"אנו ממשיכות להתפתח כקהילה למען קידום נשים בטכנולוגיה"

$(function(){setImageBanner('90662259-d2fc-4150-987e-24c92ea113ff','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

קהילת הנשים הטכנולוגית she codes; ממשיכה לצבור תאוצה ולקדם נשים בעולם ההייטק גם בימי הקורונה וגם כאן בבאר שבע. מנהלת אזור סטודנטיות דרום: "כיף לראות שהמשתתפות לא מוותרות גם בתקופה הזאת על הלמידה וההעשרה האישית שלהן"

"אי שם, בשבועיים הראשונים של חודש מרץ, הבנו שמתחיל שינוי גלובלי גדול. הבנו שאנחנו צריכות להתאים במהירות את מערך הלמידה שלנו למציאות המשתנה, ולאפשר לכל המשתתפות וחברות הצוות להמשיך את הלמידה שלהן בצורה כמה שיותר חלקה", סיפרה ל'באר שבע נט' אלה שמואלי סנדובסקי, מנהלת שיתופי הפעולה והאירועים במטה she codes;, "הצלחנו להעביר את עשרות הסניפים שלנו מאופליין לאונליין תוך יומיים. לא רק סניפי הבוגרות שלנו עברו להתנהל דרך הזום, אלא גם סניפי הנערות שלנו, מכל רחבי הארץ".

פעילות דרום באונליין. קרדיט: קהילת ;she codes

גם קהילת הנשים הטכנולוגית she codes; התאימה את עצמה לימי קורונה ואף עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בכל התחומים. מאז פרצה מגפת הקורונה, הצטרפו לארגון כ-3,000 נשים חדשות שהתחילו באחד מהקורסים. עד סוף השנה מעל 2,000 נשים יסיימו קורסים ואין ספק שנשים רבות נהנות מלימודי האונליין ומצליחות לנצל את היתרונות של התקופה הנוכחית. "גם מערך ההרצאות הטכנולוגיות, מרתוני התכנות שלנו ושאר האירועים עברו לאונליין בהצלחה גדולה! גם עכשיו אנחנו דואגות לספק תכנים מגוונים כדי להעשיר ולהרחיב את החומר הנלמד בקורסים", מוסיפה אלה, "חברות הקהילה לא רק התרגלו למצב, אלא גם התחילו להבין כמה יתרונות קיימים בו ואפילו להנות מזה ולנצל את זה כמה שיותר. גם אנחנו הבנו את מרחב הפעולה שמתכונת האונליין הביאה עמה, והתחלנו לחשוב על עוד ועוד דרכים להרחבת הפעילות".

;she codes היא הקהילה הגדולה של המפתחות בישראל, הקהילה הוקמה ב-2013 במטרה להגיע ל- 50% מפתחות תוכנה בישראל. הן מכשירות, מקדמות ומעודדות נשים להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית בתפקידי מפתח ובתפקידים טכנולוגיים שונים. הארגון מפעיל למעלה מ-45 סניפים ברחבי הארץ וגם כאן באר שבע, בהם מתנהלים קורסי לימוד תכנות ברמות שונות בפייתון, ווב, ג'אבה, גיט, אנדרואיד ועוד. בשנתיים האחרונות פועל הארגון במסגרת מיזם משותף עם משרד העבודה והרווחה הפועל להגדלת שיעור ואיכות התעסוקה של אוכלוסיות מגוונות על ידי שילובן וקידומן בשוק העבודה. "גם סניפי באר שבע ממשיכים לפעול בימים אלו במתכונת מקוונת", סיפרה לנו לי ג'ו ברק, מנהלת אזור סטודנטיות דרום, "נכון שהחוויה בזום מעט שונה, אבל כיף לראות שהמשתתפות לא מוותרות גם בתקופה הזאת על הלמידה וההעשרה האישית שלהן".

טראקתון בחברת morphisec. קרדיט: קהילת ;she codes

ספרי על פעילות she codes; בבאר שבע בחודשים האחרונים

לי: "מאז תחילת הקורונה פתחנו בבאר שבע שני מחזורים- בספטמבר ובנובמבר. הצטרפו אלינו עשרות משתתפות חדשות מלאות מוטיבציה. כמובן שלא קל להיות בבית ולהשקיע 3 שעות "בעצמך" כשיש לא מעט מחויבויות מסביב, בין אם זה ילדים ועבודה או לימודים עמוסים באוניברסיטה, אבל כולן מצליחות להתמודד ואף להתמיד. חשוב לציין גם את המתנדבות האלופות שלנו שמגיעות כל שבוע למפגשי האונליין לעזור ולתמוך במהלך הלמידה. על אף המציאות המקוונת אנחנו משמרות את האווירה החברתית במפגשים, החל מפעילויות לכלל נשות הסניף וערבי צוות ועד לפעילויות לכל המשתתפות מכל הארץ. כל חמשת הסניפים שלנו בעיר פועלים במלוא המרץ, ואנחנו ממשיכות להתפתח ולגדול כקהילה למען קידום נשים בטכנולוגיה ובתחום התוכנה".

אילו כלים אתן מציעות לחברות הקהילה בדרום מעבר לקורסי הבסיס?

אלה: "הקהילה שלנו היא ממזמן לא רק קהילת תוכנה שמפעילה קורסי תכנות. הארגון הוקם ב-2013 על ידי רות פולצ'ק במטרה להגיע ל-50% נשים ומפתחות תוכנה בתעשיית ההייטק הישראלי. אז נכון שהמצב משתפר ואנחנו מתקדמות, אבל קורסי הבסיס הם רק נדבך אחד ממה שאנחנו מציעות כיום. הקהילה, במסגרת המיזם המשותף עם משרד העבודה והרווחה, מתמקדת בסיוע אקטיבי לחברות הקהילה, החל מהרצאות קריירה ללא עלות, למשל: איך לעבור ראיון עבודה בזום, ועד להרצאות טכנולוגיות במגוון נושאים מקצועיים. בנוסף, יש לנו מרכז קריירה בו מתנדבות עשרות חברות צוות, נשות HR, נשים טכנולוגיות בכירות ועוד, שמלוות את המשתתפות בכל תהליך חיפוש העבודה. בנוסף לקורסי הבסיס קיימים אצלנו גם קורס מציאת עבודה וקורס פרויקט גמר. כמובן שאי אפשר להתעלם מרשת הקשרים הענפה שיש לקהילה עם התעשייה. אנחנו מאוד מחוברות לתעשיית ההייטק, ומכירות באופן אישי את אנשי המפתח. אנחנו כל הזמן מחברות את המשתתפות שלנו עם חברות שמגייסות, חושפות אותן לסטרטאפים מעניינים ועוזרות לתת להן קדימות בתהליכי גיוס, עד כמה שניתן כמובן".

אלה שמואלי סנדובסקי | לי ג'ו ברק . קרדיט: קהילת ;she codes

בתקופת הקורונה אנשים רבים יוצאים לחל"ת ומתקשים במציאת עבודה, כיצד המתנדבות במרכז הקריירה שלכן מסייעות בכך לקהילת הנשים בהייטק?

אלה: "לארגון קיים מרכז קריירה בו אנו מעניקות שירותים מגוונים ללא עלות כגון: הכנה לראיונות עבודה, סימולציות, סיוע בכתיבת קורות חיים ועוד. במרכז הקריירה מתנדבות עשרות נשים טכנולוגיות ומתחום משאבי האנוש מהחברות המובילות בתעשייה. שירותי המרכז ניתנים לכל מי שלומדת במסגרת הארגון וזקוקה להם. אנחנו גם עוזרות לנשים שעומדות בפני בחירת תואר ראשון להתמקד בתואר הטכנולוגי שנכון להן וחושפות אותן לתעשייה ולתפקידים הקיימים בה. חשוב לציין כי שירותי המרכז מתאימים לנשים בתחילת הקריירה, אך כמובן גם לנשים מנוסות וותיקות שמתלבטות איך לנווט את מסלול הקריירה שלהן בצורה חכמה ונכונה. בחודשים האחרונים ובעקבות המצב תגברנו את מערך המתנדבות שלנו במרכז הקריירה. כולן תורמות בצורה מדהימה מזמנן כדי לסייע לחברות הקהילה ולתמוך בהן גם במצב החדש הזה".

מה הייתן רוצה להגיד לקוראות הבאר שבעיות שמתעניינות בעולם ההייטק?

לי: "דבר ראשון, אם את חוששת מזה שאין לך רקע בתחום, אז להוריד פאניקה. ההיסטוריה שלך לא מגדירה את פוטנציאל היכולות שלך, "אני בכלל לא מבינה במחשבים" זה לא משהו שצריך להטריד אותך אם את מחליטה שמעניין אותך התחום. אף אחת לא מבינה במחשבים לפני שהיא מתחילה ללמוד ולהתעניין במחשבים, אצל חלק זה קרה בגיל מוקדם ואצל חלק בגיל מאוחר, זה לא משנה. דבר שני, אם את מתעניינת בעולם ההייטק, בין אם זה לכתוב קוד, להבין ולנהל קוד או אפילו יזמות בעולם ההייטק, את צריכה להתחיל איפשהו. התהליך הזה, מהרגע שהחלטת להיכנס להייטק, ועד העבודה הראשונה שלך, יכול להיות ארוך ועם הרבה תחנות בדרך. אבל, אם זה מה שמעניין אותך וזה מה שהחלטת שאת רוצה - לכי על זה! דבר שלישי ואחרון, אל תוותרי. אם החלטת והתחלת, אז אל תוותרי. כל אחת יכולה למצוא סיבות למה לא לעשות משהו, אני אומרת תחפשי סיבות למה כן ותגרמי לזה לקרות.  אנחנו כאן כדי לעזור לך ותמיד נשמח ללוות אותך בתהליך. ההרשמה הבאה תיפתח לקראת סוף החודש הבא ואנחנו מחכות לכל מי שמעוניינת להכיר את עולם התוכנה ולהצטרף לקהילה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('01601618-c37a-464b-82e9-922d87fbb5cd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה