"דברים טובים קורים בשכונה ג'"

$(function(){setImageBanner('f63e5097-92e0-4705-bf60-4ba81388adf1','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תכירו את שי תפרי. במהלך היום עובד שי ברשות האוכלוסין וההגירה, אך מה שהוא עושה בשעות שלאחר העבודה, הם אלו שמקנים לו נקודות זכות רבות בקרב תושבי שכונת ג'. ב-2019 הקים תפרי יחד עם חברו מהשכונה - מושיקו תשבי, מיזם עצמאי שעיקרו הוא - קבוצת כדורגל שכונתית לילדי השכונה, אשר נפגשת פעמיים בשבוע במגרש האספלט בגן פז ברחוב שז"ר.

קרדיט - צילום פרטי

הפרויקט המיוחד הזה של תפרי מגיע מתוך הצורך שלו לראות את השכונה פורחת, וכמובן גם לתת מקום לילדים להיות בו, כך שלא ייאלצו להיות ברחוב.

מה בכלל הביא אותך למיזם הזה?

"בעברי הייתי פעיל בעיריית באר שבע, ועבדתי עם נוער בסיכון. בסופו של דבר עזבתי בגלל הפוליטיקה ומאז אני מנסה לעזור לחברה בדרך שלי".

מה זאת אומרת פוליטיקה?

"היה נראה שאין התעסקות אמיתית במה שצריך, והרגשתי שהייתה הדרה כלפי שכונות מסוימות בבאר שבע".

לטענת שי, הבחירה לגור בג' היא לא מקרית, שכן כבר היה אמור לגור במקום אחר – "אני תושב השכונה מבחירה. אני זכיתי בבית בשכונת "סיגליות" בכלל, וכבר כמעט חתמתי על חוזה, אבל וויתרתי ברגע האחרון, כי אני אוהב חמימות ומשפחתיות".

המשפט שהוא חוזר עליו תמיד הוא - "דברים טובים קורים בתוך שכונה ג' ", ונראה שהוא יודע על מה הוא מדבר. תפרי הינו חלק מקבוצת פעילים בשכונת ג', אשר פעלה רבות למען הקמת תחנת שיטור קהילתי יחד עם עיריית באר שבע למען מיגור הפשע בשכונה. מעבר לכך הוא גם חבר בקבוצת "ללכת על בטוח", שתפקידם לשמור על השכונה בשעות הלילה, תוך כדי הליכה בסמטאות החשוכות ודאגה לשמירה על הביטחון.

מאיפה הגיע בכלל הרעיון להקים קבוצת כדורגל לילדי השכונה?

"תמיד נאלצתי לקחת את הילדים שלי מחוץ לשכונה לחוגים וכד', ומתישהו כבר לא התאפשר לי. אז התחלתי לעשות להם ולחברים שלהם סוג של הפעלה כזאת שכוללת כדורגל. לאט לאט זה התפתח, והשמועה עברה מהפה לאוזן והתחילו לבוא ילדים מכל רחבי השכונה".

אז ספר לנו קצת, מי מגיע לפעילויות שאתה מפעיל?

"בשיאנו מנינו כ - 70 ילדים אשר היו מגיעים קבוע פעמיים בשבוע, כיום אנחנו מונים קרוב ל-40. תראה, הכדורגל הוא רק כלי שמחבר בין הילדים. הרי אנחנו לא מחפשים את מסי, אלא פשוט לתת מקום לילדים, שיהיה להם איפה להיות אחרי הצהריים. מבחינת מגוון, יש פה יהודים וערבים, בנים ובנות ואף יש פה שישה ילדים עם צרכים מיוחדים. דו קיום ושותפות מהווים חלק בלתי נפרד מהקבוצה שלנו, ואפילו הסלוגן שלנו אומר – "כל אחד שונה, אבל כולנו שווים".

"רוב הילדים בכלל שמגיעים, הם במצב סוציואקונומי נמוך, שבדרך כלל אין להם את האפשרות לשלם על חוגים. ופה אני נותן להם בחינם כ-8 שעות שבועיות. מעבר לכך יש גם ילדים שדחויים חברתית ומגיעים אליי. אלו ילדים שלא יוצאים מהבית, וכשאני מודיע שאין פעילות כדורגל, אני מקבל המון הודעות. כי אלו ילדים, שכשהם מגיעים אל המגרש הם פורחים, ואני רואה את זה כל פעם מחדש".

"מעבר לכך אנחנו מנסים כל הזמן לפרוץ את גבולות המגרש, ובחנוכה האחרון קרה שיתוף פעולה שאני מאד גאה בו, במהלכו לקחנו את הילדים לפעילות יחד עם דיירי בית אבות "השלום". זה אירוע יוצא דופן מבחינתי לראות את הילדים המקסימים האלה יחד עם המבוגרים שהמון זמן נמצאים לבד ולחלקם אין אף אחד"."פעילות שאני מאד גאה בה". ילדי השכונה יחד עם דיירי בית אבות ה'שלום'. קרדיט - צילום פרטיותפרי לא לבד. במשך הזמן, החל שמו ללכת לפניו, ואף הצליח שי לגייס את עזרתה של עיריית באר שבע וחברת "כיוונים", אשר שיפצו את מגרש הכדורגל, ועזרו לו בארגון טורניר לזכרו של אוהד הפועל באר שבע המוכר – בנצי בלומנפלד, אשר היה תושב השכונה וצמח בה כמובן. תפרי – "אני חייב להגיד  תודה גדולה לשלומי נומה, מנכ"ל כיוונים, שאף הגיע לטורניר שארגנו יחד עם אביו, אברהם נומה האהוב. וגם תודה לאלעד אזולאי, שהוא מנהל פנאי וקהילה".

גם חברת "דורון נגב אש" נרתמו למען הפרוייקט הנהדר של תפרי, ולפיו אף נתרמו על ידם - חולצות נעליים וביגוד בכמעט 25,000 ש"ח.

ואיך אתה מצליח להשתלט בכלל על קרוב ל-40 ילדים? לא משימה קשה?

"אני לא לבד. עד לאחרונה הייתה לצידי נערה מקסימה, אביאל שמה. היא תלמידת כיתה יא', שהייתה מגיעה לאימונים, ולוקחת לעצמה את הילדים שקצת יותר מתקשים, ועובדת איתם פרטנית. כמו כן יש את מושיקו תשבי, שהזכרתי לפני כן. המון פעמים הוא מגיע גם והוא חלק בלתי נפרד מהפרויקט הזה".קרדיט - צילום פרטיויש גם את סוגיית ילדי המשתפ"ים, אותם ילדים שהוריהם שוכנו בשכונה ג' על ידי משרד הביטחון, וסובלים לא פעם מהתעלמות מצד המדינה. לעומת זאת, אצל שי בחוג, כפי שכבר אמרנו, כולם שווים, ויש אפילו קרוב ל-10 ילדים מן המגזר אשר מגיעים להתאמן אצלו – "הילדים יודעים גם לכבד. עבדנו קשה מאד על תקנון שכתבנו, שלפעמים כמובן הילדים סוטים ממנו. אבל זה בסדר, ואנחנו פועלים בהתאם. אבל המון פעמים הילדים מודעים למצב הבעייתי, ויש פה המון עזרה אחד לשני".

לסיום מזכיר שוב שי – "אני לא מחפש את מסי או רונאלדו. הכדורגל הוא סיפור כיסוי לעשייה פנימית כאן בתוך השכונה. המטרה העילאית והמרכזית שלי היא לתת מקום לילדים להיות בשעות אחר הצהריים, ואני מקווה שעם הזמן אני אוכל להגיע לכל ילד בשכונה. המטרה הבאה שלי היא להביא לכך שיהיה מתנ"ס קהילתי – זה לא ייתכן שבשכונה של 12,000 תושבים לא יהיה מתנ"ס אחד בו יוכלו הילדים לקבל תכנים אחרים שישמרו אותם מחוץ לרחוב. אני מקווה שבעיריית באר שבע ישכילו להבין שברגע שלילדים בשכונות החלשות יהיה עיסוק, ככה ערך השכונה יעלה, והחיים של כולנו יהפכו לנוחים ולטובים יותר".קרדיט - צילום פרטי

קרדיט - צילום פרטי

"הכדורגל הוא רק כיסוי". קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dee08a3d-1ee6-4916-abe9-a6262179a2d2','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה