גאווה באר שבעית: סא"ל במיל' בנימין טלקר מצטיין פיקוד העורף!

$(function(){setImageBanner('61588513-6cd0-4225-9d18-3580bbcf2f62','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תעשו כבוד לסא"ל במיל' בנימין טלקר מבאר שבע, סגן מפקד יקל"ר באר שבע בפיקוד העורף. טלקר שירת בשנה האחרונה 150 ימים במילואים ומסייע מידי יום למאבק בנגיף הקורונה, על כך קיבל אות הוקרה וסיפר בראיון: "גאה להיות תושב באר שבע, המלחמה היא של כולנו ורק יחד ננצח"

"כתושב העיר באר שבע ומי שנמצא ביחידת הקישור לרשויות אני מרגיש את הצורך לבוא ולסייע מתי שצריך. זו מחויבות אישית שלי לתת מענה לצרכים של התושבים והרשות", סיפר ל'באר שבע נט' סא"ל במיל' בנימין טלקר, "ביצעתי במהלך השנה 150 ימי מילואים וזו תחושת סיפוק ענקית, אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לתת מענה לתושבים, המשימה היא רצינית, כבדת משקל ועל כולנו יש אחריות גדולה".

אחרי תקופה ארוכה בה אנשי פיקוד העורף פעלו במסגרת במלחמה בקורונה, ביום ראשון האחרון נערך בפיקוד טקס הוקרה למשרתי המילואים, שחלקם זנחו כבר לפני כמה חודשים את השגרה והצטרפו למאמץ המשותף. אחד המצטיינים הוא סא"ל במיל' בנימין טלקר, סגן מפקד יקל"ר (יחידת קישור לרשויות) באר שבע.

בנימין, בן 50 ותושב באר שבע, נשוי ואבא לשני ילדים. באזרחות הוא עובד כסמנכ"ל תפעול בחברת 'סיג תעשיות', אך בשנה האחרונה הוא משרת כבר 150 יום במילואים. בתפקידו אחראי על הקשר בין פיקוד העורף לעירייה, ועל פעילות חיילי פיקוד העורף בעיר בתקופת הקורונה. בנימין הגיע לפיקוד העורף אחרי שנים כלוחם חי"ר, בהן השתתף במלחמות ומבצעים שונים. ביום ראשון, כאמור, קיבל אות הוקרה על פועלו בעיר בתקופה האחרונה.

ספר על המאבק בקורונה בחודשים האחרונים

"יש המון משימות בהן אנחנו לוקחים חלק, אם זה עזרה למקבצי דיור עם מזון או תשלומי חשבונות, פתיחת מתחמי בידוק לקורונה, הסברה במוקדים השונים ועוד. יש שיתוף פעולה מצוין בין הרשות בבאר שבע לבין היקל"ר, אנחנו עובדים בשפה משותפת ורואים את זה כמבצע לכל דבר. ראש הרשות רוביק דנילוביץ ואבישג אבטובי מבצעים כל יום הערכת מצב, אנחנו שותפים אליה וחושבים איך להתייעל, מושקעים המון משאבים, כוח אדם, זמן ותקציבים למלחמה בקורונה ועל זה כתושב העיר אני מברך".

מה האתגרים הכי גדולים בתקופה האחרונה גם ברמה האישית עבורך וגם ברמת פעילות היחידה?

"האתגר הכי גדול שאני רואה כרגע הוא איך שומרים על באר שבע עיר ירוקה. זה מצריך חשיבה יצירתית, לדעת איך פונים לתושבים בהסברה נכונה, איך להמשיך להסתובב בשכונות ומרכזי הקניות ולא להתייאש. כמה שזה נראה סיזיפי זו המלחמה היומיומית שלנו, כל הזמן לראות איך קוטעים את שרשרת ההדבקה. בנוסף, כבר תקופה ארוכה מאוד שהילדים נמצאים בבית, כאבא לשני ילדים שנמצאים כל היום בזום, אני משווע שיחזרו למסגרות החינוך בצורה מלאה וזה עוד יותר מעלה אצלי את המוטיבציה לשמור על העיר ירוקה, כדי שהילדים של כולנו יוכלו להגיע למערכות החינוך. כיחידה כל יום זה אתגר חדש, לדעת לתכנן את המחר, להפיק לקחים, לתת מענה לכל התושבים ולא להרפות, זו עבודת שטח כל הזמן בשילוב של הרבה כוחות".

 סא"ל במיל' בנימין טלקר. קרדיט: דובר צה"ל

קיבלת השבוע אות הוקרה על פעילותך בחודשים האחרונים, איך התחושות? שמח על המעמד?

"אני שמח ורוצה לציין שמבחינתי המצטיינים הם כל החיילים והאנשים שמצטיינים במאבק בקורונה, כולם עובדים קשה ימים כלילות כדי לתת מענה ולסייע. אני אולי הנציג של היחידה אבל אני לא רואה פה משהו אישי כי בעיני כולם עושים עבודת קודש ונותנים מה שיש להם. אבל בכל זאת שמח שמעריכים את עבודה והפעילות שחיילי פיקוד העורף מבצעים".

אנחנו עדיין במלחמה יומיומית בנגיף הקורונה, מה היית רוצה להגיד לאזרחים ולתושבי העיר באר שבע?

"להמשיך להקפיד להישמע להנחיות משרד הבריאות, להישמע להנחיות הרשות, לא להתקהל. המלחמה היא של כולנו ורק יחד נוכל לנצח. הסלוגן הזה לא סתם, כי כל אחד ואחד צריך לתת את התרומה שלו במשמעת העצמית, באחריות אישית ובערבות הדדית. אני גאה להיות תושב באר שבע, הרשות עושה עבודה נפלאה בעיר הזו ולא חוסכת שום משאב או זמן כדי לתת מענה לכל התושבים. לי כתושב באר שבע זה מחמם את הלב שיש מי שאכפת לו, מי שדואג ומקדם מה שאפשר כדי להילחם בנגיף, כדי שהתושבים יוכלו לחיות את השגרה שנקלענו אליה בצורה בטוחה עד כמה שאפשר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1b563429-d516-4237-86a3-ed5d8f70a57d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה