המיזם שמסייע לזוגות מעוטי יכולת להתחתן מגיע לבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3261c739-d54a-4a50-8787-f868840c91dd','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3261c739-d54a-4a50-8787-f868840c91dd','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

מיזם "מברוק", שמארגן באופן מלא חתונה לזוגות מעוטי יכולת, יגיע לבאר שבע ב-8.8 בכדי לחתן את הזוג ה-64 במסגרת המיזם. לאור זאת החלטנו ב"באר שבע נט" לפנות לעמותת "מברוק" בכדי לנסות ולהבין איך בדיוק ארגון חתונה בהתנדבות מלאה נראה בפועל.

רגע החופה באחת מחתונות מברוק. קרדיט יערית יאיר

דווקא בתקופה שבה נדמה כי החברה הישראלית מפולגת ומשוסעת מאי פעם, יוזמות שמנסות לאחד ולהגביר את תחושת הערבות ההדדית חשובות מאין כמוהם. יוזמה אחת כזו היא יוזמת "מברוק" שמחתנת זוגות מעוטי יכולת. פנינו אל עופרי שפריר, ראש תחום יח"צ בצוות דרום בעמותת "מברוק", בכדי לנסות ולהבין קצת יותר מהיכן הגיע הרעיון ליוזמה, מאילו תפקידים מורכב צוות מתנדבים שמפיק אירוע גדול כמו חתונה ומהם האתגרים והקשיים שמונעים מהמיזם להתרחב עוד יותר. חלק מהתשובות היו מפתיעות במיוחד. הריאיון המלא לפניכם.

במהלך הראיון נשמעה עופרי נלהבת ונרגשת במיוחד לספר על עמותת "מברוק". עופרי מתנדבת שנה ראשונה ב"מברוק", שמטרתה כאמור היא להגביר את תחושת הערבות ההדדית בחברה הישראלית: "מאוד הייתי רוצה ש"מברוק" תמשיך ותצליח. המטרה היא לעזור לכמה שיותר אנשים" מספרת עופרי, שלא מקבלת כל שכר על התנדבותה ונדמה כי הרצון העז לעשות טוב מניע אותה ואת חברי "מברוק".

מאיפה הגיעה הרעיון ליוזמה?

"העמותה קיימת למעלה משש שנים. מי שהגו את הרעיון היו סטודנטיות של הבינתחומי, שמטרתן הייתה להקים מיזם שיסייע לחזק את תחושת הערבות ההדדית והסולידריות בחברה הישראלית ע"י יצירת מיזם שיעודד אנשים להתנדב. הרעיון של הפקת חתונות התאים במיוחד שכן בדרך כלל חתונה היא משהו שאנשים מאוד נרתמים אליו. המיזם מאוד גדל מאז והיום אנחנו בכל הארץ וכיום ישנם 5 צוותים שמפוזרים בצפון, בדרום, בירושלים ובמרכז. החתונה בבאר שבע בשבוע הבא הינה החתונה ה- 64 במספר שעורכת העמותה מאז היווסדה והחתונה השנייה שמתרחשת בדרום השנה (הראשונה הייתה באשקלון)".

האם הקונספט זהה לזו של חתונה רגילה?

"מדובר על חתונה רגילה לכל דבר ועניין שבה יש מוזמנים. אנחנו בעמותת "מברוק" עוזרים להפיק את החתונה באופן מלא. חשוב לציין כי כל הספקים וכל מי ששותף לארגון החתונה עושה את זה בהתנדבות מלאה: הרב, החליפההשמלה ,הדיג'יי, הצלמים והמלצרים, שאלו בדרך כלל סטודנטים פה בעיר באר שבע שנרתמים גם לבוא ולשמח את הזוג בריקודים, מעבר לכך שהם ממלצרים ומשתתפים בכל התפעול של האירוע עצמו. חשוב לציין שהשאיפה היא שכל זוג יקיים חתונה באזור שקרוב ביותר אל מקום מגוריו".

האם הזוג משלם על חלק מהדברים?

"הדבר היחיד שהזוג משלם עליו הינו על האולם עצמו וזה כולל בתוכו מחיר מאוד מאוד בסיסי על מנת אוכל. חשוב לזכור שגם האולם הוא תורם שלנו ועל כן המחיר מאוד מאוד מסובסד, כך שבפועל האולם לא מרוויח ולא מפסיד מהחתונה אלא רק מכסה את עלויותיו".

"בעמותה אין מישהו שמקבל שכר, גם לא המטה הראשי והכל נעשה בהתנדבות ובתרומה. למעשה אין לנו בכלל הוצאות כספיות בשום צורה. אני חושבת שזה ממש משיג את המטרה העיקרית שלשמה הוקמה העמותה-לא החתונות עצמן, שהן אמנם משהו שהוא מופלא על הדרך, אלא למצוא דרך לגרום לאנשים לעשות משהו למען מישהו אחר בהתנדבות מלאה ולהגביר את תחושת הערבות ההדדית בחברה שלנו".

במידה ולחתן ולכלה יש בקשות מיוחדות עד כמה אתם נענים אליהן?

"אנחנו לא רוצים לעשות פה משהו גרנדיוזי, שכן הרעיון בסופו של דבר הוא לעזור לזוג שלא יכול להפיק חתונה בכוחות עצמו, לחגוג את היום שלו, לשמוח ולעשות אירוע כמו שכל אחד עושה. לכן אנחנו עוזרים להם בכל דבר שנחשב לבסיסי: ממקום לעשות את האירוע, מישהו שיצלם, מישהו שיחתן, מישהו שיעשה מוזיקה, כלומר הדברים הסטנדרטיים. לפעמים יש דברים מיוחדים שהזוג רוצה ואנחנו מנסים לעזור להם במידת האפשר, אם זה קישוט מסויים או להקה שתשיר במקום הדיג'יי. כלומר לבקשות אישיות וספציפיות של הזוג אנחנו כן מנסים להירתם. חשוב לזכור שהכל בהתנדבות ואנחנו לא מוציאים אפילו שקל אחד וזה עניין עקרוני אצלנו- לא נשלם לספק אחד ולספק אחר לא. על כן כל מי שנרתם ליוזמה לא מקבל שקל על כך".

 איזה זוגות יכולים לקחת חלק במיזם?

"אנשים שנמצאים במצב כלכלי שלא מאפשר להם להרים חתונה בכוחות עצמם וזקוקים לעזרתנו בכך. ראשית, בכדי לבדוק מי מתאים למיזם אנו בודקים את ההכנסות וההתנהלות הכלכלית של בני הזוג. לאחר מכן אנחנו נפגשים עם הזוג באופן אישי בכדי לנסות ולהבין הסיפור הכולל".

צוות המתנדבים של מברוק דרום ביחד עם החתן והכלה. קרדיט יערית יאיר

 אני מניח שיש לכם שאיפה למספר חתונות גדול בהרבה מהמספר שבוצע עד כה, מה המכשול העיקרי שמונע את התרחבות המיזם כיום?

"יש לא מעט קשיים. הפקת חתונה לוקחת בין חודשיים לשלושה חודשים, זאת אומרת שכל צוות בארץ מוגבל למספר אירועי החתונה שהוא יכול להפיק, משהו בסביבות 4-5 אירועים בשנה. מעבר לכך חשוב לזכור שלא כל הצוותים היו קיימים במהלך 6 שנות פעילותינו ולקח לנו זמן לגדול".

"קושי נוסף הוא שלא מספיק אנשים שעומדים בקריטריונים מכירים את האופציה הזאת. ספציפית אנו בצוות דרום פרסמנו בבאר שבע את העמותה ואת היוזמה שלנו בקרב אנשים שהמיזם עשוי לסייע להם. ניסינו השנה מאוד לחפש זוגות שצריכים את העזרה שלנו, זאת ע"י פנייה לקהל יעד ספציפי שאנחנו יודעים שיכול וישמח לתרומה הזאתי. זה למעשה היה אחד היעדים המרכזיים שהצבנו לעצמנו השנה- להרחיב את המיזם לעוד מקומות ולהפיץ את הבשורה במטרה שעוד אנשים יפנו".

"אם היו מגיעים עוד אנשים שבאמת זקוקים לסיוע שלנו ועומדים בקריטריונים היינו מקיימים עוד חתונות. חשוב לציין שהקריטריונים שלנו לא מאוד נוקשים ולמרות זאת, כמות האנשים שמגיעים אלינו יחסית נמוכה ומה שמעיד על זה הוא שהשנה היו שני אירועים בדרום בזמן שיש שנים שבהם אנו מפיקים 4 או 5 חתונות".

"בנוסף לכל אלה, אני מאמינה גם שלפעמים אנשים לא מרגישים בנוח לבקש את התרומה הזאת. יש גם זוגות שלבקשתם אנו עושים את זה בסתר, כלומר החתונה היא בארגון שלנו אבל האורחים לא יודעים זאת, כי זה משהו שהזוג לא רוצה לפרסם ואנו מכבדים זאת".

מי הצוות שאחראי על ארגון החתונה?

"בכל צוות שישה תפקידים: ראש הצוות, אחראי זוגות שהוא בקשר ישיר עם הזוג והוא גם זה שמלווה אותם בכל התהליך, יש שניים שהם אחראים על הספקים של כל האירוע, יש את אחראי יח"צ ויש את אחראי המתנדבים שמגיע ביום החתונה להתנדב ולעזור לתפעל את האירוע".

מהי התחושה של זוגות שלקחו חלק במיזם?

"הזוגות מאוד מתרגשים מהיום הזה וחשוב להבין שאנו עושים בעבורם משהו גדול, שכן אנו עוזרים לזוג לעשות דבר שנחשב אמנם למאוד בסיסי, אך בעבור הזוגות היום הזה הוא מאוד מיוחד ובעל משמעות גדולה".

"מעבר לחתונה עצמה, יש כאן תחושת ערבות הדדית בלתי רגילה, שכן אנשים באים ועוזרים לזוג שלא הכירו כלל לפני לחגוג את היום החשוב בחייהם וזה באמת משהו מאוד מרגש". 

מעוניינים לקחת חלק במיזם? לפניכם כל הקישורים ליצירת קשר עם "מברוק"

צור קשר זוגות  

בואו להתנדב  

צרו קשר לשת"פ 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('25cf3f39-aff0-4e21-9d5d-8c332f758f2d','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה