הכי ישראלי!

$(function(){setImageBanner('ebcffa79-04a9-4d7d-b9e4-7873a1e69283','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל בצל הקורונה מחייב אותנו לשמור על כללים חדשים ולא לחגוג באירועי ענק כפי שאנו רגילים, אלא באופן יותר אישי ומשפחתי, ישראלי רק קצת אחרת. אז לכבוד יום הולדת 72 למדינה החלטנו לבדוק עם האנשים המשפיעים בדרום מה הכי ישראלי עבורם? וזה מה שהיה להם לומר >>>

חפצי זהר

ד"ר חפצי זוהר סגנית ומ"מ ראש העיר, מחזיקת תיק החינוך 

הכי ישראלי בשבילי, המעבר החד בין יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יום שהוא גם אישי וגם לאומי, יום של עצב וחיבור עמוק לנימי הרגש, יום של התייחדות והפנמה של ההקרבה העצומה למען הזכות הגדולה והחלום למדינה עצמאית וריבונית. במעבר חד אנו מציינים את יום העצמאות יום של שמחה והגשמה של החלום בן אלפי שנים, להגיע לארצנו האהובה לבנות ולהיבנות בה.

זו הישראליות בעיני, אותה יכולת מופלאה להיות עוף חול אופטימי, שמתרומם באופן נצחי מעל כל קושי ויודע לצמוח ממנו ולהצמיח את הסביבה. ודווקא בעת המורכבת הזו, בה העולם כולו מתמודד עם אחד האתגרים הגדולים, שידעה האנושות בשנים האחרונות מתגלה הישראליות במלוא הדרה.

אלפי מתנדבות ומתנדבים, מתגייסים, ערבים זה לזה ומוכנים לעשות הכל למען הזולת מתוך הבנה עמוקה של הקושי, אבל גם הבנה עמוקה לא פחות של המחויבות והזכות. הישראליות שממלאת אותי גאווה היא זו המחברת בין רופאים, לפקידים מקצועיים, לחברות הייטק ליחידות עילית טכנולוגיות בצבא העם והכל בעיצומו של משבר באפס זמן, אבל עם ברק בעיניים, נחישות, יצירתיות ומחויבות למדינה ולחברה ולהצלחתה מעל הכל - אמרנו עוף חול.

התקופה הקשה הבליטה גם את הצדדים היפים בבלורית הישראלית הגאה.
אז בהמראה הבאה, של עוף החול והיא בוא תבוא בטוחני, כולנו נמחא כפיים (הכי ישראלי שיש) עם הנחיתה על קרקע בטוחה, ונתפנה להמשך עשייה, בנייה והפיכתה של מדינתנו, למקום טוב יותר וראוי יותר, בעבור כולם. עם ישראל חי! 

טל אל-על

טל אל-על סגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק ההנדסה 

הכי ישראלי בעיני זו אותה טפיחה חברית - לבבית ובלתי פורמאלית על הכתף, ה"צ׳אפחה". סמל החברות, הערבות ההדדית בנינו ותחושת הקירבה כאילו כולנו משפחה אחת גדולה. המשהו הדביק הזה, שלעיתים מעיק, פחות מנומס ולפעמים קצת חצוף. אבל... כל כך ישראלי. דווקא בעידן ״הריחוק החברתי״, שיחות ״הזום״ המנוכר שנגיף הקורונה כופה עלינו, המחוות הפיזיות כמו ה"צ׳אפחה", לחיצת היד האיתנה והחיבוק כל כך חסרים לנו.

אני רוצה להאמין שאחרי שנגיף הקורונה ינגף מהעולם, וכשנוכל לשוב ולהיפגש, הקירבה הפיזית בנינו והצ׳אפחה הישראלית לא תיעלם מחיינו ועוד תחזור, או כפי שהיטיב לבטא אריק איינשטיין ז״ל באחד משיריו ״... עוד ניפגש ויהיה לנו טוב, זה יקרה בקרוב, קרוב״ חג עצמאות שמח ישראל!

שמעון בוקר. קרדיט - צילום פרטי

שמעון בוקר סגן ראש העיר ומחזיק תיק אחזקה 

נתינה מהלב במיוחד ביום סגריר! ערבות הדדית נתינה ללא מעצורים בכל מקום בעולם, מכל הלבבב! 

שלומי נומה. צילום: מישל אמזלג

מנכ"ל כיוונים שלומי נומה 

הכי ישראלי בעייני זו הערבות הדדית והביחד. בעיקר בימים אלו בהם אנו רואים את התמיכה ההתנדבות והסיוע של מאות מתנדבים שעוזרים ומסייעים במגוון המשימות. 

פיני בדש

ראש מועצת עומר פיני בדש 

אהבת הארץ, סנדלים, שירי ארץ ישראל , דוגרי, משפחתיות, עזרה הדדית, התנדבות, חשיבה מחוץ לקופסה, לשרת במילואים ונשים כמו מרים פרץ. חג שמח!  

יאיר נגיד

מנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה יאיר נגיד 

הכי ישראלי בעייני זה המושג "תעוזה". אני זוכר מהצבא את המשפט "המעז מנצח" סיירת מטכ"ל אמצו את המשפט הזה. אבל "המעז מנצח" נכון לכל התחומים בהם ישראל מנצחת, לא רק בצבא אלא גם במדע, בטכנולוגיה, בהייטק, בתרבות וממש בכל תחום בו ישראלים מעורבים ומגיעים לרמות הגבוהות ביותר, זה כמובן בגלל אותה מחשבה פורצת דרך ואותה תעוזה ללכת עם מה שאתה מאמין קדימה! "תעוזה" זה מה שבעייני הכי ישראלי. לחיי העם הזה וכמה טוב שהוא כזה! 

שמוליק יפרח. צילום: מעיין קאופמן

מנכ"ל תיאטרון באר שבע שמוליק יפרח 

הכי ישראלי זאת התעוזה החוצפה היצירתיות והסולידריות החברתית בעיתות משבר.  

אפרס זיו אספיס

מנכ"לית תיאטרון הפרינג' אפרת זיו אספיס 

הדבר הכי ישראלי - שמחבר ומאפיין אותנו: ערבות הדדית. אני מאמינה שרשת הבטחון שלנו כאנשים, כאזרחים, כעם היא הסולידריות. עוצמתה של ישראל היא היכולת שלנו לגשר על הפערים הכלכלים, התרבותיים, העדתיים, הדתיים והמגדריים ולפעול ביחד, למרות השוני, האחת למען השני. לחיי העם הזה וכמה טוב שהוא כזה! 

ד"ר אתי לוצאטו

ד"ר אתי לוצאטו 

על פני 72 שנות קיום ועצמאות של מדינת ישראל להיות ישראלי בעיני זה משתנה בהתאם לתקופות השונות ממלחמת קוממיות וקיום ועד לאחר מלחמת יום כיפור, להיות ישראלי זה היה מוכנות להקרבה אישית כולל את החיים למען המדינה, לאחר תקופה זו זה היה לתרום ולקחת חלק בעיצוב פני המדינה והחברה הישראלית ביצירת פסיפס ישראלי מתוך הטרוגניות ושונות בתוך החברה הישראלית כדי לעבור תהליך היתוך וזה דורש ויתורים ותהליכי החלה של השונה ממך, דתיים חילוניים, אשכנזים מיזרחיים, ערבים יהודים ועוד.

וכיום זה להיות הכל יחד כאשר המטרה והמשימה הגדולה עוד לפנינו. להיות ישראלי ראשית להיות אותנטי למקורות שלך, ובשבילי להיות ישראלית, תושבת פריפריה שרואה לנגד עינה צמצום פערים חברתיים וכלכליים לטובת הפריפריה שמהווה למעלה מ70% משטחה של מדינת ישראל ואותה פריפריה שלוקחת על עצמה את האחריות להוביל את מדינת ישראל לעשורים הבאים בה טמון עתידה הכלכלי, החברתי והדמוגרפי של מדינת ישראל בעתיד. 

יותר מכל להיות ישראלי זה להיות גאה מדינה הנפלאה שלנו שתוך 72 שנה ישראל בין המדינות המובילות בטכנולוגיה, ברפואה, במדע ובעצם בכל תחום. ואולי הדבר הכי החשוב לראשונה מזה 2000 שנה בישראל זו המדינה שבה חיים הכי הרבה יהודים וזוהי הגשמת הציונות ואשרנו. 

עו"ד אלעד דנוך

יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין עו"ד אלעד דנוך 

החום האנושי, הערבות ההדדית, הים, מזג האוויר, התעוזה, ההומור, ההיסטוריה, העובדה שבמרחק נסיעה ברכב אתה יכול להגיע לעולמות שונים - לחזור אחורה בזמן בביקור בסמטאות העיר העתיקה בבאר שבע, ליהנות מהפסטורליות ה"טוסקנית" של הצפון, לחוש את הוייבים והאנרגטיות של תל-אביב, וכמובן ליהנות מהחופים הקסומים של ערי החוף. 

ראש מועצת להבים יוסי ניסן. קרדיט - צילום פרטי

ראש מועצת להבים יוסי ניסן 

הכי ישראלי בעיני היא יחסי השכנות הערבות ההדדית יחסי הקרבה והאהבה בין האנשים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. חג שמח לכל בית ישראל! 

פרופ' אייל שיינר

מנהל מחלקת נשים ב' ויולדות ב' פרופ' אייל שיינר 

הכי ישראלי זה ללכת לחברים ככה, בלי לתאם ובלי לתכנן. וכמובן גם המעבר הכאוב והלא יאמן בין יום הזיכרון ליום העצמאות. 

ליזה ניקולאיצ'וק

מנכ"לית מסל"ן ליזה ניקולאיצ'וק 

ישראלי עבורי עבורי זה אכפתיות קולקטיבית, זה תחושה משפחתית שכל חייל הוא ילד של כולם. ישראלי עבורי זה להתמכר לחדשות כי כל הודעה אישית, זה לחכות בהתרגשות לעלייה של כל סנטימטר בכנרת. ישראלי בשבילי זה לשמוע עברית בחול ולהרגיש שפגשת קרוב משפחה. זה משפט של נכדתי בטיול לורשה: "בקיבוץ שלנו גם מזג אוויר יותר טוב". ישראלי עבורי זה לקטר על ממשלה, רווחה, משטרה, משפחה, שכנים, אבל להתעצבן ולכעוס כשמישהו לא ישראלי מרשה לעצמו להגיד אותו הדבר.
ישראלי בשבילי זה מעבר חד בין בכי לצחוק, אבל לשמחה. ישראלי בשבילי זה לחשוב בעברית, לחלום בעברית ולהאמין מכל הלב שאין לי ארץ אחרת!

אליניב ברדה

אליניב ברדה 

הכי ישראלי בעיני זו הערבות ההדדית. לראות אנשים שמחלקים אוכל לקשישים, מתנדבים שעוזרים בבתי החולים, ישראלים שפשוט אוהבים אחד את השני ונותנים מהלב מתוך רצון של לעשות טוב. 

ציפורה חלפון

יו"ר האגודה למען החיל בבאר שבע ציפורה חלפון

להיות ישראלי זה לדאוג 24/7 לחיילים שלנו, להיות ישראלי זה לדעת לצחוק ולהנות תמיד, אבל גם לבכות לפעמים מהמצב הביטחוני בארץ, להיות ישראלי זה קודם כל להתנדב, לעזור למי שאתה יכול, לעזור לא בשביל לקבל אלא בשביל לתת. להיות ישראלי זה לאהוב את הדגל, לשיר את ההמנון ולהתגאות במדינת ישראל המדינה שבה אנחנו יכולים להרגיש בטוחים!

יאיר שושן

יו"ר ארגון 'נאיר' יאיר שושן 

להיות ישראלי זה לדעת לעשות את המעבר החד הזה בין 24 שעות של עצב עמוק וסיפורי גבורה, לבין 24 שעות של חגיגות יום הולדת למדינה. להיות ישראלי זה לעזור, בכל יום בכל שעה, לעזור לכל מי שרק מבקש. לקבל שיחת טלפון או הודעה בשעת לילה מאוחרת ולא לחשוב פעמים, לקום לאתר אנשים שאחד קונה מזון השני מביא כלים וכולם יחד בנתינה ענקית עוזרים מכל הלב בלי לבקש דבר בתמורה. נתינה בלב שלם מבלי לרצות לקבל חזרה! עצמאות שמח! 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f0866106-f752-41fe-ba02-58ee512e03bc','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה