"הוא היה אור בכל סיטואציה בחיים": לזכרו של סמ"ר אלמוג לוי ז"ל

$(function(){setImageBanner('1281293c-cb44-4220-91fa-827b442c16cb','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נביא לכם את סיפורם של האחים מבאר שבע, סמ"ר אלמוג לוי ז"ל שנספה בטרם עת ואחיו טוראי א' שהמשיך את דרכו והתנדב לשרת בחיל המודיעין, ביחידה בה שירת אחיו אלמוג: "אני ממשיך את הדרך שלו ומנציח את זכרו"

היום אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, ומביאים לכם את סיפורם של שני אחים מבאר שבע, סמ"ר אלמוג לוי ז"ל שנפל בשנת 2018 בעת מילוי תפקידו לאחר מאבק במחלת הסרטן, ואחיו טוראי א' שהתנדב להתגייס לחיל המודיעין וללכת בדרכו של אחיו שנפטר.

סמ"ר אלמוג לוי ז"ל. קרדיט דובר צה"ל

"אלמוג היה מצחיק, לא משנה אם הייתה סיטואציה עצובה או שמחה, הוא תמיד דאג להצחיק אותך עוד יותר, הוא היה אור בכל סיטואציה בחיים", סיפר ל'באר שבע נט' טוראי א', אחיו של אלמוג, "הוא היה חכם, פגשתי הרבה אנשים והוא אחד החכמים שפגשתי בכל החיים שלי. אלמוג היה בן אדם טוב, תמיד היה עוזר, גם אם היינו רבים הוא ישר בא לעזרה. תמיד היינו קרובים, הוא תמיד שם את המשפחה והחברים במקום הראשון".

סמ״ר אלמוג לוי נולד בעיר באר שבע ב-08.08.1996, בן בכור לחיה ושלמה ואח לשניים. "זיכרונות הילדות שלי ממנו הם בדברים הקטנים, אני זוכר שהיינו רבים אבל אז הייתי בא ישר לבקש ממנו עזרה והוא היה קם בעצבים אבל עוזר לי", נזכר א', "אהבנו לשחק משחקי מחשב יחד, הוא היה בא איתי לקולנוע לראות סרטים של גיבורי על... כשהייתי כבר בגיל ההתבגרות הוא היה בצבא, התחלנו לעשות יותר דברים יחד כמו ללכת למופעי סטנדאפ, יצאנו למסעדות ולאותם מקומות... יכולתי לדבר ולהיפתח איתו וזה היה הדדי, היינו כבר ממש חברים".

מה אתה זוכר מאלמוג כחייל, הסתכלת עליו כמודל לחיקוי בתור נער?

"כן, תמיד רציתי להגיע לאן שהוא הגיע בצבא, להגיע לחיל שלו במודיעין. היום שהגעתי לשם אני ממשיך את הדרך שלו ומנציח אותו. תמיד הסתכלתי והערצתי את איך שהוא עשה את זה, הייתה לו נחישות לשרת בצבא ולהגיע לחיל. זה הדהים אותי, לי לא תמיד הייתה את הנחישות הזו, זה התפתח אצלי יותר מאוחר. אצלו זה תמיד היה משהו שהערצתי בו".

 קרדיט דובר צה"ל

אלמוג התגייס לצה״ל בשנת 2015 ושירת ביחידה 8200 בחיל המודיעין. במהלך שירותו היה אהוב על ידי חבריו ומפקדים ואף יצר קשר טוב עם אחד מהם. אלמוג היה חייל מצטיין, עד מהרה הפך לאחד ממוקדי הידע ביחידה, תוך שהוא עוזר, חונך ומשקיע מזמנו וממרצו על מנת לעזור ולשפר את הסובבים אותו. לאורך הזמן התבלט אלמוג גם במישור החברתי, וחוש ההומור המפותח שלו תרם רבות לאווירה הצוותית. אלמוג ידע לשלב את הציניות והצחוק גם ברגעים מורכבים יותר. האינטליגנציה הרגשית שבה ניחן והיחס האישי שהקפיד לתת לכל אחד מחבריו הציב את אלמוג כעמוד תווך חברתי וכחבר אמת, שלא מעט חיילים ומפקדים שמחו לשיחות עמו, לחברותו ולעצותיו.

בחודש מרץ 2018 התגלתה אצל אלמוג מחלת הסרטן, ומצבו הדרדר משמעותית. חבריו ובני משפחתו שאבו כוח והתחזקו בזכות האופטימיות, הנחישות וההומור שהפיץ סביבו. גם בשעות הקשות הקפיד אלמוג לשדר רוח איתנה, עוצמה ואמונה כי הכל יסתדר לטובה. ביום שבת י"ד באלול תשע"ח (25.8.2018), בבית החולים סורוקה בבאר שבע, נפטר אלמוג ממחלת הסרטן כאשר משפחתו הגרעינית והמורחבת עומדת לצדו. הוא היה בן 22 בנופלו והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. על מצבתו כתבו אוהביו: "אלמוגי שלנו, אתה תמיד איתנו!".

איך עברה עליכם המשפחה התקופה בה הוא התמודד עם המחלה?

"זו הייתה תקופה קצרה יחסית, זה היה שמונה חודשים בסך הכל. זו הייתה תקופה קשה, אתה רואה את אח שלך במצבים שאתה לא רגיל לראות. וגם לא תמיד אתה רואה אותו, לפעמים הוא לא רצה שנראה אותו ככה. אלמוג רצה שנזכור אותו יותר חזק, כמו שהוא היה ולא מה שהוא נהפך להיות אחרי שהוא חלה. זו הייתה תקופה קשה, לא פשוטה גם לי, גם להורים ולאחי הקטן. אנחנו עדיין מתמודדים עם זה והוא עדיין חסר, הוא תמיד יהיה חסר. זה לא פשוט ואף פעם לא עובר אבל דברים כמו להגיע לאותו מקום בשירות הצבאי, אני מרגיש שאני מנציח אותו בצורה הזו. אני עושה דברים כדי להנציח אותו, הוא עדיין ותמיד יהיה חלק ממני".

 סמ"ר אלמוג לוי ז"ל. קרדיט דובר צה"ל

כעבור שנתיים התנדב אחיו של אלמוג, טוראי א׳, לשירות הצבאי והתגייס כאמור ליחידה 8200, אותה היחידה בה שירת אלמוג בחיל המודיעין. המפקד לשעבר של אחיו לקח אותו תחת חסותו ועזר לו להגיע לשירות משמעותי באגף. טוראי א' מוסיף: "בחרתי להתנדב ולהתגייס לצבא משתי סיבות, אחת היא בגלל שרציתי להמשיך את הדרך של אלמוג ולכן התעקשתי להגיע ליחידה. בנוסף התנדבתי כי אני מאמין שחשוב לשרת את המדינה והיה לי חשוב לעשות את זה".

ספר על הקשר שלך עם המפקד, שהיה גם מפקדו של אחיך, הוא עזר לך להתקדם ביחידה ולעשות שירות משמעותי?

"הוא היה המפקד של אלמוג אבל הם היו גם חברים, לא הכרתי אותו אבל אחרי שגם אני הצטרפתי ליחידה התחלתי לבקש ממנו עצות ועזרה בדרך הצבאית שלי. התחלנו לדבר בצורה פתוחה, אני רואה אותו כחבר שעוזר ודואג לי. אנחנו גם מדברים על אלמוג הרבה, תמיד כיף לשמוע עוד סיפורים מצחיקים עליו, תמיד כיף להיזכר ולשמוע על אח שלך. הוא שולח ולי ולאמא שלי סיפורים על אחי וזה כיף. הוא עזר לי להתקדם מבחינה מקצועית ביחידה ותמיד יכולתי לבקש ממנו עזרה".

אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום קשה גם עבורך ועבור משפחתך, מה היית רוצה להגיד לאלמוג ביום זה אם היית יכול?

"הייתי רוצה להגיד לו שהוא תמיד חסר ואני מתגעגע אליו. אני מקווה להמשיך לעשות דברים שמביאים לו גאווה. אני מקווה שאתה מסתכל מלמעלה ומרגיש גאה על המקום שהגעתי אליו ומה שהפכתי להיות, אני עושה הכל גם בשבילו והולך בדרכו".

טוראי א' בקיר זיכרון לאחיו. קרדיט דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e7ab039f-879e-490e-a074-e8af3d5f40ea','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה