הצטרפו ליוזמה הבאר שבעית: חלוקת מזון לחיילי כיפת ברזל

$(function(){setImageBanner('a35637bf-1f5f-41d6-a1f5-ff145a7c8d1d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תושבות באר שבע מכינות אוכל ביתי לחיילי כיפת ברזל שמוצבים בעמדה מרוחקת אליה בדרך כלל לא מגיעים, הכל כדי לשמח אותם בימים אלו כשהם מגנים עלינו מסביב לשעון. כעת הן קוראות לכם תושבי העיר להצטרף ליוזמה, להכין מאכלים ולרכוש מצרכים, כדי שהחיילים יוכלו להמשיך לחייך: "הם היו נרגשים ואמרתי להם שאנחנו דואגים להם, חשוב לשמח אותם בתקופה זו!"

"הרגע חזרנו מאחת העמדות של כיפת ברזל שם נמצאים 150 חיילים, הרבה תושבים מביאים אוכל לחיילים שלנו שמוצבים בעמדות כיפת ברזל אך לצערי אליהם לא מגיעים, לא נציין את המיקום כי אסור, אמי ואחותי היקרות דאגו לפנק אותם במופלטות, ספינג' ומילפה. החיוך שלהם שווה הכל, הצבא אמנם דואג להם לאוכל אבל ברור לכולם שזה לא אוכל של בית, הם כל כך שמחו והיו די רעבים. מקווה שהצלחנו קצת להמתיק להם את הלילה, לפנינו עוד ימי מלחמה נשמח שנתגייס יחד לדאוג להם גם מחר לאוכל, כל מי שמעוניין להכין משהו לשבת, מאכלים/עוגות נשמח לקחת להם". את הפוסט המרגש הזה כתבו תושבות באר שבע שדאגו להגיע השבוע לאחת מסוללות כיפת ברזל במטרה לשמח את החיילים ששומרים עלינו, בעמדה מרוחקת יותר אליה לרוב לא מגיעים.

"התחלתי עם היוזמה הזו עוד במבצע 'צוק איתן', בהתחלה הגענו עם אוכל ביתי לבית החולים סורוקה אבל לשם הביאו המון אנשים ורציתי למצוא מקום אליו בדרך כלל לא מגיעים", סיפרה ל'באר שבע נט' יעל וקנין, תושבת העיר אחראית היוזמה, "אז מצאתי עמדת כיפת ברזל והבנו שלשם כמעט אף אחד לא מגיע כי זה מרוחק יותר. אז לקחנו את היוזמה, אני, שתי בנותיי והבעל ושני בני עם כלותיי, דאגנו להם לאוכל כל יום". יעל מסבירה כי גם כעת במבצע הנוכחי אנשים פחות מגיעים לעמדה של החיילים ולכן גם בימים אלה הן ממשיכות בעשייה למענם ומכינות להם אוכל ביתי חם, "אתמול בלילה הכנו להם ספינג' ומופלטות במגשים".

מחלקים אוכל לחיילים, צילום פרטי

איך הם הגיבו כשהבאתן להם את האוכל החם? לא חששתן לעשות את הנסיעה בתקופה הזו?

"הם לא ידעו מאיפה נחתנו עליהם אבל אמרתי להם שלא יידאגו כי אנחנו דואגים להם. כמובן בתקווה שהכל ייגמר מהר אבל אנחנו כאן עבורם. הם היו באמת נרגשים מאוד אמרו לי "את לא יודעת מה עשית לנו, שימחת אותנו...", הבאנו להם מאכלים בשפע. הבנות שלי בהתחלה לפני הנסיעה קצת פחדו אבל אמרתי להן שאלוהים איתנו. עשינו את זה מהר, הגענו למקום, השארנו להם את האוכל וחזרנו חזרה לעיר, אני לא חששתי".

כעת אתן קוראות לעוד תושבי באר שבע לעזור ולהכין אוכל שתיקחו להם? ראיתן היענות?

"כרגע ההיענות לצערי לא כזו גבוהה, אני בנתיים מנסה להתקשר לעסקים מקומיים שיעזרו לנו גם בימים האלה וכמובן שאנחנו כבר חושבות על שבת. לכן מי שיכול שייצור איתנו קשר, שיעזרו במצרכים ואנחנו נבשל, אין בעיה! פשוט לי קשה לבד, מדובר בהרבה חיילים שחשוב לדאוג להם וכל עזרה מבורכת, אנחנו רוצים להביא להם מאכלים ביתיים כדי שירגישו בבית ולא יאכלו רק את האוכל של הצבא. חשוב לשמח אותם בתקופה הזו. חשוב לי לציין את העסקים המקומיים שהתגייסו ועזרו- לוטם זינו בית הפול נווה זאב, הפאלאפל התימני, פאלפל סביב השעון -עמיר ויניב, וינגייט 66 -אהרון, אל הנגב שמעון מימון, מאפיית ברכת רחל וגם לימור מיצי יצחקי שעשתה רבות והתגייסה לאסוף תרומות".

מה החשיבות בעינייך של עשייה למען האחר והקהילה בימים אלה? של ערבות הדדית?

"לחיילים האלה מגיע הכל! ובאופן כללי חשיבות הנתינה אצלי גבוהה מאוד, הלוואי שתמיד אהיה בצד הנותן. לדעתי זה מה שצריך לקרות כל הזמן בארץ, להמשיך לתת ולעזור כמה שאפשר אחד לשני, כל אחד במידת היכולת שלו. היום יותר מתמיד צריך לתרום ולעזור".

 

מעוניינים לתרום ולסייע? צרו קשר עם יעל וקנין- 052-8092899

משפחת וקנין מתגייסת למען החיילים, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('efbf8f32-f5c6-4523-bccc-49db34574389','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה