הבאר שבעי הכי מושמע במדינה הכי חמה כרגע

$(function(){setImageBanner('cc882e00-0abd-4942-a515-104e207e497d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רגע לפני שהוא נוסע להופיע בכמה מהמועדונים הגדולים במזרח אירופה, מספר לנו תושב ב"ש, הדיג'יי ארתור פרומן על דרכו המוזיקלית, על סצנת המוזיקה האלקטרונית בזמן שגדל ואף על הפעם ההיא שהיה על הבמה לצד אחד המאנים הגדולים בתעשייה

תכירו את ארתור פרומן, תושב ב"ש ו-DJ ויוצר כבר הרבה שנים. פרומן, שמוכר בעיקר בסצנה הרוסית, מופיע במועדונים ברחבי הארץ ואף במשך השנים זכה להופיע גם בחו"ל. כעת, אנחנו נפגשים איתו רגע לפני שהוא יוצא לסיבוב הופעות באחת מהמדינות המדוברות כרגע בעולם - אוקראינה. שם הוא צפוי לנגן בכמה מהמועדונים הגדולים במדינה, איפה שכבר דרכו לפניו כמה מהגדולים ביותר, בהם - ארמין ואן ביורן. כמו כן, יזכה הדיג'יי לנגן בתחנת המוזיקה האלקטרונית הגדולה ביותר במדינה. וכן, הוא הישראלי הראשון שיעשה זאת.

פרומן נשוי לרין ואבא לרוברט. מעבר לעיסוק במוזיקה האלקטרונית, מנהלים ארתור ואשתו ביחד חברת דיגיטל קטנה ומטריפה - "אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו לצמוח וללמוד איך להיחשף בצורה נכונה ברשת". ארתור מבחינתו טוען, כי הוא מצליח לשלב בצורה טובה את שני העיסוקים ותמיד שואף לצמוח ולגדול למעלה.

מתי התחלת להתעניין במוזיקה?

"מגיל 5 הוריי שלחו אותי (כמו כל ילד יהודי טוב) ללמוד כינור. ולמרות שלבית הספר למוזיקה בעיר בה גדלתי - צ'ירנוביץ, קיבלו ילדים רק מגיל 6, בי הצליחו כבר בשנה שלפני כן לראות את הפוטנציאל. אבל האמת היא, שעוד מגיל מוקדם יותר תקליטים ומוזיקה כבשו אותי. אני חייב לומר שתמיד ידעתי לזהות כל שיר שהתנגן אם זה ברדיו, בטלויזיה או בפטיפון".

כשגדלת סצנת המוזיקה האלקטרונית הייתה מפותחת כאן בב"ש?

"חשוב לומר שמגיל תשע, אז עליתי לארץ ועד לפני חמש שנים גרתי במרכז. התחלתי לתקלט במועדונים גדולים בתל-אביב עוד לפני הצבא. במהלך השנים הסצנה הרוסית גדלה ומצאתי את עצמי מנגן בהפקות הכי גדולות שיש. הייתי רזידנט של האומן 17 כמה שנים טובות, ניגנתי לצד Markus Schulz, Dash Berlin, Nari & Milani, Pakito, INNA ואמנים גדולים מרוסיה ומהעולם. עם חלק מהם עשיתי שירים מקוריים ולחלק רמיקסים רשמיים. לב"ש לעומת זאת, הייתי מגיע מדי פעם למועדוני ה-Terminal ו"אבסנט" ותמיד נהנה כל פעם מחדש. אלה בהחלט היו "שנות הקסם". 

מתי הגיע המעבר לנגינה במועדונים ומול קהל?

''מאז שפעם ראשונה הייתי במועדון לילה וראיתי את ה-DJ, אמרתי לעצמי שאני רוצה לעשות את מה שהוא עושה. אחרי אותו לילה היה לי די ברור מה אני רוצה לעשות עם עצמי". 

ארתור פרומן. קרדיט - צילום פרטיאפשר להתפרנס מעבודה כדיג'יי יוצר כאן בב"ש?

''אני בטוח שנכון להיום כשהשוק פתוח והמחירים בהתאם - שורדים רק החזקים. במקרה שלי, הצלחתי להתפרנס 'רק מלהיות DJ' מניגון במועדונים ומידי פעם באירועים, בעצם עד תחילת שנות השלושים לחיי. אחר כך הבנתי שזה פשוט לא מספיק. נכון להיום אני גם דיי בטוח שרק מלהיות DJ אני לא יוכל לפרנס את עצמי ואת משפחתי. עם זאת, אני די שמח שהאהבה למחשבים הביאה אותי ללימודי קוד ובהמשך לעבודה בחברות דיגיטל ואף להקמת חברה משלי". 

מתי התחיל הקשר עם המועדונים באוקראינה?

''פה צריך לדייק. את מסע ההופעות הראשון לחו"ל עשיתי עוד בשנת 2006, יחד עם חברי כריס פקר (Chris Peker). מסע ההופעות היה בזמנו לגרמניה וכלל 5 מועדונים מובילים בכל רחבי המדינה. אחרי גרמניה הספקתי לנגן באיטליה, ספרד, סין, קפריסין, רוסיה, מולדובה, אוקראינה, גאורגיה ועוד ארצות שאני לא זוכר (צוחק). את ההופעה האחרונה באוקראינה עשיתי לפני נובי גוד 2022. הקשרים עם בעלי המועדונים השונים נוצרו במהלך השנים בעקבות המוזיקה שיצרתי וממשיך ליצור''. 

את מסע ההופעות הקרוב גלו, יעשה ארתור במסגרת שירו החדש - Nebo Zemlya (שמיים-אדמה) וניתן למצוא בכל הפלטפורמות הדיגיטליות - "השיר יצא בלייבל שלי 'La Reine Records'. לייבל שפתחתי על מנת לצמצם את התיווך בין הלייבלים בחו"ל, שלא ממש נתנו לי חשיפה או תמורה עבור המוזיקה שלי, לבין החנויות והפלטפורמות השונות הקיימות ברשת (Apple music, Spotify וכו'). בנוסף לכך, בלייבל שלי לאמנים אין אחוזים וכל מה שנכנס מהחנויות הוא שלהם''. 

מרגש לנגן במקומות שניגנו הגדולים ביותר?

''קודם כל, תמיד מרגש לעמוד ממש מאחורי ארמין ואן ביורן באילת או לעזור לפקיטו באצטדיון נוקיה. אלה בהחלט זכרונות שישארו איתי לעד. המקום הגדול ביותר שבו ניגנתי היה אמפיתיאטרון בגאורגיה על שפת הים באנקליה. הפעם אני נוסע לנגן במקומות השווים והנחשבים ביותר בקייב - Forsage ו-Slyhi. אני אהיה למעשה ה-Dj הישראלי הראשון שינגן גם שם וגם בתחנת הרדיו Kiss.FM, שזוהי תחנת הרדיו למוזיקה אלקטרונית - הכי גדולה באוקראינה. קצת כדי לסבר את האוזן, ב-Forsage לפני כמה שבועות בלבד, ניגן Plastic Funk והופיעה Minelli שאותה אתם מכירים עם השיר Rampampam. ברדיו Kiss.Fm מנגנים וניגנו כל המובילים ביותר, כולל Tiesto ו Armin. אז כן, ברור שכל בפעם מחדש אני מתרגש כמו ילד". 

לא מפחיד קצת לנסוע לשם, עכשיו עם המצב במדינה?

''כשגרתי במרכז ונסעתי להופיע בב"ש, באשקלון ובאשדוד היו גם טילים. אפילו היה מצב שלא היו שומעים את ה"צבע אדום" במועדון. שאלו אותי "למה אתה נוסע? הרי יש לך איפה לנגן גם במרכז". אותי זה אף פעם לא התריע. איפה שירצו אותי, תמיד אתן את הכבוד ואגיע''. 

אתה מקווה שזה ייתן לך בוסט לקריירה?

''בהחלט. דיג'יי אמיתי הוא קודם כל אמן. ובלי הופעות במקומות שונים (במיוחד כשמדובר על מוזיקה אלקטרונית) הווייב שלך, המיקסים שלך, מבנה הסט והאנרגיה שנוצרת לא יעשו את הקסם הזה ויחדרו ללב ולאוזניים של הקהל הפוטנציאלי שלך, אם אתה בעצמך לא תהיה מולם. שלא תבין אותי לא נכון, רשתות חברתיות ופלטפורמות מוזיקליות בשילוב עם רדיו וכל מדיה אפשרית, בהחלט יעשו את הרעש ואת המספרים (אם מדובר בתוכן טוב כמובן). אבל לדעתי הקסם האמיתי קורה בין האמן לקהל בלייב על הבמה''. 

"היה מצב שלא היו שומעים את ה"צבע אדום" במועדון". קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('48d41fe4-24c6-4ce1-818c-5a56ba9a6e0d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה