מטבח חדש - כמה זה יעלה לכם?

$(function(){setImageBanner('fba6a2c5-2c6f-4b50-97ea-34faab767fdc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בין אם אתם עוברים לדירה חדשה, או שחשבתם לערוך שיפוץ מסיבי במטבח הקיים בדירתכם, אחת השאלות הראשונות שעולות הן - כמה עולה מטבח חדש?

freepik

כמו בכל מוצר אחר, גם כאן אין תשובה קלה ויחידה, טווח המחירים של המטבחים הוא נרחב במיוחד ויכול לנוע החל מכמה אלפים ועד למאות אלפי שקלים. הכל תלוי בדרישות שלכם, בצרכים שלכם, וכמובן - בתקציב.

הגורמים המשפיעים על המחיר

לפני שמתחילים לתכנן ולחלום, חשוב להבין מהם המרכיבים השונים במטבח שיכולים להשפיע על המחיר, חלקם אף באופן מאוד משמעותי.

שימו לב שלכל העלויות האלה צריך להוסיף עוד אלף או אלפיים שקלים לטובת הובלה והתקנה, אלא אם כן מדובר במטבח מלא אשר כולל לעיתים את אלה במחיר.

אז מה צריך לקחת בחשבון בתכנון המטבח?

סוג החומרים

יש גורמים רבים ומגוונים שיכולים להשפיע על מחיר המטבח, אחד העיקריים שבהם זה סוג החומרים. האם תשאירו את הקיר כמו שהוא אבל תסבלו מהכתמות מרובות, או שתשקיעו בחיפוי איכותי כגון קרמיקה וגרניט פורצלן? אילו חומרים תבחרו לחיפויים ולציפויים של ארונות המטבח? והאם הארון יהיה בנוי מעץ רגיל או מלא? מה לגבי סוגי משטחי העבודה?

יש שאלות רבות לחשוב עליהן לפני שרצים לרכוש מטבח, מכיוון שכל החלטה כזו יכולה לגרור איתה תוספת של מאות ואף אלפי שקלים, ולהביא לייקור המטבח. מצד שני, איכות חומרים גבוהה יכולה לשפר משמעותית את איכות חייכם בעבודה ובהתנהלות במטבח, יכולה להפחית הכתמות, ריקבון של העץ ופגמים נוספים אשר אולי יאלצו אתכם לשפץ את המטבח שוב בעוד שנים ספורות.

אבזורים ותוספות

אם חשבתם שבחירת מטבח חדש מסתיימת בצבע הארונות וסוג השיש - טעות גדולה בידיכם. ברכישת מטבח חדש, יש לכם הזדמנות לעצב אותו כך שייראה כמו מטבח חלומותיכם, ושיהיה גם שימושי ונוח ככל האפשר. לפעמים ההבדל טמון בדברים הקטנים, כמו ידיות הארונות, אשר עלותן יכולה להגיע גם למספר מאות שקלים.

ומה לגבי אי במטבח?  אם המטבח שלכם לא מאוד קטן, כדאי לשקול תוספת של אי, שיכול להפוך הן למקום אחסון נוסף, הן למקום ישיבה לכל בני המשפחה והן למשטח עבודה נוסף. כדי להוסיף אי תצטרכו להיפרד מכמה אלפי שקלים לפחות, אבל הנוחות והשימושיות שתקבלו מכך ככל הנראה תהיה שווה את המחיר.

מה עם הברז? אולי זה נראה לכם כמו אביזר פשוט ומובן מאליו, אבל החנויות השונות מציעות מבחר של מעל לאלף ברזים, עם ידית אחת או שתיים, נשלף או לא נשלף, בצורות שונות ועם ציפויים מסוגים שונים. גם כאן טווח המחירים נרחב למדי ונע ממאה ש"ח ועד למספר אלפי שקלים. חשבו ברצינות איזה ברז תרצו לרכוש, משום שגם כאן - על הזול משלמים ביוקר, ולא תרצו לגלות זמן קצר לאחר ההתקנה שהברז מטפטף או לא נוח לעבודה השוטפת.

כשתגיעו לבחירת הכיור תצטרכו להחליט בין כיור מנירוסטה לבין כיור מקרמיקה, הזול יותר מהנירוסטה אך גם מתלכלך יותר בקלות. וזה כמובן גם עניין של טעם אישי.

 

אז איך בוחרים?

אחרי שהבנתם מהם האלמנטים השונים שמרכיבים את המחיר הסופי של המטבח, הגיע הזמן לבנות את המטבח שתמיד רציתם (או שאתם יכולים להרשות לעצמכם). אבל איך צוללים למשימה?

אם החלטתם לבנות את כל המטבח אצל ספק מטבחים אחד, תוכלו לבחור מטבח קומפלט על פי הסקיצה שהחברה תבנה עבורכם.

אפשרות נוספת, שתאפשר לכם לבנות מטבח עם שיק אמיתי ונוחות שימוש מקסימלית, זה להיעזר בשירותי מעצב/ת שיתכננו את המטבח, אבל אז תצטרכו להיפרד מכמה אלפים נוספים. קחו בחשבון גם את כל האבזורים הקטנים שתוסיפו למטבח בהמלצת המעצב/ת.

זכרו, מטבח מחליפים לפחות אחת לעשר שנים, אז רצוי להשקיע בו במידת האפשר כדי שתוכלו ליהנות ממטבח נוח, פרקטי, ומעוצב לטעמכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b06c7ed9-6c1a-4bed-a255-adc30196e48b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה