הטרנד החדש שמשגע את באר שבע: כך תהפכו את הבית שלכם לג'ונגל אורבני

$(function(){setImageBanner('1950a148-4d6a-48fb-b400-544382d7a9a4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יותר ויותר תושבי באר שבע החלו בשנה האחרונה לעצב את בתיהם, בעזרת צמחים ועציצים ממינים שונים שהופכים כל מרפסת וסלון לג'ונגל אורבני. אז איך זה קורה והאם זה גם מתאים לעצלנים שבינינו?

קרדיט - shutterstock

באר שבע ידועה במזג האוויר המדברי שלה, במחסור בנוף ירוק ובאופן כללי במשך שנים נחשבה בירת הנגב כיעד לא כל כך מושך עבור חובבי הצמחייה הירוקה. אז זהו, שלא עוד - בשנה האחרונה החל להתפתח בעיר טרנד חדש שהופך כל בית ומרפסת ל-"ג'ונגל אורבני".

מאחר ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו בית קרקע עם גינה, שכן בבאר שבע יש לא מעט תושבים שמתגוררים בבניינים - החלו בעלי דירות רבים לעצב את מקום מגוריהם בדרך מרעננת במיוחד. מדובר בהליך דקורטיבי לחלוטין שמכניס לא מעט צבע אל תוך כותלי הבית ובכך למעשה מקבלות דירות רבות צורה שונה לגמרי, זאת אודות לשימוש מושכל בצמחים ועציצים מסוגים שונים.

רז ישעיהו מבאר שבע, עוסקת בטיפול וטיפוח צמחי בית וגינה ובעיצוב חללים סביב צמחים. בעזרת העסק שלה - "סינתזה", מגיעה ישעיהו למשפחות בכל רחבי הארץ ומעצבת עבורם את המרחב האישי לפי הצרכים המדויקים שלהם. פגשנו אותה בשביל שתסביר לנו בהרחבה על הטרנד שכבש את תושבי באר שבע.

למה יותר ויותר אנשים התחילו עם הטרנד של ''מרפסות אורבניות''?

''מאז ומתמיד הרגיש לי שלאנשים פה חסר ירוק בעיניים. אני חושבת שזה התגבר בתקופת הקורונה שנסגרנו בבתים ולא היה אופציה לצאת לטבע, אז אנשים פשוט החליטו להכניס אותו הביתה ולמרפסת. ככה גם היה המון זמן פנוי לטפל ולטפח תחביבים ישנים שנזנחו בין העבודה לגידול הילדים והוצאת הכלב לטיול. כי בינינו - לטפח גינה/מרפסת/מדף עציצים אמנם מצריך המון זמן פנוי אבל גם נותן המון נחת.

מה זה מצריך ממי שמתחזק גינה? מהן העלויות פחות או יותר

''העלויות משתנות מאוד, הכל תלוי בחלום ובהשראה שאתה מקבל. גינות יכולות להתחיל מסכום של 100 ש''ח בלבד ואפילו להסתיים ב-10,000 ש"ח. עצים בוגרים למשל עולים יותר משתילים, אז השאלה היא אם יש לך את הזמן והסבלנות לצפות בצמיחה שלהם.  בגלל זה בדיוק, תמיד לפני תחילת כל פרויקט שאני עושה, קודם כל אני יושבת עם בעלי הבית ואנחנו עושים תיאום ציפיות''.

עוד מוסיפה רז, כי  ''חשוב מאוד לדעת - העלויות והעבודה לא מסתיימת ברגע שאני בתור המעצבת יוצאת מפתח הדלת. צמחים זה דבר חי ונושם - הם צריכים טיפול ודאגה תמידית, בין אם זה אומר בדיקת מזיקים, השקיה, דישון, החלפת כלים, גיזום ועוד. אבל בסוף הכל שווה את זה שאת יוצאת לשתות קפה במרפסת, מוקפת צמחים''.

הביקוש בבאר שבע לטרנד גדול יחסית? ואם כן כמה מוכנים לשלם פה התושבים?

''הביקוש בבאר שבע החל להתחזק מאד בשנה האחרונה, כי אני חושבת שאנשים רוצים להוסיף צבע למדבר החום שלנו. במרכז יש יותר מודעות וגם תנאים יותר נוחים, אבל פה בבאר שבע מאוד חם ויבש וקשה יותר לתחזק צמחים, אבל זה לגמרי אפשרי! אני רואה התפתחות מאוד חזקה של הנושא בתוך דירות וגינות פה בעיר, שמחליטים לשתול סוגי צמחים מיוחדים ולהכניס המון ''צבע ירוק'' אל תוך הבית. במקביל לכך, יש גם המון משתלות שהולכות וגדלות בגלל הביקוש והידע שהתחיל להצטבר אצל אנשים בנושא''.

''בנוגע לתשלום - אני מגיעה לבית/גינה ויודעת להתאים לבעלי הבית את הצמחים שהם יכולים ומסוגלים לגדל אצלם בהתאם לתנאים הקיימים, וככה גם אפשר לחסוך אכזבות וכישלונות. אז למען האמת התשלום הוא לא משהו קבוע - הוא נע בין סוג העבודה, השעות הנדרשות והליווי הצמוד שהם מקבלים''.

מהם התנאים האופטימליים לגידול צמחים בבית?

''בפועל, התנאים משתנים מצמח לצמח ובמינון שלו. אבל עם זאת, אכן יש מחנה משותף לכולם והוא - אור. כל צמח חייב הרי אור בשביל פוטוסינתזה, יש צמחים שצריכים יותר ויש כאלה שיסתפקו במעט. כמובן שבהתאם לתנאים גם נוסיף השקיה של הצמחים, שגם היא תלויה בכמות האור שהצמח מקבל, סוג הצמח, סוג הכלי שהוא נמצא בו והמיקום שלו בבית. חשוב לציין את עניין הלחות - היום ישנם המון צמחים שרגילים למזג אוויר טרופי, אבל שהצליחו להתאים עצמם לתנאים בארץ. אז הלחות היא קריטית בשבילם והם צריכים אותה בשביל לשרוד עם היובש הישראלי. בנוסף לכל זה, יש תנאי שלצערי פחות מוכר, והוא חשיבות הדישון עבר צמח. דישון לצמח זה כמו מזון עבורנו. הדישון מזין את הצמח והשורשים ועוזר לו לגדול ולהתקיים''.

עוד מוסיפה רז לסיום – ''עוד דבר חשוב שהרבה אנשים חוששים ממנו – אם אתם רוצים לעצב את הבית שלכם, אבל אתם חוששים שהצמחים ימותו או שאתם סתם ''עצלנים'' וחושבים שלא תשקו את הצמח, אני באמת ממליצה לפנות לאיש מקצוע שמבין ויודע, כי מניסיון אישי – יש לא מעט לקוחות שהגעתי אליהם, שגילו כי השד לא כזה נורא ולא צריך הרבה בשביל להפוך את הבית לגינה קטנה ויפה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('96f0930f-76ab-4cf7-ae6a-b23dc3d4bec9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה