גאווה דרומית: אלו הם החיילים שנבחרו למצטייני הנשיא לשנת 2021

$(function(){setImageBanner('6dcab041-6dc0-4014-9c6a-5bf32c5acde1','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לרגל יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, נבחרו מצטייני נשיא המדינה לשנת 2021, ביניהם גם חיילים וחיילות מבאר שבע והדרום- יישר כוח!

הכירו את קצין הקשר בגדוד 603, חטיבה 7, סגן מתן קורקין מצטיין נשיא לשנת 2021.

מתן, בן 21 מבאר שבע, התגייס במרץ 18 למסלול ייעודי לקצונה קציני קשר גדודיים, מסלול של קצינים לוחמים שאחראים על הקשר בגדוד בו הם נמצאים. בסיום מסלול הקצונה שובץ כסגן קצין קשר גדודי בגדוד 603 במהלך שירותו ביצע תעסוקה מבצעית עם הגדוד בקו חברון ובצפון בזמן ההתחממות בקיץ האחרון על כך מספר: "זו הייתה תקופה מאוד מורכבת ונדרשנו לשליטה מלאה על כל הכוחות".

מתן התאמן כמתאגרף מקצועי לאורך כל התיכון והייתה לו ההזדמנות להיות ספורטאי מצטיין אך הוא החליט לוותר על כך על מנת להתגייס ולתרום למדינה בצורה המשמעותית והמיטבית ביותר. מתן רצה להתגייס לתפקיד הקשר"ג מכיוון שמשלב תפקיד קרבי, פיקוד על אנשים ומשיק לעולמות הטכנולוגיה אותם אוהב.

עוד מספר: "היה לי חבר שנהרג בפיגוע בצומת תפוח במרץ 2019, שמו היה גיל כידן. זוהי הייתה חוויה קשה והיא המחישה לי כיצד השכול יכול לתפוס כל אחד והחשיבות שיש לנו להגן על הארץ".

סגן מתן קורקין. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את סמל סהר בן אולד, חובשת אפידמיולוגית בפיקוד הדרום מצטיינת נשיא לשנת 2021.

סהר בת 20 מתגוררת בישוב עומר יחד עם משפחתה. ביולי  2019 התגייסה סהר לתפקיד חובשת קרבית ובסיום הקורס שובצה כחובשת אפידמיולוגית. נגיף הקורונה הביא איתו משמעות עצומה לתפקידה וכיום היא מבצעת הערכות מצב עם המפקדים הבכירים ביותר בצה"ל. 

הקשר המיוחד של סהר עם עולם הרפואה החל עוד מהבית כאשר אחותה חלתה בתסמונת נדירה והיא ומשפחתה גייסו כסף לניתוח נדיר להצלת חייה. סהר מספרת: ״עולם הרפואה תמיד היה קרוב לליבי ואני מאושרת שיוצא לי לתרום דווקא בתחום זה ושתפקידי בעל משמעות גדולה כל כך."

סמל סהר בן אולד נבחרה לקבל את  אות מצטיינת הנשיא בזכות עבודתה הקשה ומאמציה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר. סיפורה האישי מעורר השראה והיא מהווה דוגמה למופת ומסירות בתפקידה.

סמל סהר בן אולד. קרדיט דובר צה"ל

הכירו את סמ״ר יאיר אסייג, לוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני מצטיין נשיא לשנת 2021. 

יאיר, מתגורר בבאר שבע, התגייס בנובמבר 2018 לחטיבת גולני ושובץ בגדוד 12. היה לו ברור כבר בתור ילד שהחלום שלו הוא להיות לוחם. כשהתגייס, הבין שהגיע לשרת שירות משמעותי בהגנה על מדינת ישראל, בסיום ההכשרה יצא בהקצאה ראשונה לקורס מפקדים,

יאיר מספר כי "בקורס חשוב  לו להיות מפקד ודמות מקצועית וערכית עבור החיילים שלו". עוד הוא מספר שזוכר אירוע בתעסוקה המבצעית בעזה, בה היה בסיור בשטח עם כוח חיילים שלו ונפגשו בפרש תורכי איתו התמודדו בצורה טובה ביותר. האירוע בעזה גרם ליאיר להבין כמה משמעות יש בתפקיד שלו ובבניית אופי וחדות הלוחמים שלו.

סמ״ר יאיר אסייג נבחר לקבל אות מצטיין הנשיא בזכות בעבודה הקשה והתרומה הרבה שלו לגדוד 12 ולחטיבת גולני כולה! 

סמ"ר יאיר אסייג. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את לוחמת המעברים בגדוד ארז, סמל אירבונה גרמן מצטיינת נשיא לשנת 2021.

אירובנה בת 23 מתגוררת בבאר שבע. אירובנה חיילת בודדה, עולה חדשה מאוקראינה, לוחמת מעברים בגדוד ארז, מצטיינת נשיא לשנת 2021. 

"הגעתי מאוקראינה, סיימתי את הבית ספר בגיל 18. הבית ספר שלי היה בית ספר יהודי, חגגתי חגים, בבית שמרנו שבת והדלקתי נרות, הייתי מדריכה בצופים. כשראיתי חיילים על מדים אמרתי שזה שלי. זה משהו שמתאים לי , משהו אני רוצה לעשות, להיות ציונית ולתרום למדינה בדרך שלי! אמרתי שאהפוך את העולם ואעשה את זה", היא מספרת.

בשנת 2016 עלתה אירבונה לארץ לבדה, ונלחמה כדי להתגייס לצה״ל. התגייסה באוגוסט 2019, לטירונות במחוו״ה אלון, הכוללת קורס עברית. ״אני כל כך שמחה שלעולים חדשים יש הזדמנות לעבור במחווה אלון, להבין מה זה נשק, מדים ומשמעת. רציתי לשרת בתפקיד משמעותי. וקיבלתי את התפקיד לוחמי המעברים, שובצתי בגדוד ארז המגן בגזרת עוטף ירושלים״. 

״הגעתי לבה"ד 13 (בו מוכשרים חיל המשטרה הצבאית), הגעתי לטירונות, שמחתי מאוד להגיע לתפקיד הזה וקיבלתי מצטיינת פלוגתית", שיתפה אירבונה, "עברתי הרבה חוויות, סגרתי את חג ערב השנה החדשה בצבא, ובאותו היום היה לנו מסע, הייתי על אלונקה. באותו רגע אמרתי שזה שווה לסגור את כל החגים בשביל החוויות האלה״.

״התפקיד שלנו מאוד משמעותי. אני שמחה לתרום כלוחמת מעברים, גאה להיות במשטרה צבאית ולחבוש את הכומתה הכחולה. אני בחורה ציונית, מעריכה את כל התפקידים בצה״ל!. קצת על המשימה שלנו במחסומים - אני ולוחמי המעברים הם הקו האחרון למחבלים שרוצים לפגוע במדינה. אנחנו צריכים להיות ערניים ולפקוח 7 עיניים. בתהליך הצבאי עברתי קורס נתיב. בקורס עוברים תהליך גיור, זה גרם לי להתחבר יותר למדינה, להבין על מה אנחנו מגינים, מה המדינה והעם שלנו עברו".

על ההצטיינות אמרה: "כשהמפקד הישיר הודיע לי שאני מצטיינת נשיא הייתי מופתעת. בגלל שאני עולה חדשה לא הבנתי את המשמעות, אמרתי סבבה. ברגע שנכנסתי, קראתי ולמדתי על ההצטיינות, הייתי מופתעת מאוד. הבנתי שהכל היה שווה את זה. גם פיזית, גם התהליך, וגם התפקיד. אני מאוד גאה בעצמי. אני מרגישה אחריות גדולה, להיות מצטיינת  אני עם דמעות בעניים. כל אחד מהמצטיינים נבחר בפינצטה. הכרתי אנשים עם תפקידים שאפילו לא הכרתי, ואני מאוד שמחה ומודה על ההזדמנות".

בחודש שעבר, זכתה אירבונה למקום הראשון במספר התפיסות בגדוד שלה, עם 39 תפיסות!  ״אחת מהמטרות שלי שהגעתי לפה זה הציונות להתגייס ולתרום למדינה שאני אוהבת".

סמל אירבונה גרמן. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את הלוחמת בגדוד ברדלס, רב"ט רוניה בל, מצטיינת נשיא לשנת 2021.

רוניה בת 20, מתגוררת עם משפחתה בכיסופים. רוב חייה התגוררה בשיקגו, ועל אף ששני הוריה נולדו וגדלו בארצות הברית, רוניה ואחיה גדלו על ערכים ציוניים. שני אחיה הגדולים עלו ארצה והתגייסו לצה"ל, ובשנת 2019, רוניה עלתה והתגייסה בעקבותיהם.

רוניה התגייסה למחווה אלון, עברה קורס עברית של שלושה חדשים, ומשם התגייסה לחי"ר גבולות בחטיבת פארן. בשנה וחצי האחרונות היא משרתת כלוחמת בגדוד ברדלס, ומגינה על גבול מצריים. "לשרת את המדינה זה כבוד עצום בשבילי, בעיקר כשחלמתי להתגייס מאז שהייתי ילדה" מספרת רוניה. "הזכות להגשים את החלום הזה מרגשת אותי כל יום מחדש"

רב"ט רוניה בל נבחרה לקבלת אות מצטיינת הנשיא בזכות עבודתה הקשה ומאמציה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר.

רבט רוניה בל - צילום דובר צה"ל

 

הכירו את סמ״ר ס׳, לוחמת ביחידת מורן מצטיינת נשיא לשנת 2021

ס׳ ממדרשת בן גוריון היא בת לאבא מיפן ולאמא מישראל שהכירו בטיול של אמה ביפן ומאז הם גרים יחד בארץ ומגדלים ילדים קצינים מצליחים שביניהם ס׳ מצטיינת נשיא. ס׳ בכל דרכיה בוחרת בתפקידי פיקוד והשפעה בחברה, היא הייתה מדריכה בבני המושבים ועשתה שנת שירות כבת גרעין בתנועה בבאר טוביה.

כששואלים את ס׳ למה היא חושבת שקיבלה מצטיינת היא מספרת: "רציתי לצאת קצונה וזה לא צלח ועצם זה שאני לא מוותרת וממשיכה לתת את כל כולי אני מוצאת בתפקיד שלי היום דרך להשפיע ולתרום כמו קצינה ומבינה שלא משנה באיזה תפקיד אני נמצאת אני אשאף להשאיר חותם."

לקראת הטקס מספרת ס׳: ״ההצטיינות מאוד ריגשה אותי במיוחד שעוד חברה שלי מהמכינה, סגן אופיר חקיקת, קצינת טכנולוגיה ואחזקה בגולני מקבלת הצטיינות גם כן, זה צירוף מקרים שריגש את שתינו".

  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5967d944-840e-431e-8acd-792edd8f534d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה