הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים וסוכם על מתווה הסיוע

$(function(){setImageBanner('5724e5fe-0995-4fbc-887e-6bc937b020db','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לאחר שבועות בהם שבתו העובדות והעובדים הסוציאליים, הגיעה השביתה לסיומה ועמה כמובן הסכמות על מתווה לסיוע. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עשינו צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמתי עדיין לפנינו"

לאחר שבועות בהם סיקרנו ב'באר שבע נט' את מחאת העובדות והעובדים הסוציאליים, שהסבירוכי הם נלחמים בהזנחה של שירותי הרווחה ואף הבהירו כי לא יעסקו במקצוע בתנאים האלה

כעת הגיעה הבשורה המשמעותית, העובדים הסוציאליים שבים לעבודתם: שר האוצר, ישראל כץ, שר הרווחה, איציק שמולי, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, סיכמו על מתן מענה ייחודי לאוכלוסיית העובדים הסוציאליים ובכך ישובו העובדים הסוציאליים לעבודה סדירה.

הסיכום כולל מענה מידי לנושא מוגנות העובדים הסוציאליים, התחייבות לפתרון ארוך טווח במסגרת דיוני התקציב הן למוגנות והן לשכר, ופתרון זמני על מנת להביא להעלאת שכרם בשנה הקרובה.

כמו כן, במסגרת הסיוע יוקצה סכום ייעודי לטובת מתן מענה בתחום מוגנות העובדים הסוציאליים, במטרה להפחית את מקרי האלימות כלפיהם; והגדלת חלקיות משרה ומתן מכסת שעות נוספות במטרה לסייע למילוי השורות; התמודדות עם העומס הקיים וכמובן העלאת שכרן. עובדות ועובדים שיקבלו תוספות אלו, יקבלו גם מענק חד פעמי שישולם בשתי פעימות בחודשים אוגוסט וינואר.

עוד סוכם כי הצדדים יחלו באופן מיידי בדיונים על רפורמה כוללת בשכר העובדים הסוציאליים שתצא לדרך בחודש יולי 2021. 

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים. כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו . אני מודה לרה״מ, שאישר את העלאת המתווה שסוכם לאישור הממשלה ולשר הרווחה ויו"ר ההסתדרות וליושבת ראש הארגון ענבל חרמוני שלקחו חלק בגיבוש הפתרון. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם". 

מחאת העובדות והעובדים הסוציאליים בבאר שבע| צילום: מיקה שוקל

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עשינו צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. לעובדות ולעובדים הסוציאליים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת המשבר הנוכחי. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש, היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. ההסכם החדש עוזר להבטיח את זכויותיו של ציבור עובדים מסור שעושה לילות כימים כדי להושיט יד לכל האנשים שזקוקים לכך. יישר כוח ליו"ר איגוד העו"ס בהסתדרות, ענבל חרמוני, ולכל השותפות והשותפים למאבק על הנחישות ועל האחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה לשר האוצר, שר העבודה והרווחה וסגן שר האוצר על שיתוף הפעולה ועל הפתיחות שגילו כדי לגבש את ההסכמות. סולידריות וגילוי אחריות ימשיכו לסלול את דרך היציאה מהמשבר".

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני: "מדובר בהסכם פורץ דרך. אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו, ופועלו לקידום הסכם, למן היום הראשון, ולשר האוצר מר ישראל כ"ץ וסגן שר האוצר מר יצחק כהן על מעורבותם עד להצלחה. תודתי גם לצוות במשרד האוצר על היכולת לגשר על הפערים ולקחת חלק ביצירה משותפת של שינוי במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. למען העו"סיות, למען הפונים לשירותים החברתיים ולמען החברה הישראלית כולה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d3563354-2433-4d84-bdbf-25d2f9ad8e90','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה