מחשוב ענן- למה אסור לך לוותר על זה?

$(function(){setImageBanner('685ca2fe-0fb9-48dd-8c18-c69f34d5854b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בעבר הלא מאוד רחוק, לפני קצת יותר מעשור, אחסון קבצים דיגיטליים הייתה משימה מסורבלת שדרשה משאבים מרובים, כיום, המצב שונה. ישנן חברות מרובות המתמחות בנושא מחשוב ענן ומציעות שטח אחסון וירטואלי למשתמשים פרטיים ולארגונים עסקיים. הרבה ארגונים מאמצים בחום את את אותם "עננים", שהמחיר שלהם אגב, אינו "בשמים".

freepik

הרעיון של אחסון ענן פשוט יחסית, המידע נמצא על מערכות מחשוב שלא מותקנים פיזית בארגון, אלא על שרת אחר, שיכול להיות קרוב או רחוק מבחינה גיאוגרפית, זה לא ממש משנה. גם אם שרת הענן נמצא פיזית בחלק השני של העולם, החיבור אליו נגיש בקלות בזכות האינטרנט - ממש כפר גלובלי קטן.

יתרונות המעבר לשירותי מחשוב ענן

1. זמינות ונוחות

היתרון הידוע ביותר של השימוש במחשוב ענן הוא עניין הזמינות הנוחה - אפשר להיכנס מכל מקום ובכל זמן, ובקלות יחסית - כל מה שצריך זה שם משתמש וסיסמה. בתקופת הקורונה, ארגונים שעבדו עם שירותי מחשוב ענן הרוויחו מכך. לא היה צורך להוציא את העובדים לחל"ת, הם יכלו בקלות לאפשר לעובדים לעבוד מהבית, וגם לשמור על תפוקת עבודה דומה לעבודה במשרד. יתרון נוח נוסף שיש לשירותי מחשוב ענן הוא היכולת של כמה משתמשים לעבוד במקביל, הדבר מאפשר לארגונים - ובמיוחד לאלו הגדולים יותר לאחסן את המידע בקלות ולאפשר לכל העובדים לראות את הקבצים שנשמרו.

2. תחזוקה שוטפת משתלמת (לטווח הארוך)

ההשקעה הראשונית במעבר לשירותי מחשוב ענן אינה זולה, אבל כשמסתכלים לטווח הארוך נראה שזה מחזיר את ההשקעה. איך החיסכון בא לידי ביטוי? אין צורך לתחזק חוות שרתים פיזית, אין צורך להעסיק אנשי מקצוע לתחזוקת שרתים ובמקרה של תקלה אין צורך לפתור אותה, השרת דואג לפתרון בעיות ועדכונים, ויציע מגוון של פתרונות ענן 

3. גיבוי של כל המידע

המידע והמסמכים של כל ארגון - דבר יקר שארגון לא יכול להרשות לעצמו לאבד אותם. לשירותי אחסון המידע יש עוד יתרון מובהק והוא גיבוי נוסף של מסמכי עבודה חשובים. קרו מקרים שתקלות קטנות בחדרי שרתים פרטיים אצל ארגונים (כתוצאה מנפילת חשמל, פגיעות פיזיות בחדר תשתיות ואפילו טעות אנוש) הביאו לאיבוד מידע ולכך יש השלכות קריטיות. חברות מחשוב ענן עושות שימוש בגיבוי בענן ברמה גבוהה מבחינה טכנולוגית, כדי למנוע מכל התרחישים האלו להתקיים.

לצד כל היתרונות הגלומים ישנם כמה חסמים שמונעים מארגונים להתחיל להשתמש בשירותי מחשוב ענן.

חסרונות המעבר לשירותי מחשוב ענן

1. תלות באינטרנט עצמו

שירות מחשוב ענן תלוי לחלוטין ברשת האינטרנט. ארגון ללא גישה לתשתית אינטרנט כמו גופים ביטחוניים, תעשיות צבאיות או גופי מודיעיניים למיניהם, לא יכולים להצטרף לשירות בגלל מגבלה זו.

2. תלות בספק האינטרנט

שירותי מחשוב ענן תלויים באופן מוחלט בספק. כאשר יש תקלה אצל ספק האינטרנט, הגישה לכל המידע תיחסם - דבר שעלול להשבית את פעילות הארגון. איך למנוע את המצב הזה? לעשות מחקר מקיף ונרחב ולבחור את הספק המקצועי והאמין ביותר, עם התשתיות הטובות ביותר. חשוב גם לבחון את עניין שירותי מחשוב במקרה של תקלות ולהתייחס למהירות הטיפול, ורמת אמינות של השירות.

3. שאלת אבטחת המידע

בעבר הייתה חסם עיקרי של ארגונים בשאלה האם להצטרף לשירותי ענן. מאמצים רבים נעשו לשפר נקודה זו, הסטנדרטים עלו, כך שכיום הסיכונים לבעיית אבטחת מידע בענן מזעריים בהחלט. בחברות מחשוב ענן משולבת אבטחה מובנת בשלבי מערכת ההפעלה ועד לשלב מרכז הנתונים, כל זאת כדי להבטיח ולתת פתרון אבטחת מידע מלא.

בעניין שירותי מחשוב ענן נראה שהיתרונות עולים על החסרונות. מה גם שישנה מגמה ברורה של שיפור חסרונות, לצד שיפור התנאים של חברת מחשוב הענן. לכן אין זה פלא שיותר ממחצית הארגונים כיום ב-2020 קצת יותר ממחצית הארגונים בישראל משתמשים בשירותי מחשוב ענן בעבודתם, ובאירופה המספרים אפילו גבוהים יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ccd29fe4-696f-45f6-bca4-9ec912a4e0e9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה