבי העיר היקרים, "כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי יְהוָה תִּטְהָרוּ". אילו ידענו ביום הכיפורים הקודם מה מונח על כף המאזניים בשמי מעל, היינו בוודאי, מתחננים בצורה אחרת, בכל לב שיסיר ה' ממנו כל מחלה וכל תקלה. ננצל את ההזמדנות המיוחדת הזו שיכולה ברגע אחד להעלים הכל, ונתחזק בקיום המצוות ובחזרה בתשובה, באהבת חינם, עזרה לזולת, ולהרבות קדושה בעולם. נתפלל לבורא עולם: "אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך". ונברך את כל אחינו בית ישראל בברכת "גמר חתימה טובה", "שועתנו קבל ושמע צעקתינו יודע תעלומות". ושנזכה השנה הזו לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d3154ab9-aad6-41b0-8065-0eac4ad4d489','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה