בצל הקורונה: יצא לאור ספר הילדים "גברת חיידקת ואדון וירוסון"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ac2ed352-6afa-44a7-b18f-7cbdf96b5f05','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ac2ed352-6afa-44a7-b18f-7cbdf96b5f05','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

היא מעולם לא שיערה שכישורי הכתיבה שלה יסייעו לילדים קטנים להבין את הקורונה. כעת, אחרי שהוציאה את ספר הילדים החדש שלה "גברת חיידקת ואדון וירוסון", סיפרה רונית רדליך ל'באר שבע נט' על התהליך והתחושות: "דרך משעשעת ואופטימית להבין מה זה וירוס"

רונית רדליך בת ה-62 מערד, מעולם לא שיערה שיבוא יום וכישורי הכתיבה שלה יסייעו לילדים הקטנים שיושבים בבית, להבין את המצב בעקבות הקורונה. הרעיון לכתיבת הספר השביעי שלה, "גברת חיידקת ואדון וירוסון", הבזיק בראשה עוד בימים הראשונים של התפרצות וירוס הקורונה בסין, כשעוד לא היה חשש ממשי שזה יתפרץ גם בישראל. כבר בימים אלה, צפתה רונית את מה שעתיד להתרחש והבינה שילדים רבים וביניהם נכדיה, עלולים לחשוש מהמשמעות של המילה וירוס. בהתאם לכך, החליטה להקדיש ולכתוב לילדים ספר משעשע וצבעוני שיסביר להם באופן מופשט וכללי מהו וירוס, איך אפשר להימנע מהדבקה וכיצד ניתן לשמור על היגיינה במיוחד בימים אלו.

"גברת חיידקת ואדון וירוסון" הוא סיפור ילדים משעשע הנותן מענה לסקרנותם של הקטנטנים בימים אלו בהם כולם מדברים על וירוס הקורונה. הסיפור כתוב בחרוזים, מאוייר באיורים שובי לב ומסביר בפשטות ובחכמה על וירוסים וחיידקים, כיצד הם חודרים לגופינו והעיקר כיצד מבריאים מהם ונמנעים מהדבקה. "הסיפור הוא על שני חיידקים שעפים בחוץ, הם מגיעים לבית של ילדה בשם גאיה ונכנסים לה לגוף, בסופו של דבר הילדה מקפידה על היגיינה ועל הוראות הרופא והחיידקים עוזבים", משתפת רונית. הספר טומן בחובו מסר ערכי של שמירה על היגיינה, תזונה נכונה ואורח חיים בריא. הספר מתאים לגילאי 3-6.

גברת חיידקת ואדון וירוסון

רונית רדליך היא סופרת, משוררת ומספרת סיפורים, עוסקת בחינוך ובהדרכת הורים ומורים. היא במקור מירושלים וכיום חיה בדרום הארץ בעיר ערד, כשהיא חלק מקהילת המארחים בעיר. עוד כילדה נהגה לכתוב, בעיקר שירים, אך את כולם שמרה במגירה. בשנים האחרונות החלו ספרייה לצאת לאור. "אהבתי האמתית היא כתיבה לילדים. אני מאמינה שסיפור ילדים טוב הוא סיפור עם ערכים המדבר הן אל הילד והן אל ההורה. בנוסף למסר הערכי, כל אחד מספריי מקנה ידע ומעשיר את הילד בשפה. כך למשל הספר החדש עוסק בערך שמירה על היגיינה, ספרים נוספים שלי עסקו בקבלת השונה, אהבה וקבלה של עצמנו וכדומה", מספרת רונית.

ספרי איך נולד הרעיון?

"הרעיון התחיל עוד לפני הקורונה, חשבתי על זה באופן כללי, שחשוב שיהיה ספר שיסביר לילדים מה זה וירוס ואיך מתמודדים איתו.. כשהקורונה התחילה בסין, פתאום נזכרתי ברעיון ואמרתי שעכשיו זה הזמן לכתוב סיפור כדי לאפשר לילדים הצעירים להיכנס למעגל החיים ולמציאות שלנו, שהם יבינו מה זה אומר להיות חולה מוירוס. המטרה של הסיפור הייתה להמחיש לילדים בדרך משעשעת, נעימה ואופטימית אין וירוס חודר לגוף שלנו ואיך נרפאים ממנו. עבדנו במרתון בזמן קצר כדי להוציא לאור את הספר בתקופה הזו".

 רוניך רדליך. צילום פרטי

את הוצאת הספרים לאור, מספרת רונית שהם עושים כפרויקט משפחתי; היא כותבת את הספרים, בעלה עמוס עורך ומעמד את הספרים, בנם מעצב אותם ובתם הגננת חושפת אותם לראשונה לילדים וכך הם מקבלים משוב. "יש לנו מאיירת שנמצאת בהודו, אני מתרגמת את הספר ושולחת לה והיא מכינה את האיורים. את הפיילוט של הספרים, לפני ההוצאה לאור, אנחנו עושים על הנכדים ומקריאים להם וגם לבת שלי כך שהילדים שאיתה נותנים משוב", מסבירה רונית.

בתור סבתא לנכדים, מה השאלות שהכי מטרידות ילדים במצב הזה לדעתך?

"במצב הזה הם שואלים קודם כל למה לא הולכים לגן, למה אי אפשר לבקר את סבתא וסבא, אז מסבירים להם שיש וירוס אבל הם לא ממש מבינים מה זה וירוס, יש גילאים שצריך להמחיש להם, וכאן המקום של הספר, הוא בא להמחיש להם גם בתמונה וגם בטקסט עצמו, זה עזר להם להבין מה קורה, הנכדים שלי מאוד אהבו את הסיפור".

איך התגובות עד כה על הספר?

"תגובות טובות מהסביבה בקרובה וגם מאנשים שמתעניינים ורוצים לרכוש אותו. כרגע בגלל המצב יש בעיה שלנו להגיע לדואר ולשלוח להם אותו אז אנחנו שולחים את הספרים עם שליח עד הבית. אנשים קונים דרך האתר שלנו, רואים בפייסבוק אז פונים אליי".

 צילום פרטי

הקמת קהילת המארחים בערד, אליה שייכת רונית, הינה חלק משורת צעדים ופעולות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ועיריית ערד במטרה לחזק את העסקים בעיר. בימים אלה פועלים הצוותים של מעוף נגב מזרחי והרשות המקומית כדי להנגיש את הכלים ואמצעי המימון לעסקים בדרום בכלל. אפי מחלב, מנהל מעוף מרחב דרום, מוסיף: "חשוב לומר כי בימים אלו, מי שסופגים את הפגיעה העיקרית ממשבר הקורונה אלו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, שעל פי הנחיות משרד הבריאות רובם נאלצו לסגור את מקום עבודתם. אנו במעוף פועלים לסייע לכל בעלי העסקים. כל סניפי מעוף במרחב פועלים לטיפול בפניות של העסקים וכך גם היועצים שמשתדלים לתת מענה ולסייע בהגשת בקשות מענקים ומימון מהממשלה. זה הזמן לגלות יוזמה ויצירתיות גם בזמן משבר".

רוצים לרכוש את הספר "גברת חיידקת ואדון וירוסון"? לחצו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4b8ef06e-266a-4764-9175-65ef9274c2ed','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה