$(function(){setImageBanner('a83e45e3-96ca-4182-9fe4-b850ee8fedd7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

חמאה, אחד ממוצרי החלב הטעימים ביותר שיש. טעמה העדין, המתקתק או המלוח – תלוי העדפות שלכם, הופך אותה לפרטנר מושלם במגוון מאכלים שונים מתוקים או מלוחים. במאמר זה נספר לכם קצת יותר על החמאה וגם נביא לפניכם מאכלים שונים שהיא הכוכבת בהם, ואם פתאום יתחשק לכם ביס עם חמאה, תבינו מיד למה.

PIXABAY

מידע כללי על החמאה

את החמאה מפיקים באמצעות חביצה של חלב או שמנת, תהליך החביצה הוא למעשה תהליך שבו מטלטלים בעוצמה את החלב או השמנת עד שמצליחים להפריד מהם את הרכיב השומני. תאמינו או לא אך מסתבר שתהליך החביצה מוכר לאדם עוד מהתקופה הפרה-היסטורית והתהליך אף מופיע במקרא יותר מפעם אחת!

את החמאה ניתן לטגן, ניתן לבשל אותה ועימה, ניתן למרוח וניתן לשדרג עם תוספות, תבלינים, עשבי תיבול וכדומה.

עוגת חמאה ללקק את האצבעות

עוגת חמאה היא אחת העוגות העדינות בטעמן שיש. זוהי עוגת ספוג לבנה שמשולבת בה חמאה. כיוון שטעם החמאה הוא כה עדין, העוגה אומנם סופחת אליה את טעמי החמאה אך היא אינה כבדה או מעיקה, אלא בדיוק להיפך היא רכה וטעימה, כמעט כאילו היא מלטפת את מרקמה של העוגה מבפנים. מי שרוצה יכול לבזוק על העוגה הנהדרת הזו מעט אבקת סוכר, להתענג על כל ביס שלה ובסוף גם ללקק את האצבעות.

חביתה על חמאה

דוגמה מצוינת לשימוש בחמאה בתצורת טיגון היא הכנה של חביתה. בין אם אתם מכינים אותה כארוחת בוקר ובין אם אתם מכינים אותה כארוחת ערב, החמאה מעניקה לביצה טעם אחר לחלוטין ומשדרגת אותה בעשרות מונים. מי שלא רוצה לטגן את החמאה שלו בחמאה ומעדיף דווקא את הטעם שלה בשמן, יכול עדיין להתפנק עם כריך חביתה שיש בו חמאה על הלחמנייה! מרחו שכבת חמאה, הוסיפו ממרח פסטו, הכניסו את החביתה פנימה, הוסיפו עגבנייה וזיתי קלמטה ויש לכם כריך חביתה משגע!

קרואסון חמאה ממש כמו בצרפת

הקרואסון אשר נחשב לאחד ממאפי החמאה הטעימים, הרכים והנימוחים ביותר, זכה בתואר הנכסף בזכות ולא בחסד. בצק הקרואסון הוא בצק סופר מפונק אשר מצריך לא מעט עבודה ולא מעט חמאה. שילובה של החמאה בכל שכבת בצק של הקרואסון היא זו שמעניקה לו את טעמו הענוג. אומנם החמאה הצרפתית כחומר גלם שונה מזו שיש לנו כאן בישראל, אך גם הקרואסונים שלנו יוצאים בניחוח ובטעם שאינו מביש את המקור הצרפתי.

חמאה על צנים של בוקר טוב

אחד השילובים הכי מוצלחים עם חמאה הוא הצנים, מי שחשב על לחם מיובש וחמאה ביחד ידע מה הוא עושה. השילוב הנפלא הזה יכול לעבוד ממש כפי שהוא, כשני מרכיבים בלבד. לחילופין, הוא יכול להצטרף לשילובים נוספים כגון דבש, ריבה, קונפיטורה ואפילו ממרחים מלוחים כמו פסטו, עגבניות מיובשות ועוד.

רוטב חמאה לדגים

החמאה משתלבת נהדר גם כחומר גלם בתוך רטבים. כך לדוגמה רטבי חמאה ולימון לדגים יכולים להיות מושלמים. הטעמים העדינים הללו מחמיאים לדגים גם כפילטים שמטגנים במחבת וגם לדגים שלמים שאופים בתנור.

עוגיות חמאה ממכרות

עוגיות חמאה הן עוגיות מהנות במיוחד. טעם החמאה מורגש בהן מאוד, הן עוגיות פריכות וסופר טעימות שמאוד קל להכין ועוד יותר קל לחסל. אפשר להכין אותן במגוון צורות, אפשר לרתום את הילדים לסייע בהכנתן ולהעביר פעילות של אפייה מהנה במיוחד עבור כולם, אפשר להכין להן ציפוי מבצק סוכר או רויאל אייסינג ואפשר להכניס בין שתי עוגיות ריבה של תות ולבזוק מעליהן אבקת סוכר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6789adc7-cada-4a49-94a4-c92d160eb1b8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה