הידעתם? היום הוא יום השמאליים

$(function(){setImageBanner('ca693954-be81-4828-97b4-d1a206758fd0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היום מציינים ברחבי העולם את יום השמאליים הבינלאומי, מכירים מישהו שמאלי? בואו לגלות כמה שונה נראה היומיום שלו. אתם עצמכם כותבים ביד שמאל? ודאי תזדהו עם המכשולים המוצגים

היום מציינים ברחבי העולם את יום השמאליים הבינלאומי, מה זה אומר? הינה לפניכם כמה בעיות יומיומיות איתן נאלצים להתמודד אנשים שמאליים.

"כיסא סטודנט": מי מאיתנו השמאליים שעבר בבית הספר, מכללה או אוניברסיטה לא התפלל לפני כל שיעור שבכיתה יהיו שולחנות רגילים ולא כיסאות סטודנט. למה אתם שואלים? פשוט, כי כסאות הסטודנטים בנויים כך שקרש העץ הנשלף מצד הכיסא לרוב מותקן בצד הימני של הכיסא, מה שמותיר את מי שכותב ביד שמאל ללא משטח עבודה. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

פותחן: לפתוח קופסת שימורים נשמע כמו פעולה פשוטה? תחשבו שוב, לאנשים שמאליים אין את היכולת להשתמש בפותחן רגיל, שכן להב הפותחן כמו גם ידית האחיזה בנויים כך שרק אדם ימני יכול להשתמש בהם עם כיוון השעון.

מספריים: כן כן אתם קוראים טוב, שמאליים לא יכולים להשתמש בכל סוגי המספריים הקיימים, פשוט כי במרבית המספריים הבליטות וידיות האחיזה מותאמות ליד ימין. 

עכבר מחשב: שימוש כמעט יומיומי עבור רובנו ובכל זאת, כדי שאדם שמאלי יוכל להשתמש בעכבר הוא יידרש למקשים הפוכים ובמקרים מסוימים אף לעכבר מיוחד מאחר ולעיתים צדו הימני של העכבר קמור וצידו השמאלי קעור, או במילים אחרות רוב עכברי המחשב פשוט מיוצרים במיוחד עבור היד הימנית.  חברים ימניים: אם אתם שמאליים אתם בטח מכירים את נושא הישיבה ליד חבר שכותב ביד ימין ולא מפסיק להתנגש במרפק שלכם.

שלט פלייסטיישן: בפעם הבאה שאתם משחקים מול חבר ימני הרי לכם תרוץ טוב להפסד, מאחר וכל מקשי השליטה במשחק נמצאים בצד ימין כך שמי שידו החזקה היא ימין ישלוט טוב יותר במשחק. 

סרגל/מטר: מי שמייצר את הסרגל והמטר הוא ללא ספק אדם ימני, כי עבור אדם שמאלי שמודד משהו בסרגל כל המספרים פשוט הפוכים.

כששמאלי פותח מטר רוב הסיכויים שכל המספרים יהיו הפוכים צילום: נועה גבאי

כוס מקושטת: שמאליים תוותרו, אם תאחזו בכוס המקושטת תבינו שאין לכם שום אפשרות לשתות, אלא אם תאחזו בכוס עצמה ולא בידית ואז תסתכנו בכוויה.

גיטרה: רוצים ללמוד גיטרה? תאלצו להסיר את כלל המיתרים ולהפוך את הסדר שלהם או פשוט לרכוש גיטרה לשמאליים שלרוב תעלה מעט יותר מגיטרה לימניים וכמובן למצוא מורה שיוכל ללמד אתכם לנגן הפוך ממרבית אוכלוסיית העולם. 

נהיגה: אם אתם רגע לפני התחלת הניסיון להוציא רישיון נהיגה ואתם שמאליים תחשבו הייטב אם אתם רוצים ללמוד על ידני או אוטומט, כי מי שתכנן את הרכב הידני ככל הנראה היה אדם ימני, שכן ידית ההילוכים נמצאת בצד הימני של הנהג. אבל אם בכל זאת החלטתם ללכת על האתגר וללמוד על ידני דעו לכם שבמדינות שונות בעולם כמו: הודו, אנגליה או אפילו קפריסין הנהיגה תהיה לכם קלה שכן תא הנהג נמצא בצד הימני מה שגורם לידית ההילוכים להיות משמאלכם. 

כתיבה במחברת / דף: כל שמאלי יודע שלשיעור בו נדרשים לכתוב במחברת צריך לא רק מחברת ועיפרון או עט, אלא גם מגבון כי כל הדיו ימרח על אצבעותיו כשיחל למלא את השורות. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

אז למרות כל המכשולים עמם נאלצים להתמודד אנשים שמאליים, שימו לב לעניין מעודד, רבים מהאמנים הגדולים, הספורטאים המוצלחים והפיזיקאים המחוננים שמאליים, הינה לפניכם רשימה קצרה: מיכלאנג'לו, לאונרדו דה וינצ'י, אלברט איינשטיין, ברק אובאמה, ביל קלינטון, אופרה ווינפרי, קורט קוביין, ג'וליה רוברטס, מרילין מונרו, לואיס קרול ועוד רבים טובים ושמאליים.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6e12bbe3-6010-4e82-80e2-cebd50eaaa03','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה