"אנחנו רוצים שיהיה כאן דור צעיר שמכבד אחד את השני"

$(function(){setImageBanner('ea9b156c-9cc9-499e-bf79-00001178b223','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תנועת נוער חדשה הגיעה לבאר שבע! תנועת "מדור לדור" פתחה החודש שלושה סניפים בעיר ומזמינה את בני הנוער וילדי באר שבע להגיע ולקחת חלק בפעילות ערכית. רכז התנועה בבאר שבע, דוד ורטנברג, סיפר בראיון: "ככל שנירתם לעשייה ניצור קהילה תומכת"

החודש נפתחה רשמית תנועת נוער חדשה בארץ של עמותת "מדור לדור". יחד איתה נפתחו שלושה סניפים חדשים של התנועה בעיר באר שבע. הפעילות בסניפים החדשים בעיר כוללת תכנית הכנה לכיתה א', מועדונית, חוגי העשרה לילדים, תוכנית הכנה לצה"ל, פעילויות שיא סביב חגים ומועדים, פעילות התנדבותית, אירועי שיא ואירועים קהילתיים. הפעילות מתקיימת בכל ימות השבוע, למעט סופ"ש, ולאורך רוב שעות היום.

לכבוד תחילת פעילותה של תנוער הנוער החדשה, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם דוד ורטנברג, רכז התנועה בבאר שבע. "הייעוד של התנועה זה להקים קהילות איתנות בפריפריה עם דגש על ערכים של משפחה, כבוד וחברות", מסביר דוד, "פעילות כזו נותנת ביטחון ומסוגלות לבני הנוער. ככה נוצרת קהילה חזקה שנרתמת לעשייה לא רק בשביל רכוש או כסף אלא בשביל ערכים. בעיני זה הופך את בני הנוער לערכיים, סבלנים, מכבדים ובעלי מוטיבציה. אנחנו משפחה אחת גדולה וככל שנירתם לעשייה בצורה יותר ערכית נגיע למטרה הזו".

תנועת הנוער "מדור לדור" בבאר שבע

במסגרת הפעילויות המתקיימות במרכזים הקהילתיים של "מדור לדור" בבאר שבע, מתקיימות גם פעילויות התנדבותיות בקרב מבוגרים, ילדים וקשישים. חניכי ופעילי העמותה נענים ברוחב לב להתנדבות בקהילה. החניכים עתידים להתנדב עם בני הגיל השלישי בעיר, וכך לחזק את הקשר הבין-דורי ביניהם, להפיג את בדידותם של הקשישים, ולהעשיר את בני הנוער מניסיונם העשיר של בני הגיל השלישי. בבאר שבע כאמור יש שלושה סניפים חדשים של תנועת הנוער, שהוקמו בתמיכה מלאה של העירייה, כולל קבלת מבנים לפעילות לרווחת תושבי העיר באר שבע. "הסניפים נמצאים בנחל בקע, נחל עשן ומבצע עובדה. אלה אזורים שזקוקים למקום כזה כי אין בהם הרבה פעילות לבני נוער. זה מה שייתן את המקום לאותם נערים להגיע ולצרוך תכנים ערכיים ולהרגיש חלק מקבוצה", מוסיף דוד.

איך אתה הגעת לעמותה והצטרפת לעשייה בה?

"לפני חמש שנים שמעתי על "מדור לדור" דרך חברים, חיפשתי מקום להתנדב בו. בהתחלה התנדבתי עם בני נוער מכיתות ז'-ט', בניתי קבוצה שנקראת מובילים בקהילה שמתנדבים למען אנשי העיר. הייתי נכנס לבתי ספר ומספר על עצמי, על הילדות בבאר שבע והשירות הצבאי, ככה הכרתי את בני הנוער. בהמשך קיבלתי משרה בתור מדריך, הפכתי להיות רכז הכנה לצה"ל שם עבדתי עם שכבות בוגרות. לאורך כל הדרך אני רואה את בני הנוער של באר שבע כמו האחים הקטנים שלי, אנחנו צריכים להיות מודל לחיקוי עבורם ולהשקיע בהם".

ספר אז למי התנועה מיועדת, באילו פעילויות ייקחו הילדים חלק במסגרת התנועה?

"הפעילות בתנועת הנוער היא מז' עד יב', המטרה היא שיהיה מעגל של דור צעיר שמכבדים אחד את השני. בשכבות הנמוכות אנחנו מדברים איתם על הקשר הבין דורי, על זהות והיסטוריה משפחתית וקהילתית. בכיתות י'-יא' כבר מדברים על אהבת הארץ, רעות, עבודת צוות והכנה לצבא. אנחנו גם מכינים אותם לצו הראשון עם דגש על חוסן מנטלי ופיזי. בכיתה יא' הם עושים קורס מדריכים צעירים שנותן להם כלים נוספים גם לקראת הגיוס וגם לאזרחות".

תנועת הנוער "מדור לדור"

בעמותה חשוב לכם הקשר עם בני הגיל השלישי- תן דוגמאות לפעילויות שאתם עושים עימם ועבורם

"אנחנו שמים דגש על כבוד לאוכלוסייה המבוגרת, בקורונה ובכלל, עזרנו להם אם זה בקניית תרופות ומצרכים, אירחנו להם חברה, יצאנו איתם לשאוף אוויר, ניקינו להם את הגינה וסידרנו את הבית. היה למשל קשיש בן 102 שהייתה לו יום הולדת, הוא וטרן שסיפר לנו סיפורים ממלחמת העולם השנייה. ראית איך החניכים מקבלים השראה מהסיפורים שלו והוא פשוט היה עם חיוך על הפנים ושמח על תשומת הלב ואמר לנו תודה. ובסוף כל מה שהם מחפשים זה הערכה וכבוד וזה מה שחשוב".

מה החשיבות בעיניך של חיזוק הקשר הבין דורי ותמיכה בקהילה?

"החשיבות היא אחדות, כי כשאני מכיר את העבר שלי ושל המשפחה שלי, של הסביבה שלי אני מרגיש יותר שלם עם עצמי ויש לי הרגשה יותר חיובית לחיים. עבור בני הנוער זה נותן תחושת מסוגלות ואמונה בעצמך, אנחנו יוצרים ככה סביבה ערכית ותומכת".

 דוד ורטנברג, רכז תנועת הנוער "מדור לדור" בבאר שבע

בעמותה מדגישים את העזרה שסיפקה להם עיריית באר שבע והעומד בראשה - רוביק דנילוביץ'. "על התמיכה רבת השנים, על האמונה בצעירי העיר והגשמת חלומותיהם, על הדחיפה והפירגון, התמיכה והעזרה לתנועת הנוער של "מדור לדור". בנוסף, חשוב להודות למנהלת אגף הרווחה בעירייה - אתי כהן, על הקידום של צעירי העיר, והסיוע בהתפתחות הארגונית והאישית שלהם".

עמותת "מדור לדור" הוקמה לפני למעלה מעשור ופועלת בפריפריה הגיאוגרפית חברתית לרבות בבאר שבע למגוון אוכלוסיות גיל: ילדים, נוער, צעירים, מבוגרים וקשישים. כעת בעמותה מזמינים את בני הנוער של העיר להצטרף לתנועה ולקחת חלק. דוד מסכם: "אני מזמין את ילדי באר שבע, אנחנו צריכים את החבר'ה הצעירים, לכל אחד ואחת בעיר יש פוטנציאל גבוה להצלחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dcd9970c-c1f0-4b62-a0f6-ac21a648ddea','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה