עבודות בגובה – סנפלינג למקצוענים

$(function(){setImageBanner('19b6d4e8-155b-4035-87e3-18cd858cceb9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

חבלי הסנפלינג הנמתחים מגג הבניינים הגבוהים מוכרים לנו מספורט אתגרי וטיפוס בטיולים, מעין תחביב של משוגעים לדבר בלבד. כדאי לדעת שחבלי הסנפלינג הללו, לעתים עומדים כחלק משגרת עבודה יום יומית של מי שמבצע עבודות בגובה וכנראה רואה בעבודה תחביב. עובדה זו תהפוך את שגרת היום יום למהנה במיוחד עבור אנשים אלו, שכן מדובר בעבודה שכרוכה בסיכונים רבים.

.

לעבודה בגובה סוגים רבים, אך סנפלינג הוא כנראה הסוג השכיח ביותר, כנראה בשל העובדה שיתרונותיו באים לידי ביטוי בסופו של דבר בחיסכון בכסף וזמן ללקוח. בנוסף לכך, ניתן לבצע שורה של עבודות בעזרת ציוד הסנפלינג; החל מעבודות איטום למעטפת החיצונית של המבנים השונים, עבודות תשתיות, עבודות חשמל, שיקום ושימור של מבנים, חיזוק אריחים, צביעה ושיפוץ החלק החיצוני של המבנה, הרחקת יונים, גיזום עצים, ניקיון חיצוני ועוד רבים. מובן שלא כל אחד יכול לבצע את העבודות הללו – יש להמציא רישיון עבודה בגובה הניתן על ידי משרת התמ"ת לאחר הכשרה מתאימה ומוקפדת.

יתרונות של עבודה בגובה באמצעות סנפלינג

  • חיסכון בזמן – עבודות בגובה באמצעות חבלי סנפלינג נחשבת לעבודת הגובה המהירה ביותר. זאת משום שקל מאוד להרכיב את הציוד, יחסית לבניית פיגומים או לעבודות שמתבצעות בעזרת במות הרמה אותן מעט מסובך להביא למקום, להתקין, לבדוק את תקינותן וכו'. בנוסף, המעבר ממקום למקום הינו קל ומהיר יותר כשהעבודה מתבצעת על חבלי סנפלינג. הצוות יכול לקפץ ולנוע כמעט בחופשיות מוחלטת. שוב, בניגוד לבמות ומתקני שלהזיז אותן ממקום למקום דורש מאמץ נוסף.
  • חיסכון בכסף – פיגומים ובמות הרמה ניתן לשכור לתקופת זמן מסוימת, והעלות תתומחר על פי ימי העבודה או תשלום חודשי, תלוי בהסכם בין החברה ללקוח. לעלות זו מתלווה עלות ההובלה והחזרתו לחברה. כך, עלותם של חבלי סנפלינג תהיה נמוכה הרבה יותר בשל הקלות בעבודה שהם מאפשרים.
  • ומה עם דיירי המקום ועוברי האורח ברחוב? – עוד יתרון לחבלי הסנפלינג על פני מתקני הרמה ופיגומים הוא היחס לסביבה. כאשר מבצעים עבודות בגובה בעזרת מתקנים אלו, חייבים לחסום את הרחוב לאורך כל תקופת העבודה. לכך מתלווה הצורך למצוא חנייה עבור המנוף או במות ההרמה, וייתכן מאוד שבשל מיקומו של המבנה גם מיקום החנייה יהיה בעייתי. עבודות גובה בסנפלינג כאמור לא דורשות חסימות והסדרים בעייתיים, וכך אינן פוגעות בשגרה היומיומית של העוברים והשבים, וכמובן של דיירי המבנה.
  • עבודה ירוקה – עבודות בגובה בחבלי סנפלינג אינן כרוכות ברעשים, אינן מלכלכות ומזהמות את הסביבה ונדמה שכולם מרוצים מהן. חשוב להבין שמדובר בפתרון נפלא עבור רובן הכמעט מוחלט של עבודות גובה מכל הסוגים.

להבין את התהליך

עבודות בגובה באמצעות סנפלינג יתבצעו קודם כל על ידי מי שעבר הכשרה מתאימה וקיבל רישיון לעשות זאת. שני חבלי גלישה יימתחו מהקומה הגבוהה ביותר של המבנה עד למטה – אחד ראשי ואחד ליתר בטחון, על מנת שהעובד יוכל להשתמש בשתי ידיו לעבודה. ברוב המקרים יהיה מחובר מושב פלסטיק לחבלים, על מנת שהעובד יוכל לשבת בנוחות, לשאת עליו את רוב הציוד ואף למנוע ממנו את הלחץ הפיזי שהחבלים יוצרים על הגוף. גם ציוד העבודה כאמור יהיה מחובר לכיסא, והעובד עצמו מחובר עם חבל ביטחון לחבל הראשי. עובדה מעניינת היא שישנם מקרים בהם העובד יהיה חייב להתחבר לנקודות שונות במבנה על מנת להגיע לזווית נוחה לעבודה, תלוי במבנה עצמו ובפרמטרים נוספים המחייבים זאת.

מובן שישנן שיטות נוספות לישיבה ויציבה נכונה, כגון שימוש בפיגום תלוי (שעלותו מעט יקרה יותר אך הוא מהווה פתרון לפרויקטים שזמנם קצר), וכן שיטות אחרות. חברה המתגאה בעבודתה ונחשבת כמקצועית תדע להתאים את סוג השיטה, למשימה שהוצבה בפנייה.

נפגש על הגג!

מומלץ לפנות לחברה שנחשבת וותיקה ובעלת ניסיון בשוק עבודות הגובה – כזו שלא רק תמהר לבצע את העבודה, אלא תטרח לבדוק את סביבת הפרויקט טרם תחילת העבודה, על מנת להיערך בהתאם. כדאי לערוך שיחת היכרות ראשונית מול החברה, בדרך כלל משיחות אלו תרגישו מיד האם החברה מתאימה את עצמה לדרישות שלכם, והאם יש ביניכם הבנה. כמו כל שירות אחר לו אתם זקוקים, ייתכן מאוד שגם כאן תמצאו חברה אמינה ומוערכת מספיק שאיתה תמשיכו לעבוד בעתיד.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('563996ce-0224-4de4-ba0d-3098d04e5499','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה