מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה

$(function(){setImageBanner('d412bba3-d846-4e4d-97a0-b45847ee457f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה היא שאלה שמעסיקה רבים, ובעצם אמורה להעסיק כל אדם שמבין כי תקופת הפנסיה היא תקופה ממושכת וחשוב להיערך אליה נכון. בעמוד זה תמצאו תשובה מפורטת לשאלה, כך שתוכלו להתנהל באופן אופטימלי.

FREEPIK

מספר חודשים לפני הפרישה

תשובה אפשרית אחת לשאלה מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה היא מספר חודשים לפני מועד היציאה לפנסיה. בחלק מהמקרים הפרישה מעבודה מתרחשת בגיל 67 אצל גברים וכמה שנים קודם לכן אצל נשים (שגיל הפרישה שלהן עמד על 62 עד 2021 ומאז מועלה בהדרגה עד שיגיע ל-65 בשנת 2035). במקרים אחרים מוצעת לעובדים ועובדות האופציה של יציאה לפנסיה בגיל צעיר יותר, כשגם החוק מגדיר את האפשרות לפרישה מוקדמת - החל מגיל 60. בכל מקרה מומלץ להתחיל לעסוק בתכנון הפרישה כבר מספר חודשים לפני המועד. הסיבה לכך היא שישנה בירוקרטיה מסוימת שחובה להשלים בזמן, ובפרט מול רשות המיסים. בהקשר זה כדאי לדעת שמדינת ישראל מאפשרת קבלת פטור ממס, גם על קצבאות פנסיוניות, גם על משיכות חד-פעמיות מקרן הפנסיה (אחרי גיל הפרישה) וגם על מענקי פרישה. על-מנת לנצל את האופציה הזו יש למלא מסמכים שונים, ובאופן מדויק, וזוהי אחת הסיבות העיקריות לכדאיות תכנון הפרישה, ולהקדשת מספיק זמן לתהליך.

בגיל צעיר

תשובה אפשרית שנייה לשאלה מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה היא בגיל צעיר. מן הסתם בגיל 18 רובנו לא חושבים על הפנסיה, וגם בגיל 30 ואפילו 40 ההתמקדות היא יותר בהווה והרבה פחות בעתיד - אבל דווקא בגלל העובדה הזו מומלץ לעצור לרגע ולדמיין את הפנסיה. ההבדל בין מי שמתייחסים ברצינות לחיסכון הפנסיוני כבר מסביבות גיל 35-40 לבין מי שמסתפקים בהפקדות המעסיק ובמסלול ברירת מחדל בקרן הפנסיה עשוי להיות דרמטי - כולל הפרש של מאות אלפי שקלים בגובה הסכום המצטבר בקרן הפנסיה או בקופת הגמל (ולכן הבדל של אלפי שקלים בקצבה שתקבלו אחרי הפרישה מעבודה). כשמשביחים באופן קבוע את החיסכון הפנסיוני לאורך 25-30 שנים, מובטחת תשואה מרבית. בנוסף ניתן בזכות תכנון פרישה מקיף להקצות סכומים גבוהים יותר לחיסכון יקר הערך, גם מבלי לפגוע במידה ניכרת באיכות החיים בהווה. כתוצאה מכך, כשמבינים שהתשובה לשאלה מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה היא בגיל צעיר, החיים אחרי הפרישה מעבודה נוחים ונעימים הרבה יותר.

מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה מקצועי?

מעבר להמלצות הנ"ל לגבי מועד תכנון הפרישה הרצוי, ישנה עוד המלצה חשובה: להיעזר באנשי מקצוע מיומנים. החיסכון הפנסיוני הינו מוצר מורכב במיוחד, וגם היבטי המיסוי הרבים מחייבים בקיאות מקצועית - ולרובנו אין את הידע הדרוש לכך. מידע נוסף ורלוונטי לשאלה מתי מומלץ לבצע תכנון פרישה, וגם לגבי תכנון הפרישה עצמו, ניתן למצוא באתר https://www.agenda-fs.com. כמו כן ניתן להתייעץ עם המומחים המנוסים של אג'נדה בכל שאלה בנושא תכנון פרישה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה