הכירו את החברה הדימונאית שמנסה להפוך את כדור הארץ לירוק יותר



פריצת הדרך הטכנולוגית של חברת המחזור מדימונה שחוסכת לתעשייה הישראלית מיליוני שקלים בשנה ומפחיתה את זיהום האוויר

נתי פז. קרדיט - צילום פרטי

טכנולוגיה חדשה שפותחה במהלך השנים האחרונות בחברת גרין סטרים גלובל מדימונה מאפשרת לטהר פסולת כימית ביעילות של יותר מ-80% ולהשיבה למפעלים כחומר גלם. כך למשל, החברה פיתחה את היכולת לטהר פסולת כימית מייצור צ'פים בעולם האלקטרוניקה ולהחזיר חלק מהחומרים ברמת טיהור של יותר מ-99%. הפיתוחים החדשים כבר מסייעים לתעשייה הישראלית לחסוך מיליונים בשנה.

החברה הקימה בדימונה בשנת 2017 מפעל למיחזור, השבה, ייצור ואחסון פסולת כימית, מהמתקדמים בישראל, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. באמצעות הטכנולוגיות החדשות והמפעל המתקדם, מצליחה גרין סטרים גלובל להשיב לתעשייה חומרי גלם לשימוש חוזר מהפסולת שמייצרת התעשייה הישראלית בדרך ירוקה ותוך יעילות כלכלית. הטיפול וההשבה של הפסולת הכימית מונעים את השמדתה  והטמנתה הכרוכות בזיהום אוויר וקרקע.

כך זה עובד: בשלב הראשון, גרין סטרים גלובל מפנה מהמפעלים פסולת כימית במחיר נמוך משמעותית ממחירי פינוי פסולת המיועדת להשמדה. בשלב הבא, הפסולת הכימית מהתעשיות הרבות בישראל מגיעה למפעל כאשר היא מעורבת, מלוכלכת ואף ריחנית למדי. באמצעות הפיתוחים החדשניים במפעל, הפסולת הופכת לחומרים מופרדים שקופים ונטולי ריח, באחוזי טיהור שנעים בין 80% ל-99%. החומרים המטוהרים חוזרים לתעשייה לשימוש חוזר וכך מהווה גרין סטרים גלובל את החולייה המשלימה את הכלכלה המעגלית בתעשייה הישראלית.

מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים מסייע לחברת גרין סטרים גלובל בקידום האג׳נדה הירוקה ופיתוח טכנולוגיות המיחזור וההשבה. המרחב עושה זאת דרך סיוע לחברה ביצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה עם חברות אחרות בתעשייה הדרומית בפט והישראלית בכלל. שיתופי פעולה אלו הנרקמים בשלל פורומים שמפעיל המרחב, מזניקים את התעשייה המקומית קדימה.

בגרין סטרים גלובל שמים דגש לא רק על השבת הפסולת למוצר חדש, אלא גם על איכות המוצר הממוחזר. מחלקת הפיתוח של המפעל פועלת בעולמות הכימיה, הטכנולוגיה והמיכון, כל זאת על מנת ליצור את המוצר הטהור ביותר. בנוסף לכך, המעבדה האנליטית במפעל גרין סטרים יודעת לבדוק את החומרים הכימיים המתקבלים ברמות דיוק מקסימליות, כאשר כל חומר ומוצר שמגיע ויוצא מהמפעל עובר בדיקת איכות אנליטית על ידי המעבדה.

החברה פועלת בשיטת One-Stop-Shop המאפשרת ללקוחותיה פתרון נוח ומותאם אישית על מנת להבטיח שהחומרים המסוכנים יטופלו באופן מיטבי. כמו כן, המערך הלוגיסטי המקיף של גרין סטרים גלובל מאפשר ללקוחותיה לקבל שירות מסביב לשעון בפתרון לפסולת התעשייתית הכימית. באמצעות הידע המקצועי, הציוד המתקדם והצוות המנוסה שמגיע מאזור הדרום, מעניקה החברה ללקוחותיה שקט ובטחון בטיפול בחומרים מסוכנים.

מאז שהוקמה החברה בדימונה, הפכה גרין סטרים גלובל לשחקנית מפתח במגרש המיחזור וההשבה. כיום גרין סטרים גלובל היא חברת שירותי מיחזור, השבה, ייצור ושיווק הממסים מהגדולים בישראל, שנמצאת בבעלות "סנו" וקרן פימי. החברה מעמידה פתרונות מתקדמים בפינוי וטיפול פסולת כימית מסוכנת לתעשיות מרכזיות, שנוכחות ביתר שאת בדרום, כמו תעשיית: הפארמה, האגרו (חקלאות), האלקטרוניקה, הצבע וחומרי הניקוי.

נתי פז, מנכ"ל גרין סטרים גלובל, מסר: ״ערכי האקולוגיה ושמירת הסביבה זורמים בעורקי החברה ומטרתנו להעלות מודעות ולייצר פתרונות בתחום מיחזור הפסולת הכימית. בזכות הטכנולוגיות המתקדמות בגרין סטרים, אנו זוכים לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית, לדאוג לכדור הארץ מבחינה אקולוגית ולחסוך למשק הישראלי מיליונים רבים, באמצעות השבת חומרים טהורים לתעשייה. אנו צופים שנוכל לשכלל את הטכנולוגיה בעתיד ולצמצם עוד את זיהום האוויר והקרקע בישראל בכלל ובדרום בפרט״. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה