קניית רכבים במזומן - כל מה שצריך לדעת על מנת לא להסתבך עם החוק

$(function(){setImageBanner('519d9df5-68a5-4e78-bbb3-2b11002e45f4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

FREEPIK

בכל הקשור למכירה ורכישה של רכבים במזומן, ובעסקאות גדולות אחרות, כדאי להכיר את כל המגבלות הכרוכות בכך. כדי לא להסתבך עם החוק, עם רשויות החוק ולמצוא עצמכם מסתבכים עם הרשות לאיסור הלבנת הון – כדאי שתכירו היטב את חוק המזומן ותדעו מה עליכם לעשות כדי להשאיר את העסקה כשרה, ולעמוד באחריות החוקית שלכם.

חידוש לחוק שנכנסת לתוקף בישראל בשנים האחרונות, קובע שלא רק בעלי העסקים יישאו באחריות החוקית על ביצוע עסקה לא כשרה, אלא גם אדם פרטי שהיה צד בעסקה, ולכן חשוב להכיר את החוק היטב.

מה כדאי לדעת על קניית רכב במזומן? ואיך אפשר לקנות ולמכור רכב במזומן בלי להסתבך עם החוק?

 

הכירו את חוק המזומן: המידע שיעזור לכם לא להסתבך

אם אתם משלמים לעיתים קרובות במזומן ומבצעים עסקאות גדולות באמצעותו, כדאי שתכירו היטב את חוק המוזמן – בין אם אתם אנשים פרטיים ובין אם בעלי עסקים. בשנים האחרונות בישראל נכנס חידוש לחוק המזומן, שהמשמעות שלו פשוטה ומסוכנת לאנשים פרטיים כאחד: במידה ובוצעה עסקה לא חוקית במזומן, לא רק בעל העסק יישא באחריות החוק לכך אלא גם האדם הפרטי שהיה אחד הצדדים בעסקה.

קצת על החוק היבש: חוק המזומן אושר בשנת 2018. בפועל, החוק נכנס לתוקף בשנת 2019. חוק המזומן הוא למעשה חוק להגבלת השימוש בכסף מזומן במדינת ישראל, לאור עסקאות שהן מה שנקרא "כלכלה שחורה". בפועל, הכל מתחיל ונגמר בחשש של הבנקים ויתר הרשויות הרלוונטיות המוטרדות מהלבנות הון, העלמות מס וביצוע עסקאות לא חוקיות שבסופו של יום פוגעות בכלל האוכלוסייה ויוצרות נזקים כלכליים וחברתיים.

חוק צמצום השימוש במזומן נועד במטרה לא לאפשר אמצעי תשלום אנונימיים שלא ניתן לאתר לאחר העסקה, כשהחוק תקף על בעלי עסקים וכן על אנשים פרטיים – כשלכל אחד מהם ישנם סכומים והגבלות רלוונטיות. כאמור, שני הצדדים שלוקחים חלק בעסקה נושאים באחריות לביצוע עסקה חוקית וחפה מעבירות.

בעוד הכסף המזומן הוא המנוע של הכלכלה השחורה והעלמות המס בישראל ובעולם כולו, חוק המזומן מגיע וקובע שכל אדם פרטי צריך להכיר מקרוב את מגבלות החוק כדי לא להסתבך. בחוק קבועים סכומים מקסימליים ומדויקים המגדירים מהו הסכום הגבוה ביותר שניתן לשלם במזומן על כל עסקה, תוך הפרדה בין אנשים פרטיים, בעלי עסקים וכן עסקאות מעורבות (כין בעלי עסקם לאנשים פרטיים ולהפך).

 

בואו נדבר במספרים: מהן מגבלות החוק?

כפי שנאמר, חוק המזומן חל על כל אחד ואחת מאיתנו. גופים מסחריים, עסקים קטנים, בינוניים או גדולים ואנשים פרטיים. במילים אחרות: אם אתם אנשים פרטיים שרוצים לרכוש רכב, בין אם אתם בעלי עסקים ובין אם תרצו לשלם כאנשים פרטיים - יש כמה דברים ממש חשובים שאתם צריכים לדעת בכל הנוגע למגבלות החוק.

מהן ההגבלות שכדאי להכיר ועל מי הן חלות?

  1. אנשים פרטיים: כשמדובר בעסקה בין אדם פרטי לאדם פרטי, ניתן לשלם במזומן או לקבל את סכום העסקה במזומן, כשהסכום המקסימלי עומד על 50 אלף שקלים חדשים לעסקה. מה עושים אם סכום העסקה גבוה יותר? משלמים את היתרה בכל אמצעי אחר שנמצא תחת בקרה, כמו אפליקציות לתשלום באשראי, העברה בנקאית, שיק בנקאי וכן הלאה.

  2. בעל עסק מול אדם פרטי: במקרה של עסקה בין אדם פרטי לסוחר רכב שקונה או מוכר רכב במזומן, המגבלה נמוכה יותר ועומדת על 11 אלף שקלים חדשים. באופן דומה לעסקאות בין אנשים פרטיים, ברגע שסכום העסקה גבוה יותר מהתקרה המקסימלית המותרת בחוק יש לשלם את היתרה במזומן. עם זאת, ישנה מגבלה נוספת במקרה הזה: אם סכום העסקה גבוה יותר מ-11 אלף ₪, המגבלה תעמוד על הסכום המקסימלי או לחלופין על 10% מהעסקה, הנמוך מביניהם.

  3. הלוואה או תרומה: השימוש במזומן מוגבל לסכום של עד 11 אלף ₪.

  4. מתנות: התקרה המקסימלית הינה 50 אלף ₪ עבור הענקת או קבלת מתנות במזומן.

מוכרים וקונים עם קאר אקספרס: בטוח, מקצועי ואמין

אם אתם לא מעוניינים להסתבך עם חוק המזומן, להכיר את הנחיות ומגבלות החוק היטב או חוששים להסתבך עם רשויות המס והלבנת ההון בישראל, אנחנו מזמינים אתכם להשתמש בשירות של סוכנות הרכב קאר אקספרס. קאר אקספרס הינה סוכנות המציעה ללקוחותיה שירותים של קנייה, מכירה ועסקאות טרייד אין לפי החוק במדינת ישראל בכל רחבי הארץ. לאחר יצירת קשר סוחר רכב מטעם החברה ייצור איתכם קשר ויגיע כדי להעניק לכם שירות עד לבית הלקוח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2356b777-83a4-40d6-9529-da21c3d7c708','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה