הזדמנות לצאת, להיפגש ולהכיר אימהות נוספות - על מפגשים קהילתיים יוצאי דופן

$(function(){setImageBanner('98b33cf0-9447-4024-9474-19028f541f88','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מור איזמילובסקי סדן לא הייתה מוכנה לתת לקורונה להכתיב איך תראה חופשת הלידה השנייה שלה. מור הגישה הצעה לתכנית "חושבים עושים" של חברת icl ו"כיוונים החברה לתרבות הפנאי" ועיריית באר שבע ויזמה מפגשים קהילתיים לאימהות במהלך 3 חודשים של חופשת לידה.

מפגש זמן אמא. קרדיט - צילום פרטי

"במהלך ההיריון, עוד בזמן הגבלות הקורונה, ידעתי שאין מצב שאני מעבירה את חופשת הלידה שלי סגורה בבית." מתחילה את השיחה מור איזמילובסקי סדן יוזמת מפגשי "זמן אמא" שנערכו בשלושת החודשים האחרונים ברמות ספורטיב. מור מספרת כי לפני הקורונה, בחופשת לידה הראשונה שלה השתתפה בפעילויות רבות המיועדות לאמהות טריות, "בין הפעילויות שהשתתפתי בהן היה גם מיזם בשם 'טיפת קפה'. הייתי מגיעה יחד עם אמהות נוספות להרצאות משתנות שקשורות להורות ונשיות. אבל, למעשה יותר מאשר הרצון ללמוד בסדנא כל מפגש כזה היה הזדמנות לצאת מהבית." מור שהבינה מגבלות הקורונה עצרו את מגוון הפעילויות שהיתה רגילה להן ואינן צפויות להתחדש במהלך חופשת הלידה השניה שלה בחרה לקחת את האחריות לידיה.

מור פנתה במסגרת קול קורא של תכנית "חושבים עושים" המשותפת לחברת ICL, חברת כיוונים החברה לתרבות הפנאי ועיריית באר שבע. בזכות התכנית קיבלה מור תקציב להפעלת המיזם. "גייסתי חברות שיעזרו לי בארגון המפגשים הראשונים ולאט לאט עוד ועוד אמהות הגיעו למפגשים." מספרת מור. "היום לכל מפגש מגיעות בין 10-15 אמהות, חלקן קבוצת גרעין, חלקן נשים משכונת רמות אבל לא רק. המפגשים פתוחים לכל אחת שרוצה להגיע ולהשתתף לא משנה אם את מגיעה באופן קבוע או מאיפה את. מגיעות אלינו אמהות גם מקצוות העיר."

"מבחינתי החשיבות של המפגשים עם האמהות הנוספות זה קודם כל היציאה מהבית. העובדה שיש לך סיבה, אפשרות נוספת לצאת לפעילות עם הילד היא העיקר." משתפת שירה ברודר שהשתתפה בשני מפגשים. "זה מונע ממני להשאר סגורה בבית דבר שלדעתי מזיק לכל אמא צעירה. בכלל במהלך השנתיים האחרונות הקורונה יצרה מצב שרבים ולא רק אמהות טריות חוו את הקושי הזה שבו הם סגורים בבית, למדנו כמה חשוב שיש לנו הזדמנויות לצאת, להפגש להכיר אמהות נוספות ולהנות בחוץ." מור מסכימה עם דבריה של שירה ומספרת כי לתחושתה אמהות לילדים ראשונים זקוקות לסיבה לצאת מהבית לעומת אמהות לילד שני שיוצאות מעצם העובדה שצריכות לטפל בילדים הגדולים יותר.

בימים אלו מסתיימת סדרת הפגישות שתוכננה במקור, וגם מור מסיימת את חופשת הלידה שלה. "למרות שרצף המפגשים שתכננו הסתיים, אני כבר יודעת שיש כוונה להמשיך ולקיים מפגשים נוספים לטובת אמהות נוספות ואפילו לפנות לקבלת תקציב נוסף בקול קורא הבא של חושבים עושים ואני חושבת שזה מהמם." אומרת מור.

ארז קמה, מנהל קשרי קהילהICL : "מיזם 'זמן אימא' מקיים את ערכי הקהילתיות של תכנית 'חושבים עושים'. בזכות המיזם קבוצה שלא בהכרח היתה נפגשת בשגרת יומה, מצאה את הדרך להקים קבוצה קהילתית חזקה ויחד גם לתת ערך מוסף לשכונה ולעיר. אנחנו גאים בזכות לעודד יזמים קהילתיים להגיש פרויקטים שישפרו את חיי הקהילה בערי הנגב ובכלל.

רוית כהן מנהלת מרחב קהילתי צפון העיר אגף פנאי וקהילה בחברת כיוונים: "שמחנו להיות שותפים במיזם 'זמן אמא'. כמנהלת המרחב אני מאוד נרגשת לפגוש בכל פעם אמהות צעירות שצמאות למפגש חברתי ולתוכן מעשיר. המפגשים מתקיימים במשחקיה החדשה שנפתחה במרחב הקהילתי שלנו, בסביבה נעימה, מכילה ומחבקת הן לאמא והן לתינוק. אין לי ספק, כי הקשרים הנרקמים תודות למיזם יולידו קהילת אמהות פעילה, יוזמת ומעורה בשכונה. זאת גם הזדמנות להודות לחברת ICL על שהניעו את המיזם ואנו גאים להמשיך את המיזם גם ביום שאחרי."

פרויקט "חושבים עושים" שיזמה חברת ICL בנגב מציע ליזמים חברתיים ליווי צמוד של החברה והרשות המקומית לקיום פרויקטים למען הקהילה. המטרה של חושבים עושים היא לפתח מיזמים חדשניים ברמה הרעיונית והביצועית אשר יקדמו תשתיות לעשייה ארוכת טווח, מיזמים אשר מחזקים את הזהות המקומית, מחברים מעגלים רחבים בתוך הקהילות ומשפרים את איכות החיים של תושבי הנגב. הפרויקטים מקבלים ליווי מקצועי,  ותמיכה של ICL משלב הרעיון ולמשך היישום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d38acfd2-68db-4f98-9b05-1bedd21c1bf5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה