"כדי לקבל רישיון לעסוק בתחום צריך עבר נקי ודופק"

$(function(){setImageBanner('2c806ff6-669e-4e58-9276-e773409d0100','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

שראל טבכר הקים את חברת BIO CREDIT כדי לסייע לאנשים להעלות את דירוג האשראי שלהם ולצאת לדרך חדשה. הוא מעדיף לעזור ללקוחות כדי שלא יצטרכו לחזור אליו, אבל מדגיש שמדובר בתחום פרוץ שבו יועצים רבים גורמים נזקים אמיתיים, ומדגיש שאפשר להעלות את הדירוג לבד – זה פשוט מהיר ויעיל יותר עם גורם מקצועי.

צילום ביוקרדיט

חוק נתוני האשראי נכנס לתוקף בשנת 2019 במטרה להגדיר את המידע שייאסף על ההיסטוריה הפיננסית שלנו. הנתונים הנאספים משפיעים על תנאי האשראי המוצעים לנו, ובמקרים רבים דירוג אשראי נמוך עשוי לפגוע בסיכויים שלנו לקבל פתרונות מימון שונים, לרבות הלוואות משכנתא.

כדי לספק מענה למצבים מהסוג הזה הקים שראל טבכר את חברת BIO CREDIT, והוא מסביר שהבין את הצורך בשירותים שהוא מספק כשאמו התמודדה עם מצב דומה. "לפני כמה שנים החתימו אותה בחברת הסלולר על טאבלט חינם, ובסופו של דבר הסתבר שהוא לא כל כך חינמי. היא שלמה עליו כל חודש הרבה כסף, וכשהרגישה שמרמים אותה היא ביטלה את אמצעי התשלום. אחרי כמה חודשים פתחו לה תיק בהוצאה לפועל על חוב של 3,000 שקל, ולמרות שהיא פרעה אותו מיד – אפשר להגיד שהחיים שלה נגמרו. אפילו לכבלים היא לא יכלה להתחבר."

"הרבה אנשים גורמים נזקים אמיתיים"

שראל מסביר כי חוק דירוג האשראי דווקא מספק הזדמנות אמיתית, אבל טעויות של הבנקים ושל גופי המימון פוגעות בדירוג שלנו בלי שנהיה מודעים לכך. בשלב הזה חברת BIO CREDIT מספקת מענה חשוב: היא מסייעת לאתר את הטעויות של הבנקים. בחלק מהמקרים אף ייתכן שהטעות של הבנק היא לא ברישום של נתון נכון ומדויק, אלא בהיעדר אסמכתא שתוכיח את זה.

"הבעיה הגדולה באמת היא שהתחום הזה פרוץ," מוסיף שראל. "אין רגולציה שמכריחה מישהו שעוסק בתחום ללמוד משהו או להשלים תואר אקדמי. אדם יכול לקום בבוקר, להדפיס לעצמו כרטיס ביקור ולהחליט שהוא מבין משהו. כדי לקבל רישיון לעסוק בתחום צריך בסך הכול עבר נקי ודופק. זהו. כך קורה שיש הרבה אנשים שגורמים נזקים אמיתיים ללקוחות שלהם, מתוך חוסר הבנה וחוסר ידע."

"אנחנו כמו לבנת פורן – בתחום האשראי"

לשראל חשוב להדגיש שכל אחד יכול לתקן את נתוני האשראי שלו בעצמו. למעשה, בלחיצת כפתור ניתן לקבל דו"ח מפורט ולפנות למי שצריך כדי לתקן את מה שצריך. בפועל, אין ספק שמדובר באתגר של ממש.

"אנחנו כמו לבנת פורן, רק בתחום האשראי," שראל צוחק. "הרי גם לקוחות של לבנת פורן יכולים להתמודד בעצמם עם הביטוח הלאומי, אבל סביר להניח שהם יקבלו הרבה פחות ממה שהם יכולים לקבל. באופן דומה, הניסיון שלי עוזר ללקוחות שלי לתקן נתונים הרבה יותר בקלות. הם יכולים לעשות את זה לבד, איתי זה יהיה יותר פשוט."

אלא שדירוג האשראי הוא רק הצעד הראשון, והשאלה החשובה באמת היא איך ייראה היום שאחרי, כשהדירוג יעלה והלקוח יוכל לקבל פתרונות מימון אטרקטיביים יותר. לשראל יש תשובה פשוטה גם לשאלה הזו:

"אם לקוח הגיע אליי כי לקח הלוואה ופיגר בהחזרים במשך שנתיים, אחרי שהבאתי אותו ל-BDI ירוק לא הגיוני שאתן לו לקחת שוב הלוואה. הרי למדנו שהוא לא יודע להתנהל עם הלוואות, כמו שיש אנשים שלא יודעים להתנהל עם כרטיס אשראי. אז נכון שהחוק דורש התנהלות עם כרטיס אשראי, אבל זה לא מתאים לכולם. יש פתרונות אחרים שיכולים להתאים לאדם כזה והדירוג שלו ימשיך לטפס. המטרה שלנו היא לתפור לכל לקוח חליפה מדויקת."

"בנק ישראל – הגוף הכי טוב בארץ מבחינת שירות לאזרח"

המציאות הפשוטה היא שעבור רוב האזרחים בישראל, פתיחת תיק בהוצאה לפועל נתפסת כצעד דרסטי שאין ממנו חזרה. לשראל חשוב להדגיש שזה ממש לא נכון, והוא למד את זה היטב כשחיפש דרכים לסייע לאמו.

"באותה התקופה לא ידעתי איך לעזור לה אבל חיפשתי פתרונות, הגעתי לבנק ישראל והגשתי תלונה לממונה על מאגר נתוני האשראי. סיפרתי את הסיפור כמו שהוא, והוא ביטל את התיק. זה רק מוכיח שגם אם נפתח תיק, זה לא סוף העולם. הרי יש המון מקרים שהתיק לא אמור היה להיפתח, ובקודקודים של בנק ישראל יושבים אנשים מאוד טובים. זה הגוף הכי טוב בארץ מבחינת שירות והקשבה לאזרח. בזכותם אנחנו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('26c08f38-f62d-4aa2-b340-1b03c1c05cf7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה