האנשים שמאחורי העשייה העירונית מאחלים חג סוכות שמח!

$(function(){setImageBanner('83f9a68b-a209-44da-a113-7b052c5b252c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

על פי המדרש, האתרוג, מסמל אדם שיש בו גם תורה וגם מעשים טובים, כיוון שיש בו גם טעם וגם ריח. הטעם מציין תורה, והריח מציין מעשים טובים.
לכבוד חג הסוכות, פגשנו לריאיון 4 עובדי עירייה מסורים שיספרו לנו על החג מנקודת המבט שלהם, על ה"תורה" שלהם שמובילה אותם בעשייה העירונית, ועל המעשים הטובים שהם מתכננים לשנה הקרובה.

קרדיט - shutterstock

מהנדסת העיר באר שבע- תמר פוריה

תמר פוריה, צילום: דיאגו מיטלברג

ספרי על תפקידך והעשייה בעירייה

לפני כשנתיים התחלתי את תפקידי בתור מהנדסת העיר באר שבע. התפקיד מרתק ועוסק במנעד רחב מאוד של תחומי עיסוק ובהתאם במגוון רחב של פרויקטים: החל מדלת הבית של התושב , דרך גיבוש מדיניות תכנון עירונית, פיתוח ומתן תמריץ לפרויקטים בעיר העתיקה ועד להובלת תכנון למגה פרויקטים כמו הרכבת הקלה ובית החולים החדש. מעבר לכך, התפקיד כולל עבודה ושיח שוטף עם גורמים רבים בין אם גורמי מקצוע, תושבים, יזמים ובונים. שיח זה בהחלט מעשיר את העשייה ותורם לעניין נוסף בתפקיד.

ברמה האישית, התפקיד מאפשר להשפיע על המרחב והסביבה, על חיי היום-יום ליצור ולברוא עולמות: מתכנון של מבנה ועד לתכנון ויצירת תפיסה לאזורים שלמים בעיר. 

מהו חג הסוכות בשבילך?

מבחינתי חג הסוכות הוא הזדמנות להפסקה מאותם 'נדודים אינסופיים במדבר של בני ישראל'... מנהג הישיבה בסוכה מאפשר התנתקות מהשגרה העמוסה ובילוי משותף עם הקרובים לנו. העצירה וההתנתקות המשותפת- מהמסכים, מהפעילויות, מהמסגרות והשהייה המשותפת עם בני המשפחה והחברים- מזמנת זמן איכות ומפגש אמיתי. 

לו יכולת להזמין כל אדם בעולם לסוכה שלך, את מי היית מזמינה ועל מה הייתם מדברים?

את כל עובדי מינהל ההנדסה היקרים! מינהל הנדסה לא מפסיק לרגע בעבודתו השוטפת והמשמעותית. בגלל כל העומס, הלחץ והעבודה הקשה אשמח להזמין אותם לסוכה  ולאפשר להם רגע של נחת ואתנחתא אשר מגיעה להם בזכות. 

מה ה"אני מאמין" שלך? 

לאחר שנים רבות של עשייה במגזר הציבורי, אני מאמינה בכך שגם אם הדרך מורכבת- תמיד יש להציב את המטרות בפנינו ולשאוף להשגתן. לתחום ההנדסה והתכנון העירוני יש השפעה משמעותית על המרחב, הסביבה ואיכות החיים של התושבים. גם השנה ימשיך מינהל הנדסה בעבודתו הטובה והמקצועית ובהובלת הפיתוח במטרופולין.

ומה התכנונים לשנה הקרובה?

עם גודל האחריות הרבה, ישנם  אתגרים רבים. אני מאמינה שכל אתגר ושאלה הם הזדמנות ללמוד ולהתפתח וזה מה שנמשיך ולעשות גם בשנה הקרובה כמינהל. בעזרת השותפים האיכותיים לדרך כמו שיש לי בעיריית באר שבע נמשיך לקדם פרויקטים משני מציאות במטרופולין, לתכנן את העיר באופן איכותי, לקדם התחדשות עירונית משמעותית בשכונות הוותיקות ולהנגיש באופן מיטבי את השיח והשירות במינהל הנדסה... הכל כדי להמשיך ולפתח את עירנו.

מנכ"ל חברת כיוונים- שלומי נומה

שלומי נומה, באדיבות עיריית ב"ש

ספר על תפקידך והעשייה בעירייה

מזה כחמש שנים אני משמש כמנכ"ל חברת 'כיוונים', התאגיד העירוני שאמון על תרבות הפנאי בעיר באר שבע. עשייתנו בשנה החולפת הושפעה בעיקר ממגפת הקורונה ומהאירועים הביטחוניים, במהלך מבצע שומר חומות. עם פרוץ המגיפה התאמנו את תכניות העבודה של כלל האגפים ומחלקות 'כיוונים' למציאות החדשה. יחד עם זאת בין היתר השקנו את אפ 60, מרכז הכוונה וצמיחה לאזרחים ותיקים ובנוסף השקנו את היכל התרבות בקרייה החרדית. קיימנו שפע של אירועי תרבות במתחם המוזאונים, נרתמנו למשימות עירוניות הקשורות בהתמודדות עם מגפת הקורונה ושמנו דגש מיוחד על פעילות קהילתית בשכונות ברחבי העיר. כמנכ"ל חברת 'כיוונים' אני גאה בעובדי חברת 'כיוונים' על תרומתם לחיזוק החוסן הקהילתי בתקופה כה מאתגרת.

מהו חג הסוכות בשבילך?

חג הסוכות ובניית הסוכה שאנו מצווים לה מסמלים את הארעיות והזמניות שבחיינו. באופן סימבולי לתקופתנו, גם הקורונה שהגיחה בפתאומיות לחיינו לפני כשנה וחצי הזכירה לכולנו עד כמה החיים שלנו שבריריים ויכולים להשתנות מקצה לקצה ואולם ארבעת המינים המסמלים את הגיוון והשונות ביננו, מלמדים אותנו שכוחנו ועוצמתינו הם דווקא באחדותנו ואני שמח לומר שגם אנחנו ב'כיוונים' נוכחנו לדעת שחרף האילוצים שנכפו עלינו העובדה שהמשכנו לפעול ביחד ובאחדות עוזרת לנו לצלוח את התקופה המאתגרת הזו.

ספר על זיכרון משמעותי מהחג

חג הסוכות מתחיל עבורי מרגע ההכנות, בניית הסוכה עם ילדיי מיד בצאת יום כיפור. זו הפכה להיות מסורת בביתי וגם אני וגם ילדיי מחכים לחוויה המשותפת והמרגשת הזו. במהלך חג הסוכות אני נהנה במיוחד לארח בני משפחה וחברים בסוכה שלנו וגם להתארח כאושפיזין בסוכות של בני משפחה וחברים.

לו יכולת להזמין כל אדם בעולם לסוכה שלך, את מי היית מזמין ועל מה הייתם מדברים?

הייתי שמח לארח את משה רבנו, המנהיג הראשון של בני ישראל. משה רבנו הנהיג את בני ישראל במשך 40 שנים ועבר איתם דרך ארוכה ומייסרת במדבר. הייתי שמח לשמוע ממנו על תפקידו של מנהיג דווקא בתקופות משבר.

מה ה"אני מאמין" שלך? ומה התכנונים לשנה הקרובה?

האני מאמין שלי היה מאז ומתמיד לכבד כל אדם וללמוד מכל אדם.  אני אדם של אנשים וכאיש ציבור, משימתי העיקרית והמרכזית היא לפעול ללא לאות למען אנשים ועבור אנשים, מתוך מטרה לחזק הן את הפרט והן את הקהילה והחברה בעיר באר שבע.

ראש מנהל חינוך- זהבה הראל

זהבה הראל, באדיבות עיריית ב"ש

ספרי על תפקידך והעשייה בעירייה

ראש מנהל החינוך ב-8 השנים האחרונות. ליבת עשייתי במהלך השנתיים האחרונות, בתקופה מאתגרת זו של הקורונה, הייתה לאפשר לילדי העיר ב"ש לקבל לווי קרוב אוהב ועוטף ע"י צוותי החינוך של מוסדות החינוך מגן הילדים ועד יב', וזאת מתוך הבנה עמוקה שלמידה יכולה להתרחש כשהתלמידים רגועים ופנויים רגשית לכך.

במקביל תפקיד מערכת החינוך להביט קדימה אל העתיד מתוך תפיסה שהחינוך בראש ובראשונה הוא פרופסיה של תקווה. מחובתנו להכין את הילדים ובני הנוער לצאת אל החיים כבוגרים מצוידים בכישורי חיים ומיומנויות אינטלקטואליות וערכיות שיאפשרו להם להתנהל באופן שיהיו נדבך משמעותי ואיכותי בחברה במדינת ישראל. אחת התוכניות המרכזיות שזכיתי להיות בין כותביה היא תוכנית התעודה חברתית שצמחה במחוז דרום בבאר שבע ומהותה: תלמידה ותלמיד במערכת החינוך יפתחו רגישות לזולת וזאת בין היתר באמצעות עשייה מעשית עבור האחר – עפ"י בחירותו של כל אחת ואחד. לימים התוכנית הפכה לתנאי לקבלת ת. בגרות -ברמה ארצית.

מהו חג הסוכות בשבילך? 

חג סוכות עבורי הוא בראש ובראשונה ככל חגי ישראל מחבר למורשת ולמסורת שלנו כעם. כפי שאמר יגאל אלון ז"ל אדם ללא עבר ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, השורשים העמוקים שלנו במורשת שלנו מבטיחים אף את עתידנו. ועוד... חג סוכות מביא לביתנו את הרוח המשכרת של הסתיו שמבשר את בואו של החורף, הגשם המים והברכה. חג סוכות, חג של משפחה שיושבת יחד אך מדגישה את רעיון האושפיזין שמחייב לראות לא רק את עצמך אלא את המוזמנים סביב שולחנך.

ספרי על זיכרון משמעותי מהחג בילדותך

בתום יום כיפורים כל המשפחה שלי בהנהגתו של אבי ז"ל מתגייסים יחד להקמת הסוכה.

לו יכולת להזמין כל אדם בעולם לסוכה שלך, את מי היית מזמינה ועל מה הייתם מדברים?

לו יכולתי הייתי מזמינה לסוכה שלי את הורי ז"ל כדי ללמוד מהם את סודות החינוך שהעניקו לנו מתוך התפעלות מהצלחתם, הייתי מזמינה גם את חברתי לספסל הלימודים באוניברסיטת בן גוריון מרים פרץ כדי ללמוד ממנה את סודות עוצמתה.

מה ה"אני מאמין" שלך?  

לתפיסתי ראיית האחר, עשיית מעשים טובים עבור הסביבה הם הבסיס לחינוך להיות בני אדם טובים יותר.

ומה התכנונים לשנה הקרובה?

לשדרג את היכולת שלי לזהות את הנזקקים לעזרה לגווניה ולתת להם מענה אם על ידי באופן אישי ואם באמצעות קרובי.

 

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים- אתי כהן

אתי כהן, צילום באדיבות עיריית ב"ש

ספרי על תפקידך והעשייה בעירייה

אני מנהלת את אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע משנת 2014. התחלתי כעובדת סוציאלית, צמחתי בארגון ואני גאה היום לעמוד בראשו ולהוביל את העשייה החברתית הנרחבת למען רווחת תושבי העיר. אגף הרווחה והשירותים החברתיים מהווה גוף מקצועי שמטרתו לסייע למגוון אוכלוסיות, משפחות ופרטים, מתוך אמונה באדם ובכוחות הטמונים בו לחולל שינוי.

האגף פועל למען ילדים ונוער בסיכון, משפחות המתמודדות עם מגוון קשיים, אנשים עם צרכים מיוחדים, אזרחים וותיקים, אנשים המתמודדים עם התמכרויות, טיפול ומניעת אלימות במשפחה, קידום תעסוקה, קידום בריאות ברמה העירונית, עבודה קהילתית ועבודה עם מתנדבים. לאורך השנים פיתחנו תכניות חברתיות חלוציות, שהפכו לאחר מכן למודלים חשובים שאומצו על ידי המדינה (למשל, מרכז מעגל החיים והתעסוקה, בית המשפט הקהילתי ועוד). לא תמיד יש בידינו לספק את כל המענים אך תמיד אנו עושים הכל כדי לתת את המענה במסירות, ברגישות, באהבה ובכבוד לזולת. עובדי האגף המסורים עושים ימים כלילות למען קידום האוכלוסיות השונות בכוחות משותפים.

מהו חג סוכות בשבילך?

חג הסוכות בשבילי הוא הזדמנות לבלות בחיק המשפחה, להתחבר לשורשים ולשאוב כוחות ואנרגיה חיובית להמשך השנה החדשה. כמובן שגם במהלך חגי תשרי אנו נמצאים בכוננות לכל צורך שעולה בקרב אוכלוסיות בסיכון ונותנים מענה. יחד עם זאת, חשוב שנדע גם לתת לנפש ולגוף הפוגה, בייחוד לאור מורכבות השנה החולפת ואתגריה.

החג הזה בניגוד לחגים אחרים מאופיין בשמירה על הבריאות של כולנו ולכן גם אני מרגישה אחריות מאוד גדולה גם בדאגה לחולים מאומתים, בהתחסנות ועוד. הלוואי ובשנה הבאה נהיה קרובים עוד יותר.

תארי את חג הסוכות בילדותך

אני זוכרת את עצמיי עם אחיי, מקשטים את הסוכה לאחר שאבי בנה אותה. חשוב היה שתהיה ססגונית... היינו מכינים את השרשראות ואת כל הקישוטים ולא קונים. זו הייתה הסוכה הכי יפה. חוויה שתישאר חקוקה בזיכרוני כל חיי.

 לו יכולת להזמין כל אדם בעולם לסוכה שלך, את מי היית מזמינה ועל מה הייתם מדברים?

הייתי מזמינה את כל העו"סים לדורותיהם ומדברת איתם על חווית הנתינה לאורך זמן, מה הם לקחו איתם, מהן התובנות ומה הם מעבירים לנו, לדורות הבאים וזאת על מנת להיטיב עם האוכלוסייה.

מה ה"אני מאמין" שלך? 

ה"אני מאמין" שלי הוא האמונה כי בכל אחת ואחד יש יכולת ייחודית ליצור את השינוי שהוא או היא מייחלים לו וכי זהו תפקידנו כחברה לאפשר את השינוי הזה, לעודד אותו ולא לוותר על אף אחד. אני מאמינה כי זוהי שליחות ציבורית בעלת חשיבות גדולה ליצור שוויון הזדמנויות לכל אחד ואחת, לקדם מוביליות חברתית ולהעניק תמיכה, אוזן קשבת וכלים מעשיים לשיפור איכות החיים. הניסיון שלי מלמד כי על אף הקשיים, ניסים קטנים ואף גדולים מתרחשים כל יום, בייחוד כאשר יוצרים מעטפת של תמיכה סביב הפרט או המשפחה הזקוקים לעזרה.

ומה התכנונים לשנה הקרובה?

ברוח זו, גם בשנה הקרובה אני מתכננת להמשיך ולהוביל את פעילות האגף במישור המקצועי ולתת מענה בתכניות השונות לתושבי העיר באר שבע, תוך שימת דגש על חדשנות, מומחיות ועל תכניות עומק שמאפשרות למשפחות לצאת ממצוקה לעצמאות תפקודית וכלכלית. יש לנו, היום יותר מתמיד, תכניות מהפכניות למשפחות כמו נושמים לרווחה ועוד.

לצערי, מגפת הקורונה עדיין לא חלפה ואנו ממשיכים להפעיל תכניות ייחודיות המתאימות לצרכים העולים כתוצאה מהשלכות המגפה, למשל סיוע לחולי קורונה ומבודדים, הפעלת מתנדבים, סיוע בהתחסנות לאוכלוסיית קשישים בודדים ומרותקי בית ועוד. כל יחידות האגף ממשיכות לטפל בצרכי הלקוחות, תוך שמירה על כללי התו הסגול/ הירוק ותוך דאגה לבריאות המטופלים והעובדים. העובדים זמינים ומסייעים למשפחות בשיחות הרגעה, ייעוץ, הכוונה ותמיכה. צוותי אגף הרווחה והשירותים החברתיים ערוכים לתת מענה לכל פנייה, ליצור קשר ולהעניק סיוע לכל צורך שעולה.

מבחינתי המעשה הטוב הוא לסייע לכל מי שפונה לעזרה ואני משתדלת לנגוע באנשים, בפרטים הקטנים, כדי לחלץ מהמצוקה. תמיד מילה טובה של האוכלוסייה עושה לי את היום, נותנת לי כוח, מוטיבציה והמשך אהבה גדולה למקצוע, שיש בו המון נתינה ואהבה אמיתית לאחר.

כולי תפילה כי השנה החדשה תהיה טובה יותר, בריאה יותר ומלאת שמחות והצלחות ברמה האישית, המקומית והלאומית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('30c99b10-147e-474c-a9e4-45f828a072e1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה