אירועי 'עשנדה' בבאר שבע: הקהילה האתיופית מתגייסת למען אברה מנגיסטו

$(function(){setImageBanner('990a10be-a868-44d9-9e9f-29c0debdc5ab','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מתנדבי "האנשים שיוצרים את המציאות" מהקהילה האתיופית בבאר שבע קיימו השבוע את אירוע 'עשנדה' המסורתי במטרה לגייס כספים לאגרנש, אימו של הנעדר אברה מנגיסטו. שמחה אסרסאי מובילת האירוע סיפרה: "לא נוכל להחזירו או למלא את החלל אך נראה לה שעם ישראל חושב עליה ועל בנה אברה מנגיסטו"

"באתיופיה במקביל לט"ו באב חגגו את חג "עשנדה", חג שנשים היו משתוקקות לו מידי שנה ושנה. הן היו מתגנדרות בתכשיטים צבעוניים ובגדים לבנים מעותרים בצבעוני או בשמלות צבעוניות ויוצאות עם תופים ומחולות ועוברות מבית לבית ומוציאות את החברות, השכנות האימהות, בתופים ובמחולות ומכניסות אווירה שמחה. תוך כדי הן היו מגייסות כספים לצדקה ולמען מטרה טובה. כיום יש לעשנדה גם ממד חברתי של גיבוש, שמחה ויצירת משפחתיות של עשייה ביחד", כך סיפרה ל'באר שבע נט' שמחה אסרסאי, פעילה חברתית בקהילה האתיופית בעיר ויוזמת קבוצת המתנדבים 'האנשים שיוצרים את המציאות'.

פעילי הקבוצה החליטו לקיים השנה את אירוע ה'עשנדה' בבאר שבע. מעבר לריקודים והשמחה סביב המאורע ונשות התוכן שהעבירו הרצאות מעוררות השראה, האירוע נוצר במטרה לאסוף תרומות לאגרנש, אמא של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי הנעדר לפני 6 שנים. "החלטנו לעשות גם אירוע "עשנדה" ובו קיימנו ערב גיוס כספים לאגרנש, אמא של אברה מנגיסטו הנעדר", הסבירה שמחה, "היה לנו חשוב לעזור לה לקראת החגים עם חום ואהבה, לא נוכל להחזיר או למלא את החלל אך נוכל להקל על הכאב".

צילום פרטי

מה המקור של חג ה'עשנדה' ומה הוא מסמל?

"התרגשתי לשמוע מדודי ישראל אדנה אשר סיפר לי כי חקר את הנושא ומצא לזה גם מקורות בתנ"ך. מקורו של העשנדה מצוי בסיפור המקראי העוסק בטרגדיה של יפתח הגלעדי ובתו: "וַיָּבֹא יִפְתָּח הַמִּצְפָּה אֶל-בֵּיתוֹ, וְהִנֵּה בִתּוֹ יֹצֵאת לִקְרָאתוֹ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלוֹת, וְרַק הִיא" (ספר שופטים פרק יא, לד). "אַרְבַּעַת יָמִים, בַּשָּׁנָה"- אלו בדיוק ארבעת ימי החג (Ashenda) שהשתמרו על פי המקורות הדתיים בחבש (אתיופיה) במשך 3,000 שנה. בנוסף, השם עשנדה נקרא על שם הדשא הארוך שצמח באותה תקופה ממנו הנשים היו מכינות חצאיות לחג עשנדה".

ספרי על אירוע ה"עשנדה" שקיימתם כאן בבאר שבע

"קבוצת מתנדבי "האנשים שיוצרים את המציאות" שוב ניכנסה לתמונה ולא נתנה להזדמנות זו לחלוף, הפקנו את אירוע חגיגת "עשנדה" לקהילה האתיופית ולתושבי באר שבע בכלל. מעבר לטקסים המיוחדים והריקודים האותנטיים, היה ערב עם תוכן בו היו שתי מרצות מהקהילה האתיופית, מרצות מעוררת מחשבה, השראה ושינוי תפיסה,סוחפת ומרתקות העבירו את הרצאתן. חנה ראובן מ"מפניני האנושית" בעלת התמחות בלימודי תת-מודע NLP פרקטישנר ממכללת "הכל אפשרי", מרצה להתפתחות אישית ומוטיבציה ובעלת קליניקה .וזיוה פסח מ"חיים של שפע והגשמה": בעלת התמחות והסמכה NLP  הרצאות, והנחייה אישית  ובנוסף  מתנדבת אצלנו ב"אנשים שיוצרים את המציאות"  וכן רכזת ועדה מחוזית לתכנון ובנייה . שתיהן יחד העבירו הרצאה ופעילות בנושא "מה הייעוד שלנו בחיים ? למה כדאי לנו להגשים את עצמנו ? ואיך לרתום את העולם להשיג את המטרות שלנו בחיים". אני רוצה לנצל את ההזדמנות להוקרת תודה והערכה לגברת קרולה צ'אושו מנהלת סניף "ויצו" באר שבע ועו"ד מינה קלמן עם הלב הענק אשר אישרו להשכיר את משכנם והגיעו לשמוח בשמחתנו, הרי שמחתנו היא שמחת כולם. במעמד זה רוצה להודות לכל המתנדבים היקרים מקבוצת "האנשים שיוצרים את המציאות" בכלל ולאלה שסייעו בפרט להפיק את האירוע האותנטי המדהים הזה ובלעדיהם זה לא היה יוצא מושלם כפי שתכננו. לכל הנשים שסייעו במהלך הערב וכמובן לכל הנשים שהגיעו מבאר שבע, קרית גת, ראשון לציון, כפר סבא, רחובות  שהשתתפו בערב הזה ועשו את הערב הזה שמח!".

צילום פרטי

איך ערב ה'עשנדה' סייע לגיוס תרומות ומעשה צדקה?

"את ערב ה"עשנדה" מינפנו, גם כפי שנהגנו באתיופיה, להיזדמנות התרמה לגיוס כספים לאגרנש אמא של אברה מנגיסטו, השבוי האתיופי מזה כבר 6 שנים. אברה מנגיסטו הוא אזרח ישראלי שנעדר, הלוקה בנפשו, חצה את גדר המערכת לתוך רצועת עזה, באזור חוף זיקים, ב-7 בספטמבר 2014 מוחזק בשבי חמאס במשך 6 השנים. מאז גורלו לא נודע ונושא זה לא נישמע מספיק בתקשורת ולא בשיחה בחברה הישראלית כלל . לכן בשבועות האחרונות אנו מפיצים ומשווקים בקשה לתרומה אך עקב הקושי החלטנו לעשות ערב שבו רצינו להעלות למודעות את אברה מנגיסטו  וכן  לארגן את אירוע "עשנדה" במטרה לגייס כספים לאגרנש כסיוע לקראת החגים. לא נוכל להחזיר או למלא את החלל אך נוכל להקל על הכאב וליצור לה חום ואהבה".

 

שמחה מסבירה כי גם בשנה שעברה מתנדבים התגייסו כדי לסייע לארגנש, וגם השנה מתנדבי "האנשים שיוצרים את המציאות" התגייסו למענה, אך עדיין לא הגיעו ליעד שרצו כדי לעזור לה בתקופת החגים: "בשנה שעברה תרמנו לה והרגשנו אושר ושמחה וראינו את תגובתה המחממת את הלב שהעריכה והוקירה תודה על כך שעם ישראל חושב עליה. הפעם גם אנו רוצים להשיב לה את אותה שמחה שעם ישראל חושב עליה ועל בנה אברה מנגיסטו. טרם הגענו ליעד שאנו רוצים ונישמח לתרומות נוספות כל אחד כל לפי יכולתו".

ניתן לשלם בBIT  לטלפון 0523957560 או לשלם מזומן לידי שמחה אסרסאי .

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('86d20f47-609a-43d1-ac28-74eb3d297c1e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה