עצות אלגוסק לפתירת מורכבויות הענן בעזרת אוטומציה ונראות

$(function(){setImageBanner('a20ec6d1-f83a-4d15-be38-6db3a164c354','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

תרגום מכתבת מקור מאת ג'פרי סטאר, כפי שהופיעה במגזין SecurityBoulevard
אבטחה בסביבות מרובות עננים ובסביבות ענן היברידי עשויה להיות משימה קשה.

ענן

כפי שאומר הפתגם, יש שני צדדים למטבע. אין ספק שזה נכון במקרה של הענן: ארגונים מכל הגדלים מנצלים את היתרונות שהוא מציע בדמות מהירות, אפשרויות גדילה ואפשרויות חיסכון משופרות. הסקר האחרון של אלגוסק בשיתוף Cloud Security Alliance מצא כי 59% מהארגונים מבצעים עד 40% מהעבודה שלהם בעננים ציבוריים, וכי כמות הארגונים שמבצעים יותר מ-60% מעבודתם בענן הכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות.

הסקר גם חשף כי ל-81% מהארגונים יש חששות משמעותיים בנוגע לאכיפה ולניהול של אבטחה בענן. חששות אלו נגעו בעיקר לסיכון שבמתקפות הגוררות פריצה לנתונים, להקפדה על עמידה בתקנים ולמורכבות הניהול של אבטחה ותהליכי שינוי בסביבות הענן ובסביבות המקומיות באופן יעיל. אז מה גורם, למעשה, לחששות ולאתגרים בנוגע לאבטחה בענן, וכיצד יכול הארגון שלכם להתמודד איתם?

 

נראות גרועה בענן = ניהול מפוצל

כאשר נשאלו אילו היבטים של ניהול האבטחה בענן מאתגרים בעיניהם, המשיבים ציינו את האיתור של בעיות הקשורות בתצורה שגויה כאתגר הגדול ביותר, ולצידו היעדר נראות לכלל המערך בענן. חששות בולטים נוספים היו הכנה לביקורות ועמידה בתקנים, ניהול הוליסטי של הסביבה המקומית וסביבת הענן וניהול של עננים מרובים.

סיבה עיקרית לבעיות הללו היא שארגונים משתמשים בכלי בקרה שונים לניהול האבטחה בענן. על פי הסקר, 33% משתמשים בכלים לניהול תצורה ואורקסטרציה, 30% משתמשים בכלי הבקרה של ספקית הענן וכ-22% אינם בטוחים באילו כלים בדיוק הם משתמשים. אם צוותי ה-IT וצוותי האבטחה נאלצים להשתמש במספר כלי בקרה שונים, הנראות שלהם לתוך סביבות הענן מוגבלת, כך שלתהליכי האבטחה מתווספות מורכבויות והוצאות ניהול משמעותיות.

תהליכים מפוצלים אלו מובילים לטעויות שגורמות לבעיות בענן: מבין המשיבים בסקר, 11.4% דיווחו על בעיית אבטחה בענן בשנה האחרונה, ו-42.5% דיווחו על הפסקת שירות של רשת או יישום. אין זה מפליא כי שני הגורמים העיקריים לתקריות אלו היו טעויות תפעוליות או טעויות אנוש בניהול של התקנים ושינויי תצורה של התקנים.

שורש הבעיה טמון בכך שתחילת השימוש בענן הציבורי כה פשוטה, עד שקל לפספס את המורכבות האפשרית הכרוכה באבטחה ובניהול שלו. אפילו בשימוש בפלטפורמת ענן ציבורי בודדת, כגון AWS, כל חשבון ענן הוא שונה. ישנם חשבונות שפועלים במספר אזורים ולכל אחד מהם יש מספר כלי בקרת אבטחה. סביר להניח שלכל אחד מאלו יש תצורה פרטנית שאינה מנוהלת באופן מרוכז. לכן, בכל פעם שנדרש לבצע שינוי, יש לבצע את אותה עבודה עבור כל אחד מהחשבונות השונים. עם כל כך הרבה משתנים, הניהול והאבטחה של החשבונות הרבים הופכים למשימה מורכבת מאוד.

מפשטים את משימת האבטחה בענן

איך, אם כך, יכולים ארגונים לשלוט טוב יותר בחשבונות הענן הרבים שלהם ולנהל אותם בעקביות, כך שיוכלו לנצל את יתרונות המהירות ואפשרויות הגדילה שמציע הענן במלואם, מבלי להתפשר על האבטחה? להלן ארבעת השלבים המרכזיים:

השגת נראות לרוחב כלל הרשתות

כפי שציינו קודם, היעדר נראות לרוחב המערכים בענן היה אתגר האבטחה העיקרי אצל 36% מהמשתתפים בסקר. כדי לתת מענה לאתגר הזה, על ארגונים להשיג נראות הוליסטית לרוחב כל חשבונות הענן השונים שלהם, ובכלל זה האמצעים לבקרת האבטחה שמשמשים בענן והאמצעים המשמשים לניהול תנועה מסביבות הענן ואליהן. כך יוכלו צוותי ה-IT וצוותי האבטחה לזהות במהירות בעיות אבטחה או סיכונים אפשריים שעלולים להוביל להפסקות שירות.

ניהול שינויים במערכת יחידה

כאשר משתמשים בשילוב של כלים של ספקית הענן לבקרת אבטחה וכלים אחרים, הן בענן והן ברשת המקומית, ניהול עקבי של המדיניות הוא אתגר עצום עבור הארגון. אם כל בקרות האבטחה המגוונות מנוהלות במערכת אחודה, באמצעות סט יחיד של פקודות והגדרות, ניתן להחיל את הגדרות מדיניות האבטחה בעקביות. כך ניתן למנוע עבודה כפולה ותהליכים ידניים המועדים לטעויות, אשר מובילים לבעיות הקשורות בתצורה שגויה ולהפסקות שירות. כמו כן, כל השינויים מתועדים במלואם לצורכי ביקורת.

ביצוע אוטומציה לתהליכי אבטחה ועמידה בתקנים

אוטומציה היא כלי הכרחי לניהול יעיל של סביבות ענן בעלות מספר חשבונות עננים ציבוריים, תוך אורקסטרציה של השינויים על פני מערך מורכב של בקרות אבטחה. אוטומציה מאפשרת ניהול של שינויי האבטחה על פני סביבות ענן במהירות ובדייקנות. כמו כן, היא מאפשרת הכנה מהירה יותר לביקורת ומבטיחה עמידה רציפה בתקנים. זוהי נקודה חשובה, כיוון שיותר מ-75% מהמשיבים בסקר שלנו דיווחו כי עמידה בתקנים והכנה לביקורת הן היבטים מאתגרים של ניהול משאבים בענן ציבורי.  בנוסף, אוטומציה מסייעת לארגונים להתגבר על פערי מיומנויות ומגבלות בגיוס כוח אדם, שצוינו כחששות על-ידי כשלושה רבעים מהמשיבים אשר כבר משתמשים בענן.

קישור בין מתקפות סייבר לתהליכים עסקיים לצורך טיפול מהיר

הסקר של CSA חשף כי ארגונים מודאגים ממתקפות ומפריצות, ומידת המוכנות שלהם להתמודדות עימן נמוכה. קרוב ל-90% דירגו בראש סולם החששות גישה בלתי מורשית, פריצה לנתונים, חדירה והתקפות מניעת שירות. פתרונות לניהול אבטחה בעלי אינטגרציה לכלי SIEM או SOAR יכולים לסייע במתן מענה לחששות אלו בכך שהם מקצרים את זמן התגובה לתקרית. עם גילוי איום על-ידי כלי SIEM או SOAR, פתרון הניהול יכול לזהות את כל היישומים והשרתים שעלולים להיפגע מהאיום. לאחר מכן, הפתרון יכול להפחית את הסיכון הגלום באיום באמצעות בידוד של השרתים וההתקנים המושפעים ממנו מהרשת באופן אוטומטי ומניעת תנועה אופקית.

הודות לפתרון אוטומציה לאבטחת הרשת שמבצע את הצעדים הללו, ארגונים יכולים ליהנות מניהול אבטחה מרוכז והוליסטי לרוחב כל חשבונות הענן הציבורי, כמו גם הענן הפרטי והסביבה המקומית שלהם. כלי זה מסייע לפתור את אתגר המורכבות של הענן, ולאפשר ניהול מהיר ובטוח יותר של הענן תוך עמידה בתקנים.

אודות אלגוסק

אלגוסק היא החברה המובילה של פתרונות ניהול אבטחת רשת בענן, ברשת המקומית ובפלטפורמות היברידיות.

הטכנולוגיה של אלגוסק מאפשרת ללקוחותיה לפשט ולנהל באופן אוטומטי את אבטחת הרשת הארגונית באופן שעונה על צרכים עסקיים משתנים. בעזרת אלגוסק, ארגונים יכולים לנהל את השינויים במדיניות אבטחת המידע באופן מהיר, יעיל ובטוח ובאפס מגע על פני הענן, SDN והרשת המקומית, תוך עמידה בדרישות הרגולציה והתקינה המחמירות ביותר. אלגוסק משרתת למעלה מ 1800 ארגונים, כולל 20 מרשימת הפורצ'ן 50 ומסייעת להם להפוך ליותר זריזים, בטוחים יותר ותואמים יותר – בכל עת. החל משנת 2005 אלגוסק מציעה את ערבות ההחזר הכספי היחידה בענף, עדות להתחייבותה לשביעות רצון הלקוחות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8f5b57d5-2320-4822-8946-671b16162887','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה