כתיבת קורות חיים לסטודנטים – חמישה טיפים חשובים

$(function(){setImageBanner('4ecb88df-0188-40a6-87b1-e39743a64363','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

חיפוש עבודה עבור סטודנטים שונה באופן משמעותי מחיפוש עבודה לאחר סיום התואר או עם ניסיון תעסוקתי. לכן, יש להתייחס לכתיבת קורות החיים באופן שונה ולהדגיש היבטים שלא היו באים לידי ביטוי אחרת. אלו חמישה טיפים ודוגמאות רלוונטיות שכדאי להכיר ולאמץ במהלך חיפוש העבודה. בהצלחה!

pexels

להתחיל בפנייה אישית

כיוון שקורות החיים אינם משדרים את המידע הנחוץ לגבי מי אנחנו, בשל היעדר ניסיון תעסוקתי שיעיד על כך, מומלץ לפתוח בשורה או שתיים, מתומצתות ככל האפשר ולספר עלינו. בעזרת פנייה אישית נוכל ללכוד את תשומת הלב שהיינו צריכים. תופסות את המהות שהיינו רוצים להעביר. מי אנחנו, מה מניע אותנו וכמובן לציין שאנו סטודנטים.

באיזה תואר בחרת – ולמה

את המידע הזה ניתן לצרף לשלב הפנייה האישית או בסעיפים עצמם המתחלקים לפי השנים הרלוונטיות לפעילות. אם פנית למשרת סטודנט במקום טכנולוגי אך התואר שלך עוסק בבלשנות – מומלץ להרחיב על הבחירה ומדוע בדיוק בגלל זה שווה לקחת אותך. הרי בלשנות עוסקת בין היתר במבני שפה והתפתחותן בהיסטוריה האנושית. כאן מתחבאים להם כישורי ניתוח ולוגיקה שיכולים לתרום רבות למגוון מעסיקים שיתרגמו את הפער הזה בעיני רוחם ליתרון שבנקודת מבט קצת אחרת.

לוותר על קלישאות

בהמשך ישיר לשני הסעיפים הקודמים, אין צורך לכתוב את הקלישאות המוכרות שמעסיקים ומגייסים מדלגים עליהם באופן אוטומטי. הכוונה לכל מילות התואר הבאות: חרוץ, בעל מוטיבציה, עבודת צוות ועוד. אם המוטיבציה קיימת – עדיף לציין מה מניע אותה מאשר זה שהיא פשוט ישנה. כיוון טוב יהיה לקשר באופן ישיר את התכונות שלך לתואר הנלמד. לדוגמה – אם הגשת קורות חיים למשרת סטודנט במשרד רואי חשבון, מומלץ לדבר על מה הניע אותך לבחור לימודי חשבונאות מלכתחילה וכיצד הבחירה מתיישבת עם תפיסת עולמך. יש בזה הרבה יותר ערך מאשר לכתוב שתמיד אהבת מספרים.

שירות צבאי/לאומי/התנדבות

אם מדובר בתפקיד שמילאת ויש לו קשר ישיר למשרה המדוברת, מומלץ לפרט באופן מקצועי ותומצת על כל תפקיד וכישור שרכשת. תפקידים שסיימת בהצטיינות, הדרכה, הקשר טכנולוגי ועוד. הדבר תקף גם לתחומי אחריות שהיו תחתיך במהלך שירות לאומי או התנדבות.

תחומי הצטיינות

מומלץ לציין מקצועות בתיכון שהסתיימו בהצטיינות ואם אין כאלה במסגרת מערכת החינוך או האקדמיה – בטוח יש משהו מחוץ למסגרות אלו. הכוונה לחוגים, קורסים או תחומי עניין ייחודיים שיכולים להאיר באור נוסף את האישיות ולספק מבט מעמיק יותר על המועמד.

  • הצטיינות בחוגים או קורסים להעשרה בתחומי טכנולוגיה שונים
  • לימודים מתחום האומנויות: רישום וציור, מוזיקה, קולנוע
  • השתתפות בתנועות נוער והדרכה

יש לזכור שאחרי הכל, מעסיקים ששוכרים סטודנטים לעבודה לא לוקחים אותם על סמך ניסיון תעסוקתי ומה שנשאר הוא מי האדם שעומד מולם. אז אין צורך לחשוש מלציין תחומי עניין הומניים עבור משרה ריאלית יותר. הרחבת אופקים, יצירתיות ותשוקה הן תכונות מבוקשות בשוק העבודה ללא קשר לגיל, תקופה או ניסיון.

לצרף המלצה

או שתיים, גג. בין אם מהשירות הצבאי, הלאומי או מהסגל האקדמי מהתחום הרלוונטי, שידע להתייחס לתכונות חיוביות בך ולהדגיש אותן. המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא בקורסים שבלטת בהם במיוחד.

לסיום, נדבר על אורך קורות החיים שלך. זה בסדר אם זה מרגיש קצת דל או שיש יותר מדי לבן מסביב. זה בסדר גם אם קורות החיים גלשו לדף השני – כל עוד יש סיבה טובה לכך. זו רק ההתחלה והניסיון נצבר עם השנים וכך גם השורות המרשימות שבקורות החיים שלך. כל מה שנשאר לעשות הוא להתאזר בסבלנות ולשמור על ראש פתוח.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('65fb75cb-db57-4def-b68e-efd601a04b6a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה