הפנים היפות של תושבי באר שבע: הכירו בטיפולים בסורוקה ויצאו להירתם למען חיילים

$(function(){setImageBanner('09e8cd7d-6f9c-44b4-b391-3213826476bc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היכרות ראשונה עם מיזם בישולים הענק לחיילים וחיילות בעוטף, שהוקם בעזרת קבוצת מתנדבים חולי פיברומיאלגיה מבאר שבע שההתנדבות במיזם עוזרת להם בהתמודדות עם המחלה

קרדיט - צילום פרטי

"טעים בלב" הינו מיזם התנדבותי שהוקם בתחילת המלחמה לאור דרישה שבאה מהשטח. מהות המיזם היא בישול ארוחות ביתיות שמקנות לחיילים תחושה של בית, מחממות להם את הלב ומעודדות אותם להמשיך במשימותיהם עם יותר מוטיבציה.

ד"ר שרית ליפשיץ, מובילת המיזם מעמותת קשר השותפות מספרת לבאר בשע נט: ''בעוד בעורף חזרנו למעין שגרה, לצערנו, המלחמה עוד נמשכת וחיילים רבים, הן בסדיר והן במילואים, ממשיכים לשרת באזורים רבים בארץ. אמנם הצבא מספק אוכל, אך החיילים משוועים לארוחות שבת בטעם של בית. מידי שבוע אנחנו מקבלים מהחיילים הודעות תודה מרגשות. החיילים משתפים אותנו בכך שזה עוזר להם להמשיך להתמודד עם המצב המורכב שבו הם נמצאים''.

כאמור, מטרה נוספת של המיזם היא לאפשר לכל המעוניינים בכך, לקחת חלק במעגל הנתינה ולהצטרף אלינו לקבוצה. העיקרון המנחה הוא "קשר שותפות" שבו כל משתתף נותן כפי יכולתו, ויתר חברי הקבוצה משלימים זה את זו על מנת לעמוד ביעד השבועי.

"טעים בלב" מהווה פלטפורמה להתנדבות  של כל המשתתפים, כולל אנשים המתמודדים עם בעיות בריאות מורכבות ועם אתגרי החיים. המשותף לכולם הוא שהבישול עבורם הוא כלי משמעותי לביטוי עצמי. עשייה זו למען החיילים, עוזרת למתנדבים להתמודד טוב יותר עם קשיי התקופה המאתגרת בה אנו נמצאים.

קרדיט - צילום פרטי

המיזם כאמור הינו בהובלת עמותת "קשר השותפות", כחלק מפרויקט ה"בישולים" של העמותה. מידי שבוע מבשלים המתנדבים ארוחות שבת לחיילים מיחידות שונות בדרום – בין חברון לעזה. ''הדרישה מהשטח גדולה מאד'' מספרים המתנדבים, ''הן מצד חיילי המילואים והן מצד החיילים הסדירים ויכולה להגיע עד כ-300-400 ארוחות שבת לשבוע. מתחילת המלחמה ועד היום סיפקנו ארוחות למספר רב של יחידות שנשארו איתנו לאורך כל תקופת שירותם בשטח''.

המיזם פועל בהתנדבות וקניית המצרכים תלויה בתקציב התרומות. מתחילת המלחמה בישלנו וסיפקנו לחיילים כ-4500 ארוחות בעלות כוללת של כ-90,000 ש"ח. המיזם מונה כיום כ-50 מתנדבים ומתנדבות, מהם כ-40 מבשלים, חמישה משנעים ומספר בני נוער משבט יואב בצופים, אשר אחראים על ביצוע הקניה השבועית.

ולמרות היוזמה החשובה, חבריו נתקלים כמו כולם - בקשיים כלכליים שמשפיעים על המשך תפעולו: ''במהלך תפעול הפרויקט, אנו נתקלים במספר אתגרים אשר יכולים למנוע את המשכו ובמרכזם אתגר שבעתיו אנו מבקשים כעת את עזרת הציבור. האתגר הוא כמובן קבלת תרומות קבועות. הפרוייקט מתבסס על תרומות, בלעדיהן אין אפשרות לקנות את המצרכים המרכיבים את הארוחות הביתיות.

    רוצים לתרום לעמותת ''קשר השותפות''? היכנסו ללינק

    אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



     
     
    x
    pikud horef
    פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
    פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה