בשורה חדשה בבאר שבע: סופר חינמי למשפחות מעוטות יכולת יוקם ביוזמת שלושה מתושבי העיר

$(function(){setImageBanner('db2d70f9-dec3-40e9-b816-c1aae74ee1d5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ענבל, שי וליטל גדלו בבאר שבע ותמיד דאגו לתת לאחרים, כאשר לאחרונה החליטו השלושה לקחת את הנתינה צעד אחד קדימה כשהם יקימו בעיר סופר חינמי למעוטי יכולת. כך תחת קורת גג אחת אנשים נזקקים יוכלו לקחת כל מה שהם צריכים בלי להתבייש, "זה משהו שחייב להיות חלק מהנוף הבאר שבעי כדי שנוכל להמשיך לעשות טוב לאחרים"

כולם יודעים שאין על הלב הבאר שבעי ורוח הנתינה של התושבים, והפעם שלושה צעירים משכונת נווה נוי הבינו שצריך לקחת את העשייה לשלב הבא ולהקים מקום שכולו למען האחר. וכך הם החליטו לפתוח סופר חינמי למעוטי יכולת ומשפחות נזקקות.

ענבל ברדה והאחים שי וליטל זילברמן מבאר שבע גדלו על ערכי הנתינה והתרומה לקהילה. כעת כשהם רגע אחרי השחרור מצה"ל, הם הבינו שזה הזמן לקחת את הרצון לתת לאחר צעד אחד קדימה. "יחד עם עמותת ״אנשים״ ובתמיכה של עמיתים נוספים, אנחנו מקימים סופר חינמי שיספק מוצרי מזון, בתור התחלה, למשפחות ויחידים מעוטי יכולת. המטרה היא להפוך את הסופר לרגיל ונגיש ככל הניתן, ולספק חווית קנייה שגרתית כמו של כל משפחה בכל סופר", מסביר שי ל'באר שבע נט'.

"בבאר שבע יש הרבה חלוקות מזון ומקבלים מארזים או ארוחות חמות, אבל לא תמיד כל משפחה מקבלת בהכרח דברים שהכרחיים לה ושחסרים לה. אז אנחנו בסופר נציע מגוון רחב ופשוט חופש לבחור מבין המוצרים"

ענבל ברדה ושי זילברמן, צילום פרטי

מאיפה הכל התחיל? מאיפה עלה הרעיון להקים סופר המיועד למעוטי יכולת בעיר?

ענבל: "שלושתנו גדלנו על פעילויות של תרומה לקהילה, על גמ"חים בחגים בראש השנה ובפסח. בתור ילד כשאתה מגיע להיות חלק מזה זה גורם לך לרצות להרים משהו כזה גם בעצמך. ככה למשל בפורים האחרון עשינו יוזמה של חלוקת מזון ומשלוחי מנות ל-120 ניצולי שואה בעזרת תושבי באר שבע. אז אנחנו מאוד בעד להראות שלעשות טוב זה פשוט, אתה צריך רק לרצות וזה קורה. אחרי זה יצא לנו לשבת והחלטנו שבא לנו לקחת את זה צעד אחד קדימה, שי ראה פוסט בפייסבוק של מישהי שהקימה סופר חינמי בעיר שלה ובעצם למה שלא יהיה כזה דבר גם בבאר שבע? אנחנו גרים כאן וחיים כאן אז בואו ניתן משהו חזרה לעיר".

ואז יצאתם לדרך?

ענבל: "כן, התחברנו עם עמותת 'אנשים', זו עמותה שמסייעת למעוטי יכולת וקשישים, הצגנו להם את הרעיון שלנו והם יספקו את התמיכה. הרצון שלנו הוא ליצור סופר עבור אנשים ללא יכולת כלכלית אבל גם ליצור משהו של התושבים, ליצור משהו באר שבעי עבור באר שבעים. בעיר באר שבע יש המון עזרה לזולת, את מפרסת פוסט וכולם ישר נרתמים ומציעים עזרה, אז הרעיון בסופר הזה הוא לרכז הכל תחת קורת גג אחת".

"כל פעם כשאני הולכת לסופר אני רואה אנשים מורידים דברים מהמשוא לפני התשלום... ברגע שמורידים מצרכים בסיסיים זה כואב לי בקרביים. אנחנו לא רוצים שזה יקרה, אנחנו רוצים שיהיה הפוך- בואו קחו מה שאתם צריכים בלי להתבייש, לא צריך לשלם, עזבו כסף"

"גדלנו על פעילויות של תרומה לקהילה, לעשות טוב זה פשוט". חלוקת משלוחי מנות בפורים, צילום פרטי

אז איך זה הולך לעבוד בפועל?

ליטל: "בבאר שבע יש הרבה חלוקות מזון וגמ"ח שאנשים מקבלים מארזים שמכינים להם או ארוחות חמות, אבל בהרבה מקרים לא כל משפחה צריכה את אותם הדברים. ברור שכל תרומה חשובה, אבל לא תמיד כל משפחה מקבלת בהכרח דברים שהכרחיים לה ושחסרים לה. אז אנחנו בסופר נציע מגוון רחב ופשוט חופש לבחור מבין המוצרים מה שמתאים להם".

ענבל: "מבחינתנו הכל מוכן חוץ מהמיקום של הסופר, יש לנו קצת קשיים עם זה, אנחנו עובדים על זה גם מול העירייה, היינו רוצים למצוא מקום בשכונה ד' או יא' ונשמח לכל עזרה בנושא. הסופר ייפתח בהתחלה פעמיים בשבוע בשעות הערב, יהיו גם מתנדבים של העמותה וסטודנטים שיעזרו בתפעול ויהיה תקנון שידוע לכולם. מבחינת מציאת המשפחות אנחנו נעזרים ברווחה ובעמותות, כי עדיין אם כמה שיש הרבה בעיר לא מצליחים להגיע לכולם ויש מי שנופל בין הכיסאות. בנוסף, אנחנו מאוד מאמינים בכוח של אנשים ושל תושבי העיר ובעזרה שלהם בפרויקט, תהיה עובדת סוציאלית שתתלווה לביקורי בית להבין מה הבן אדם צריך ואיך אפשר לעזור, כי לפעמים זה קצת יותר מרק אוכל או סל מזון, לפעמים חסר סתם איש שיחה או למשל מזגן או מזרון... אנחנו רוצים להיות יותר מסופר, מעבר למצרכים והמוצרים להיות שם עבור כל מה שהם צריכים. השאיפה היא שהסופר ייפתח לפני או אחרי החגים ואנחנו ברגע שהתחלנו לא עוצרים, רק גדלים ומשתפרים".

הרבה פעמים אנשים ומשפחות מעוטות יכולת מתביישים במצב שלהם- אתם חושבים שיהיה להם נוח להגיע לסופר ולמקום ציבורי?

שי: "חשוב להוסיף שהמטרה הראשונית שלנו הייתה להפוך את זה לכמה שיותר נגיש וכמו סופר רגיל, עם עמדות רגילות, מעברים ומגוון מוצרים שיספקו חווית קנייה רגילה".

ענבל: "בעיני הסיבה שאנשים מתביישים בסופר היא בעיקר מהשיחות עם אנשים ומהרגע בקופה בו צריך להוציא את התשלום. אין את זה אצלנו, אנשים ייכנסו, ייקחו מה שהם צריכים ויצאו, אין רישום מכירתי בשום צורה. יש קטע מצמרר כל פעם אני רואה כשאני הולכת לסופר- אנשים מורידים דברים מהמשוא לפני התשלום, עכשיו אם היו מורידים חטיף אז בסדר אבל ברגע שמורידים שמן או סוכר, מצרכים בסיסיים, זה כואב לי בקרביים. אנחנו לא רוצים שזה יקרה, אנחנו רוצים שיהיה הפוך- בואו קחו מה שאתם צריכים בלי להתבייש, לא צריך לשלם, עזבו כסף, לכו לישון בלי לדאוג אם יהיה לכם מה להכין מחר לילדים...".

ליטל: "זה יהיה קצת דיסקרטי, לא כל האנשים ייכנסו יחד, לא יהיה מוכר מסודר בקופה, כי אין קופה. ברגע שנוכל לפתוח את הסופר נוכל באמת לראות איך זה יעבוד ואיך יהיה הכי נוח לכולם ויענה על הצרכים של האנשים".

האחים ליטל ושי זילברמן, צילום פרטי

"הרצון שלנו הוא ליצור סופר עבור אנשים ללא יכולת כלכלית אבל גם ליצור משהו של התושבים, ליצור משהו באר שבעי עבור באר שבעים"

נכון לימים אלה הסופר עדיין נמצא בשלבי ההקמה שלו, וכאמור המכשול העיקרי הוא סוגיית המיקום בעיר. אך החבורה הצעירה לא מוותרת וממשיכה קדימה, מתוך אמונה שלמה במטרה וביכולת של הבאר שבעים לעזור האחד לשני ובעיקר למי שזקוק לכך יותר מכל. ענבל מוסיפה: "זה החזון שלנו ובזה אנחנו מאמינים, תושבי באר שבע הם אנשים שאוהבים ורוצים לתת ודברים טובים סופם להתקיים". שי מסכם: "אנחנו מאוד מאמינים ברעיון הזה, מאמינים בבאר שבעים. רק התחלנו וכבר קיבלנו המון ניסיונות והצעות לעזרה ואני מאמין שזה ימשיך ככה. זה משהו שחייב להיות חלק מהנוף הבאר שבעי כדי שנוכל פשוט להמשיך לעשות טוב לאחרים".

 

עמותת אנשים- פרטים באתר, בפייסבוק או באינסטגרם.

פרטים נוספים על הפרויקט: מס׳ טלפון – 0555500557 או מייל ליצירת קשר   [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4d210c69-747b-43a6-b808-d477be5d5ea3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה