"אני עומדת כאן, כצאצאית לאנשים שרצחו יהודים ומבקשת להתנצל מעומק ליבי"

$(function(){setImageBanner('aaafdc60-4e07-4c4f-a514-cfa52a2042d0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כך בחרה להגיד לין הובר, מתנדבת גרמניה מהכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן", נכדה ונינה לחיילים בצבא הנאצי, במסגרת מפגש מרגש ויוצא דופן עם ניצולי שואה, לכבוד הציון השנתי ליום השואה הבינלאומי.

לין הובר וניצולה. קרדיט - אדיר הרושמפגש ייחודי ומרגש במיוחד התרחש בסוף השבוע האחרון (ה') בסמוך לכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" הממוקם בתחום המועצה האזורית מרחבים. במסגרת אירוע הציון השנתי ליום השואה הבינלאומי, קיימו מתנדבות גרמניות מהכפר, נכדות ונינות לחיילי הצבא הגרמני ולחברי המפלגה הנאצית, מפגש טעון רגשית אך מפויס עם ניצולי שואה תושבי המועצה. מטרת המפגש היה קירוב לבבות, בקשת סליחה ונקיטת עמדה חד משמעית נגד האנטישמיות.

במהלך האירוע, שיתפו המתנדבות את סיפורן האישי בפני הניצולים, ותיארו כיצד משפחתן לקחה חלק פעיל בשואה במסגרת שירותם בצבא הגרמני ופועלם במפלגה הנאצית. כמו כן, בצעד מרטיט לבבות אשר לא הותיר עין אחת יבשה, ביקשו סליחה בפני הניצולים על מעשי הזוועה שאבותיהן ביצעו ביהודים. הניצולים מצדם, האזינו בקשב רב לסיפוריהן, התרגשו ולא הצליחו לעצור את הדמעות.

"הנאצים החלו להשתלט על כל אירופה, הם החלו להגיע לכל מקום, גם לתוניס. אבא הבריח אותנו, שמענו על מעלליהם של הנאצים, הערבים בתוניס החלו לשתף פעולה עם הנאצים, היו הפגזות עצומות של הגרמנים, פחדנו על חיינו והתחלנו לברוח". כך סיפר בהתרגשות יוסף זכות, ניצול שואה ואחד מהמשתתפים במפגש. "דרוש אומץ בשביל לספר את סיפורי הזוועות של אבותיכן. אני מעריך אתכן, צריך לנקוט עמדה נגד האנטישמיות, להשמיע קול זעקה ולשבור את קשר השתיקה". כך הוא אמר בפניה למתנדבות.

המתנדבות מגרמניה. קרדיט - אדיר הרושלין הובר, אחת מתנדבות מהכפר השיקומי שהרצתה בפני הניצולים, פנתה לקהל הנוכחים במילים מרגשות אלו: "אני עומדת כאן, כגרמניה, נכדה ונינה לאנשים שרצחו יהודים ומבקשת להתנצל מעומק הלב.  אני יודעת שלא אוכל לשנות את העבר, אבל אני נמצאת כאן כי אני רוצה להבטיח שדבר כזה לא יקרה בשנית. זו אחת הסיבות שאני מתנדבת עם ילדים עם מוגבלויות ב- "עדי נגב – נחלת ערן". אני אוהבת את ישראל ואת העם היהודי, חשוב שנעמוד כאן יחדיו נגד אנטישמיות". כך היא פתחה.

בהמשך בחרה לספר את סיפורה האישי, ולשתף על החלק של משפחתה במעשי הזוועות, ועל תפקידם בצבא הגרמני הרצחני שלא בחל במעשים.

"שני הסבים שלי משני הצדדים היו שותפים במפלגה הנאצית, אחד מהם היה בוורמכט הגרמני, הוא היה בעיקר באזור המזרחי של אירופה. הוא היה אחראי על הספקת אוכל בצבא הגרמני בצד המזרחי. כששומעים את זה בפעם הראשונה זה לא נשמע נורא במיוחד, אבל כשבוחנים את זה מקרוב, מבינים שזה היה נוראי. הם לקחו את האוכל מאנשים חפים מפשע, מיהודים, עבור חיילי הצבא הגרמני, היו גם מקרים שהרגו יהודים עבור זה. סבא רבה שלי, לא היה רק גנב, אלא גם רוצח". כך סיפרה.

המתנדבות, הגיעו לארץ במסגרת פעילות ארגון "March of life", דרכו הם בחרו להתנדב בכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", יחד עם דיירים וילדים המתמודדים עם מוגבלויות מורכבות. חברי הארגון, צאצאים לנאצים בעלי זיקה לישראל, הגיעו על מנת לכפר על מעשי אבותיהם, לתרום לעם היהודי ולחברה הישראלית, כמו כן, לסייע לאנשים עם מוגבלויות גם לאור היחס אותו קיבלו אנשים אלו בתוקפת מלחמת העולם השניה.

קרדיט - אדיר הרוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('120e743e-d869-44b4-8787-69e02b5de5b5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה