מקצועות ההנדסה המבוקשים ביותר בישראל

$(function(){setImageBanner('df572120-b67b-48b7-aea4-8ade3ce5eb7d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

שוק התעסוקה כפי שהוא מוכר כיום, הולך ומשתנה לנגד עינינו בגלל טכנולוגיות חדשות שאט אט תופסות תאוצה. השינוי עלול להביא להיעלמות של מקצועות מסויימים מן העולם: עובדים צפויים להיות מוחלפים ברובוטים, תחום הבינה המלאכותית עשוי להוביל למהפכות, ובנוסף מעריכים כי חברות יקרסו ממשבר כלכלי עקב הקורונה. לצד התחזיות האלו, צופים שמקצועות חדשים צפויים להתפתח - בייחוד בתחום ההנדסה. מקצוע ההנדסה פותח אפשרויות תעסוקה במציאות המשתנה, לצד קריירה מרתקת, תנאים טובים והכנסה גבוהה. הדרישות למקצוע היוקרתי - גבוהות בהתאם.

freepik

בעשורים האחרונים צעירים רבים פונים ללימודי הנדסה בעקבות שינויים טכנולוגיים - חברתיים - כלכליים. ולא רק המציאות משתנה, גם תחום לימודי ההנדסה השתנה בשנים האחרונות, בזכות התפתחות מהירה ופריצות דרך מדעיות. שינויים אלו הביאו למצב שכיום אי אפשר ללמוד רק "הנדסה", וממש כמו במקצוע הרפואה ישנן התמחויות בתחומים מאוד ספציפיים. אלו שלושת המקצועות המובילים בישראל:

לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה

תחום הנדסת חשמל ואלקטרוניקה עוסק במניפולציה של גלים אלקטרומגנטיים, בתכנון מעגלים חשמליים והתאמתם ליישום החדש. מדובר בתחום מקיף, שבא לידי שימוש במגוון רחב של רבדים שונים בתחום המחקר והפיתוח.

הסתעפות לתתי תחומים מרובים

הנדסת חשמל ואלקטרוניקה היא תחום מחקר גדול, ככל שעובר הזמן הידע בתחום גדל ונאסף ותורם להסתעפות של התחום להתמחויות בתתי תחומים שונים: הנדסת מחשבים, הנדסת תקשורת, הנדסת מיקרו-אלקטרוניקה, הנדסת עיבוד אותות, הנדסת בקרה, הנדסת זרם חזק, הנדסת אלקטרוניקה הספק והנדסת אלקטרו-אופטיקה.
כל אלו יכולים להיות תחומי התמחות במסגרת הלימודים, וגם לאחר מכן בקריירה עצמה.

תחום שמקיף את חיי היום יום

כמו שישנם חידושים טכנולוגיים מרובים, כך התחום עובר שינויים בקצב מהיר, ומתווספים אליו עוד ועוד רבדים.
הנדסת חשמל ואלקטרוניקה מקיפה אותנו כל הזמן, כשכמעט כל מוצר שאנו משתמשים בו ביום יום, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה היה מעורב בשלבי פיתוחו. התנופה בתחום מביאה לביקוש למוצרי חשמל ואלקטרוניקה עצמם, ולכן גם למהנדסים מקצועיים שיעסקו בפיתוחם.

לימודי הנדסת תוכנה

תחום  הנדסת תוכנה  מתייחס לפיתוח ותחזוקה של יישומים ותוכנות שונות על ידי טכנולוגיות קיימות מתחומים מגוונים.

מה היתרון של מהנדסי תוכנה על מתכנתים?

לימודי מדעי המחשב ולימודי הנדסת תוכנה דומים, ואף חופפים בחלק מן התחומים. הדגש בלימודי מדעי המחשב הוא על ניתוח אלגוריתמים והתהליך הביצועי של המחשב, לימודי הנדסת תוכנה מדגישים פיתוח תוכנות חדשות, בניה ועיצוב אפליקציות, וכן כוללים בסופם תעודת מהנדס. תעודה זו מעניקה יתרון עצום בתחילת הקריירה, ומבטיחה את יוקרתיות המקצוע, שכר התחלתי גבוה יחסית למהנדסים לעומת הנדסאים או תארים ראשונים, ידע תיאורטי רחב יותר בתכני הלימוד ועוד.

הנדסה, מדע או אומנות?

בשל העובדה שהתחום עדיין בראשית דרכו ישנה מחלוקת איזה תחום מגדיר אותו במידה המדויקת ביותר.
הייחודיות של התחום היא יכולת השילוב של שלושת התחומים שהוזכרו: יש בו עיקרון הנדסי מובנה, יש הסתמכות על אלגוריתמים מדעיים ומתמטיקה ואפילו עבודת הפשטה ואסתטיקה כמו באומנות.

לימודי הנדסת אנרגיה

 הנדסת אנרגיה גז ונפט מתמקדת בחקר השימוש במשאבי הטבע הנצרכים ביותר: הגז הטבעי והנפט.
מהנדס האנרגיה מבין את ההיבטים הכלכליים, הטכניים, והרגולטוריים הכרוכים בהפקת האנרגיה, החל משלב ההפקה ועד לשלב החלוקה לצרכנים והשימוש בה.

תחום חלוצי ייחודי לישראל

מאז גילוי מאגרי הגז בחופי ישראל, הפוטנציאל להפוך למעצמת אנרגיה מבוססת גז הפך לממשי.
החזון הוא להפוך את הגז הטבעי להיות מקור האנרגיה העיקרי בישראל. לשם הגשמתו, יש צורך בתהליך ארוך ומורכב להעביר ענפים רבים לשימוש בגז טבעי, ולהכשיר מקצוענים לעסוק בכך ולהדריך.

עלייה מתמדת בדרישה לתחום זה

הגז הטבעי הינו מקור אנרגיה חשוב ומשמעותי שעתיד לבסס את כלכלת ישראל. כידוע, הגז הטבעי הינו משאב טבע מתכלה, העלייה בצורך בשימוש בו מחייבת תכנון חכם של ניצול יעיל, מה שיאפשר בהמשך מיקסום רווחים מול הפחתת הזיהום הסביבתי.

 

למה כדאי לבחור במקצועות ההנדסה?

מקצועות ההנדסה השונים הם עמודי התווך של השינויים העתידיים להתרחש בשוק העבודה בזמן הקרוב.
מעבר לביטחון תעסוקתי, עבודה בשכר גבוה ותנאים טובים, תחומי ההנדסה תורמים רבות לחוסן וצמיחת הכלכלה בישראל. כבר מרגע הבחירה בתחום, נרקמת ההשתלבות שלכם בשוק העתיד.
איך זה ייראה? הכדור פה אך ורק בידיים שלכם.
מעוניינים להתחיל ללמוד את התחום הנחשק? חשוב לבחור מוסד לימודים איכותי בעל שם, שלצד רכישת ידע עיוני יקנה גם סדנאות ואופציה להתנסות מעשית בתחום, כך שתגיעו לשוק העבודה בעלי ניסיון והבנה אמיתית של ההנדסה שבחרתם.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('67990744-1448-4631-aba2-7d936f1af078','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה